Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade74
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MadAnders2012-03-15 20:59
Antal inlägg: 26

Alla Argentinas matcher? Verkligen? Du påstår att Messi har vunnit Man of the Match i samtliga matcher han spelat i Argentinas landslag. Ok skriv vad du vill men du diskvalificerade dig något så kopiöst iom den kommentaren.Någon som är så komplett hysteriskt fanatisk kan ingen ta på allvar.

Anden_88 - Ej medlem längre2012-03-15 21:02
Antal inlägg: 313

Sant, Ronaldinho... Dock var han på topp för kort tid för att kunna vara med i sammanhanget kanske, men han var också dominant. Bergkamp är ett annat namn som kanske borde övervägas?

Rabiesgalen2012-03-15 21:07
Antal inlägg: 396

Ja, tyvärr så stämmer det att Messi blir avsevärt sämre i landslaget. Hatrick kan nog ske ibland mot dåligt motstånd, tur/slumpen eller i enstaka matcher.

Det finns jättemånga bra spelare som jag rankar högt många tyskar och holländare utöver de redan nämnda historiska spelarna.

Tror inte Messi har tio år kvar heller då det sliter otroligt mycket att spela på hög nivå. Han blir väl kapad relativt ofta också vilket borde leda till skador framöver.

Maradona19862012-03-15 21:09
Antal inlägg: 1801

En dark horse i sammanhanget är också Zico. Han vann ingenting stort men var helt fantastisk under första halvan av åttiotalet. Lite som Ronaldinho egentligen. Men trots allt står han nog i skuggan av Maradona. Rankar dem två som de två största spelarna under åttiotalet, men Diego är trots allt etta.

MadAnders2012-03-15 21:13

Rahmen: kom tillbaka med ditt svammelsnack när Messi lett Argentina till tre VM guld. Det är meriter. Du har totalt tappat fattningen i din totala eufori.

MadAnders2012-03-15 21:16

Spanien vann VM guld tack vare Xavi och Iniesta. Dessa herrar är anledningen till Barcas framgångar. Messi tillåts spela ut, men när han inte har dem i samma lag så kommer han ingen vart. Det är närmare sanningen än att Messi vunnit Man of the Match i samtliga landslagsmatcher.

Maradona19862012-03-15 21:42

MadAnders. Du har en poäng tycker jag. Ingen av de andra kandidaterna som diskuteras har spelat i ett lika bra lag som dagens Barcelona. Kanske världens genom tiderna bästa klubblag. Dessutom finns det en poäng i att Messi inte lyckats fullt ut i Argentinas landslag. Därmed inte sagt att han misslyckats.

Om man betänker att fotbollen gått framåt och att dagens fotbollsspelare rent tekniskt är bättre än gårdagens, så är det ingen tvekan om att Messi faktiskt är den bäste någonsin. Däremot är den typen av resonemang meningslösa och historielösa eftersom det skulle innebära att spelare som Pele, Garrincha, Di Stefano, Eusebio, Meazza eller Puczkas inte hör till världens främsta. Och det kan jag personligen inte acceptera.

Så då handlar det helt enkelt om en kombination av faktisk kvalitet och meriter. Och då skulle jag vilja säga att Maradona är nummer ett fram till den dag Messi lett Argentina till ett VM-guld. Kanske VM 2014 i Brasilien är tillfället då Messi på allvar kommer att ses som nummer ett någonsin

rahmen2012-03-15 22:12
Antal inlägg: 25

Jag sa inte att han varit Man of the match i alla argentinas matcher jag sa att han var bäst på plan i alla argentinas matcher det senaste VMet.

Inte vara den som är men att säga något som du sa
-Kapital flopp skulle jag vilja säga. Han uträttar absolut ingenting och Argentina skulle utan tvekan klara sig bättre utan Messi.

Redan efter den meningen tänkte men herregud vad säger karln jag måste få han att fatta. Säger man något sådant har man faktiskt ingen koll.
Hur kan man säga att man klarar sig utan världens bäste spelare? förklara för mig hur? Sen tycker jag du ska kolla på Messis matcher från förra VM han gjorde inte mycket mål men han var faktiskt väldigt bra i matcherna. Han hade en flygande roll deltog mycket i spelet och va inblandad i nästan alla Argentinas mål.

rahmen2012-03-15 22:27
Antal inlägg: 25

Vilken tur för Argentina att MadAnders inte är Coach, för då hade Messi inte blivit uttagen till landskamper, för man klarar sig BÄTTRE utan honom.

Rivkräm - Ej medlem längre2012-03-15 22:34
Antal inlägg: 166

Klart att Argentina behöver Messi... dock spelar han bättre i sitt klubblag än i landslaget.

B0nne2012-03-15 22:37
Antal inlägg: 73

Ni är helt ute och cyklar. Världens bäste spelare nånsin heter Hans Blomqvist.

Maradona19862012-03-15 22:52

Om man ska ha den typen av lokalpatriotiska sympatier så ska man givetvis nämna Tobias "Tobinho" Carlsson i de här sammanhangen

eerievoid - Ej medlem längre2012-04-01 03:12
Antal inlägg: 729

Sällan försvarare nämns i sådana här sammanhang. Om man skulle välja en försvarare, vem skulle ni då välja?

Finns det ingen som är lika bra på att försvara som Messi är på vad han gör?

Cassano2012-04-01 13:09
Antal inlägg: 335

Det är ju som att jämföra äpplen med morötter. Det är så mycket som spelar in, tidsepok, land, klubb, medspelare, lagdel, media...

Klart att Messi är bra. Han gör saker som syns, missar han ett mål är det bara att komma igen. Jämför med Canavaro eller någon annan världsback, en miss och han är syndabock, även om han gjort massor bra saker under en match.

Totti<3

Pottränad - Ej medlem längre2012-04-01 13:12
Antal inlägg: 4315

Men bestäm er.
Antingen kallar ni honom för Ibra (så fånigt) eller Zlatan.
Hur svårt kan det vara att enas om ett namn?

filurflis - Ej medlem längre2012-04-01 13:29
Antal inlägg: 77

Zlatan Zlatan!!

corlini2012-04-01 13:46
Antal inlägg: 3172

inte ens min man är intresserad av detta. vad får ni ut av det?

har helt seriöst inte en aning om spänningen eller underhållsvärdet i 90 minuter med 22 killar springandes på en gräsmatta, kanske 2,5 minuter spänning och 87,5 minuter halvspringande killar.

kunde inte låta bli att läsa i tråden ändå. vill förstå men fattar inte.
spänningen saknas, action saknas och på TV är man inte ens del i stämningen ju. så vad går detta sk nöje ut på?

ektis - Ej medlem längre2012-04-01 13:54
Antal inlägg: 4505

corlini, du verkar så arg.
även fast du inte är intresserad av fotboll så måste du ju veta att hur många som helst i världen är det och tydligen tycker det är spännande..

corlini2012-04-01 14:01
Antal inlägg: 3172

jag är inte arg alls, jag är nyfiken. vad är det egentligen med detta som lockar?

jag ser spänning som att man sitter på nålar lite och hoppar på rumpan med nerverna utanför för att man är engagerad i sin sport. men det händer inte jättemycket på de 90 minuter matchen pågår. så var är kicken och spänningen egentligen?

ektis - Ej medlem längre2012-04-01 14:02
Antal inlägg: 4505

ok: )
jag vet inte faktiskt då jag inte är så fotbollsintresserad själv.
men tydligen är det något iallafall.
någon annan får svara.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?