Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 18 953 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-02-27 16:35 | |
![]() | Det finns smarta fabriksarbetare, det finns puckade lärare. Fine. Man att det, som du skriver, "ofta är tvärtom" var väl lite att ta i kan jag tycka. Det var det jag reagerade på. | |
| med | 2012-02-27 16:37 | |
![]() | Jag har tid. Jag är pensionär:) | |
| slånbär | 2012-02-27 16:44 | |
![]() | Skitlånga tår-" Precis som att undersköterskor, förskollärare och psykologer har lite empati." Tog väl i ungefär lika mycket som du då fast jag fattade ju hur du menade när du skrev det. | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-02-27 16:47 | |
![]() | Mitt inlägg var ju en haltande jämförelse i stil med hur jag _uppfattade_ ditt inlägg. | |
| slånbär | 2012-02-27 16:49 | |
![]() | Ok Skitlångatår- du missuppfattade mig och jag fattade hur du menade. Det räcker nog så. Vi behöver ju inte kapa tråden eller hur? | |
| marmeladov22 | 2012-02-27 16:51 | |
![]() | sluta tjafsa inom tex läraryrket har man en del "håltimmar" och planeringstid | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-02-27 16:52 | |
![]() | Vill du att jag ska svara på det så att vi kapar tråden lite till? | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2012-02-27 16:52 | |
![]() | :) | |
| marmeladov22 | 2012-02-27 16:52 | |
![]() | och när jag jobbade 11h dagar så hade jag inte mycket mer ork eller fritid än till betapet, innan man skulle upp igen | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-02-27 16:53 | |
![]() | Jag är forskare och egen företagare. Disponerar över min egen tid och jobbar alldeles för mycket för att inte tillåta mig en match då och då.. :) | |
| HelenK | 2012-02-27 17:45 | |
![]() | Det är väl bra att det finns betapet för alla!! vare sig man är sjukskriven, utbränd, socionom eller whatever...att hålla skallen i form med korsord, böcker, ordlekar är bara bra :) jobbar som uska och läser psykatri...men hinner vara här en hel del iallafall. | |
| corlini | 2012-02-27 18:28 | |
![]() | massa intressanta yrken representerade mao. kul. allt från forskare, lärare, uskor, studenter, även en socionom och en administratör. vad som är mindre kul är att folk hoppar på mig och kallar mig dryg bara för jag tyckte det var svävande att endast 5 pers av 39 inlägg faktiskt talade om sina yrken i denna tråd. då är jag den som är dryg? ja, skälet till att jag skapade tråden var att jag undrade lite över representationen här och ville få svar kring en teori jag har relaterad till utbrändhet. jag är praktiker och konkret ut i fingerspestarna och jag känner inte igen mig alls i en annan tråd här och har aldrig stött på det som beskrivs varför jag undrade över om det inte kan vara så att fenomenet är vanligare i andra yrkesgrupper? vilket alltså gör att min hypotes kring att göra det man mår bra av fysiskt som yrke reducerar risken till utbrändhet enormt. mindymoo, du nämnde att jag ej sade något om mig själv och mitt yrke. jo, jag är egen småföretagare och arbetar med hästar, börjar 06:20 och slutar kring 21 tiden 7 dagar i veckan. semester eller sjuk finns inte i min värld och jag är grymt energifylld och ivrig varje morgon att få sätta igång. erkänner dock att det underlättar att ha dryga 70 meter till jobbet. hade inte fixat att pendla efter dessa pass. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-27 18:35 | |
![]() | Eftersom jag påstod att du var dryg vill jag också referera till varför, och det är bl a den här utsagan : ”lamaglama, ett underbart svävande exempel till på listan :) tackar.” Jag tror inte jag är ensam om att läsa in ett stort mått ironi i den, och ironi per se har jag inget emot; men ibland kan det ge ett väldigt drygt intryck. | |
| corlini | 2012-02-27 18:36 | |
![]() | .... hypotesen verkar vara rätt. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-27 18:37 | |
![]() | Vilken hypotes? | |
| corlini | 2012-02-27 18:39 | |
![]() | jonisk. det var ett svävande inlägg med trotsig underton från lamaglama varför jag ansåg att det aliaset kunde sorteras in bland övriga som faktiskt visade sig vara mer intresserade av att kommentera och kritisera andra än att faktiskt disskutera ämnet. japp :) då kan jag bli dryg. men syftet med dialogen är inte att vara dryg utan faktiskt väckt av seriös nyfikenhet. | |
| corlini | 2012-02-27 18:40 | |
![]() | det där med hypotesen var bara jag som missade en rad i mitt tidigare inlägg, råkade ploppa in efter ditt bara | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-27 18:40 | |
![]() | Ok | |
| les fleurs | 2012-02-27 18:43 | |
![]() | Är det något fel på socionomyrket? Jag skulle absolut kunnat tänka mig att utbildat mig till socionom. Men det blev arbetsterapeut om någon skulle undra. Varför nu det skulle vara intressant. Just nu är jag mammaledig och spelar ganska ofta när jag ammar :) | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-27 18:48 | |
![]() | Sen kan man ju tänka så här: Ponera att din hypotes stämmer (dock ger jag inte mycket för en undersökning gjord lite hastigt på beta), då är det rätt tappert av folk att trots allt välja teoretiskt betingade yrken om dessa faktiskt i större grad leder till utbrändhet. För praktiska yrken i all ära, men ekvationen skulle inte gå ihop om alla arbetade med hästar. (Och nej, jag förringar vare sig praktiska arbeten i allmänhet eller arbete med hästar i synnerhet.) | |