Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 18 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-19 09:24 | |
![]() | jag slår mig inte för bröstet ,vad jag en hade gjort hade jag inte lagt över skulden på någon annan som slånbär gör,jag har inte bara gift mig jag har gjort en del andra saker också,jag förstår inte varför det ska skyllas på andra varför man har ett skitliv,att inte en förälder har sagt åt en,så finns det förmodligen någon hjärkappasitet,folk som måste bli tillsagda att utbilda sig,som någon personlig assistent då,mina barn kommer aldrig behöva personlig assistent,dom är självgående | |
| -Delika-tess | 2012-03-19 09:25 | |
![]() | Visst, det enda man måste här i livet är att välja och att dö. Val gör vi hela tiden och det är våra val och vi som ansvarar för detta. Vissa väljer att gifta sig med sin kärlek utan en tanke på rikedomar eller inkomst, väljer att få barn även om de bor i lägenhet, väljer att jobba för att de vill göra något med sitt liv/inte har råd att bara gå hemma... osv osv osv Jag skulle inte må bra av att bara gå hemma utan jag vill ha ett jobb och göra något vettigt! Jag har pluggat och jobbat medan barnen var små, det har gått jättebra! De uppskattar dagis och skola, men gillar också att vara hemma Jag var ung mamma vilket innebär att alla mor- och farföräldrar fortfarande jobbade och även om de skulle vara pensionärer så har väl de egna liv..? eller?? måste deras liv gå ut på att ta hand om ungar? De har egna intressen och saker att göra. Visst har de haft hand om barnen, men det är när DE önskar och vill! Sällan har vi haft barnvakt, men det innebär inte att de inte träffar sina mor/farföräldrar. Det innebär att de träffas när de vill! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-19 09:25 | |
![]() | föresten kanske det var förbjudet attb prata om dig slånbär men du pratar ju om miig så | |
| susila | 2012-03-19 09:30 | |
![]() | Föär övrigt tror jag inte landet i sig är särskilt nyttigt för barn, det viktiga är om de får vara delaktiga, om de får vara med förä'drarna och hjälpa till, om de blir uppskattade och uppmärksammade. Det spelar nog mindre roll om det sker just på landet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-19 09:30 | |
![]() | det behver inte vara så svart vitt det skulle varit kul att haft en mormor tx vid behov av barnvakt,nä då blir det direkt vara barnvakt hela tiden,det skulle varit kul att när man går till gyn tx sluppit haft 4 ungar slitita i dörren utanför,och jag känner ingen som inte gift sig av kärlek tess gör du? | |
| susila | 2012-03-19 09:32 | |
![]() | Det finns nog en fara i överskatta landet, snarare, där har barnen det så bra bland fjärilar och gräs, därmed upphör föräldrarnas engagemang. | |
| susila | 2012-03-19 09:36 | |
![]() | ttittii med den rike mannen, om du gifte dig rikt av kärlek och inte av skicklighet, men då har du ju plötsligt bara haft tur, det är ju som en lottovinst ungefär, kan man verkligen skryta om sina uppfyllda livsmål när det handlar om ren jävla bonntur?? | |
| -Delika-tess | 2012-03-19 09:49 | |
![]() | Javisst, det klart det finns folk som gifter sig till pengar. Som inte vill jobba utan bli försörjda tex Och när jag har varit på gyn (och även andra ställen dit man kanske inte vill ha med barnen) har jag bokaten tid som passar bäst och barnen är på skola och dagis. Jag har inte frågat mor/farföräldrar efter barnvakt då... | |
| slånbär | 2012-03-19 11:09 | |
![]() | Ttiittii-självklart får du ifrågasätta mig på precis samma sätt som jag gör med dig-har jag påstått något annat??? Så ditt inlägg 09.25 kan jag tycka var väldigt märkligt. Det jag undrar över är hur du så snabbt kan döma andra människor utifrån dina egna referensramar? Om du själv inte vet hur det är att sitta i förorten , ensamstående med tre ungar , lågavlönad( i bästa fall om du ens har jobb) och kanske utan socialt kontaktnät så bör du nog tänka dig för både en och två gånger innan du dömer dessa människor som självvalda offer. Ingen väljer att sitta i den sitsen men många hmanar lätt där. Har man vuxit upp under väldigt svåra förhållanden så självklart kan man ta sig ur det men det krävs betydligt mer än av dom som växer upp i "funktionella" familjer med kärlek och omsorg. Dom får en bättre grund att stå på. Försök att läsa till ett viktigt prov medan din morsa blir spöad av fyllot hon bor ihop med. Det är inte helt enkelt även om det naturligtvis går-det är jag själv ett bevis på. Det som verkar skilja mellan oss är att jag faktiskt vet hur det är att leva så och även att man kan ta sig ur det MEN jag skulle inte döma någon annan på det sättet du gör då jag även vet att alla inte har den styrkan som faktiskt krävs. Jättebra för dig Ttiittii att du har lyckats och tror på att du skulle ha lyckats även utan din rika man men försök ha lite mer förståelse för att det inte ser likadant ut för alla . Ju högre upp man sitter desto längre blir fallet om benen en dag slås undan. | |
| slånbär | 2012-03-19 11:14 | |
![]() | Dessutom så kan jag ju tillägga att man inte väljer sin familjesituation fullt ut heller. Jag valde inte att förlora mina föräldra i förtid men jag kunde ju naturligtvis ha valt en man som hade föräldrar men nu blev jag ju kär i en som har hela familjen på andra sidan jorden. Dumt val men nu är det så det är och då anpassar man sig efter det. Jag har aldrig saknat att ha barnvakter eftersom dom helt enkelt inte har funnits däremot hade det varit roligt för barnen att ha ahft mor eller farföräldrar rent känslomässigt. | |