Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 162 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| corlini | 2012-04-06 11:31 | |
![]() | mjölk slutade man dricka när man slutade amma så jag tycker hela grejen med mjölk är ganska absurd. varför köper folk så mycket mjölk? | |
| Gunilla _ | 2012-04-06 11:49 | |
![]() | För att det är så jäkla gött corlini! :) Jag gillar plastkorkar på både mjölk- och juiceförpackningar och skulle gärna se det även på 1,5-litersförpackningarna . Huruvida det är mer miljöpåverkan verkar det vara olika åsikter om. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-04-06 12:06 | |
![]() | Det värsta med plastkorkarna på mjölkförpackningarna är att de är så svåra att öppna. | |
| blue_moon | 2012-04-06 12:41 | |
![]() | Ännu svårare att öppna är 1,5-litersförpackningar med tajta förseglingar. Om man nu inte vill klippa upp dem utan vill fläka fram hällpipen, så skiktar sig kartongen i kanten, som blir blöt och sladdrig. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-06 16:09 | |
![]() | Gunilla, Jag förstår inte hur det kan vara annat än solklart med att det påverkar miljön mer ju mer plast man använder. Och tillverkaren Arla skriver på sin hemsida om det är sämre för miljön: "En förpackning med skruvkork av plast ger en ökad klimatpåverkan (proportionellt med ökad mängd plast) jämfört med den gamla förpackningen." | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-06 16:14 | |
![]() | Jag dricker inte mjölk,har en skvätt i kaffet bara,men ungarna dricker´som kalvar köper 18 liter var 3:e dag och längtar tillbaka till 2liters | |