Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 473

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Locomondo - Ej medlem längre2012-04-26 14:42
Antal inlägg: 3768

Palnatoke:
Jag utgår ifrån att du vill leva i en Demokrati och inte i en Islamistisk diktatur.
Du talar dock om att muslimerna sakta men säkert smyger in i vårt samhälle och förökar sig och planerar att ta över. Lite som "V".

Men här kommer det som förbryllar mig. Islam är alltså en religion, inte ett speciellt folkslag med en speciell "kultur". Man kan alltså vara helsvensk, född i Sverige av svenska föräldrar som i sin tur haft svenska föräldrar och man kan vara döpt i svenska kyrkan till Lars Andersson och plötsligt en dag vill man byta tro och bli muslim. Fortfarande svensk alltså. Ett fritt val eftersom vi i Sverige lever i en demokrati.

Om nu (Gud förbjude, Allah också) tillräckligt många i Sverige plötsligt skulle välja Islam framför Pingstkyrkan och det skapas ett parti med Islam som förebild och de får procentuellt flest röster i ett demokratiskt svenskt val är det fortfarande inte så att de flesta i detta land med rösträtt (svenskar alltså) vill ha ett sånt styre? Precis som man gör i en demokrati?

Eller vill du som en minoritet (i detta påstådda scenario) ha makten att bestämma vad som är "rätt eller fel"? Så som man gör i en diktatur? Såna som vi ogillar.

Locomondo - Ej medlem längre2012-04-26 14:45

Jag undrar också vid vilket antal (totalt eller per år) som det går från vanlig, normal invandring till denna fruktansvärda massinvandring.
Var går gränsen liksom? Bara så att jag har koll.

Minta2012-04-26 14:55
Antal inlägg: 20042

Palnatoke, du gör en presupposition, att vi har massinvandring. Det har vi inte.

Minta2012-04-26 14:57

Invandring leder alltid till assimilation med majoritetssamhället, kanske inte i första generationen men i andra och definitivt i tredje. Tycker du att det är korrekt att säga att de som koloniserade världen assimilerades med kulturerna de lade under sig?

Palnatoke - Ej medlem längre2012-04-26 14:57
Antal inlägg: 229

Locomondo: Det lilla fåtalet etniskt svenska muslimer som finns är inget problem. Problemet är massimporten av muslimer och andra grupper, som gör att vi kommer att bli en minoritet i vårt eget land.

Palnatoke - Ej medlem längre2012-04-26 15:02

Minta: Faktum kvarstår att vi är en minoritet inom 50 år. Om du vill kalla det för något annat än massinvandring rör inte mig i ryggen. Främlingsinvasion, folkutbyte eller folkmord är också godtagbara begrepp.

Locomondo - Ej medlem längre2012-04-26 15:03

Palnatoke:
Du kan ju inte säga som du gör eftersom en muslim inte är en människa från ett speciellt land eller en speciell del av världen.
Det du säger nu är det man själv fick höra när man var ung i början på 90-talet. "Asså du är ju sjysst, men det är alla andra" (mindre begåvade svenska "vänner" ang invandring).

Det du säger är "Asså de svenska muslimerna är ju sjyssta, men det är alla andra".
Vad är de som skiljer de svenska muslimerna mot de tyska, engelska, rumänska, amerikanska, kinesiska, indonesiska, indiska, irakiska, turkiska, spanska, franska, algeriska, finska, norska, färöiska, australiska, kenyanska?

Minta2012-04-26 15:10

Palnatoke, du gör ett tankefel, om 50 år är de flesta svenskar, med annan bakgrund eller ursvensk (nåja, det finns kanske inte så många ursvenskar). Om 50 år finns det svenskar med farfäder och mormödrar och äldre som fötts i ett annat land.

Nilsa2012-04-26 15:25
Antal inlägg: 9

Nu har ni väl ändå tappat fokus och diskuterat just kring Breiviks egen föreställning om massinvandring och ett islamistiskt Europa. Jag anser att det är helt irrelevant i sammanhanget. Breivik ska dömas till 77 kallblodiga mord helt oavsett hans (propaganda)-åsiker och hans barndom! Och han är fullt frisk i den meningen att han mycket väl vet vad han gör! Personligen tycker jag det känns som han leker med advokaterna och domarna i rätten!

Anden_88 - Ej medlem längre2012-04-26 15:57
Antal inlägg: 313

Helt rätt minta, med rådande definitioner är det mest svenskar då med. Bara som Palnatoke tidigare nämnt med ett annat ursprung, och en annan kultur. Helt andra regler och lagar gäller och den svenska idyllen och det svenska välfärdssamhället blev endast en kort parentes i historien. Det är bara att kolla statistik och att kunna räkna framåt, en skrämmande kort tidsperiod framåt dessutom, gärna läsa på om tidigare liknande händelser i historien och försöka dra egna slutsatser.

Att inte låtsas om det(i det flesta fall handlar det inte om detta, utan en brist på information, alternativt avsaknad av förmåga att dra egna slutsatser och långsiktigt tänkande) är ungefär som att alltid köra rattfull; "det spelar väl ingen roll" "ingen har väl dött av det" "jag bryr mig inte" "än har det inte drabbat mig" osv osv...

Sen kanske det inte är rimligt att tro att det blir riktigt så så pass tidigt, kan bli "inbördeskrig" med många tänkbara utdragna utgångar också.

Hur som helst, så länge så pass många, och även svenska regeringen går på denna extrema linje, så kommer den extrema högerextremismen också växa, vilket är väldigt otäckt, och då lär väl fler Breivikar poppa upp också.

Breivik var helt klart intelligent och medveten om vad han gjorde. Breivik saknade däremot en hel massa spärrar som en vanlig människa har, som tidigare har nämnts i tråden. Det om något är enligt mig en allvarlig psykisk störning. Men i sin värld har han ju fortfarande full koll på vad han håller på med. Så ja, hur exakt han ska dömas är en svår fråga beroende på hur man väljer att sätta ut definitioner.

Minta2012-04-26 16:11

Det är mest svenskar då och assimilerade svenskar till och med.

Minta2012-04-26 16:14

Ni och era gelikar har något konstigt tänkande om renhet, rasens renhet, folkgruppens renhet, nationens renhet. Ni förstår inte att alla är människor och inga stelnade enheter. I USA hade man one-drop-rule, där man var svart om man hade en droppe svart blod i sig. Vad var meningen med det?

Resurrection - Ej medlem längre2012-04-26 16:42
Antal inlägg: 11463

Palnatoke, att du, som börjar prata om massinvandring och sätta likhetstecken med folkmord(!), anklagar en meningsmotståndare för halmgubbetaktik är inget annar än skrattretande. Dina inlägg dryper av felaktiga antaganden och bristfällig logik och argumentationsteknik.

Locomondo - Ej medlem längre2012-04-26 16:46

Borde inte hela USA vara blont, äta ärtsoppa, köra Volvo och hoppa groda runt midsommarstången idag då med tanke på den svenska massutvandringen (ja, jag lånar det begreppet) i slutet på 1800-talet då nästan en miljon svenskar utvandrade?

Anden_88 - Ej medlem längre2012-04-26 16:48
Antal inlägg: 313

Du har rätt minta, de blir assimilerade svenskar som kommer in i samhället, förutsatt att invandringen ligger på en lagom nivå(dvs att dom som kommer hit faktiskt väljer Sverige av en anledning :)). I dagsläget är det faktiskt så att det redan börjat skena rejält, och det accelererar bara. Vi har redan väldigt många i andra länder så kallade ghetton(det är väl inte politiskt korrekt säga det i Sverige eller?).

Områden med en extremt hög del invandrare och väldigt hög arbetslöshet, i några av dessa områden har det till och med gått så långt så att dom lever helt avskilt från sverige, talar sitt eget språk, utan vilja att lära sig svenska eller komma in i samhället. Antalet sådana områden ökar, antalet områden som närmar sig att bli sådana områden ökar. Jag kallar inte det assimilering.

Ni och era gelikar? Jag hoppas nästan att du menar mig nu, och anklagar mig för att vara nazist så du blir avstängd snabbt som bara den. Jag har då inte sett någon skriva något i närheten av något sådant.

Men om du menar homogena grupper(hudfärg har inget med saken att göra, enligt mig iaf) som drar åt samma håll så ska du se att dom tenderar att inte ha något att starta krig över. Och du kan jämföra problem och kostnader för t.ex Sverige med vår massinvandring, jämfört med Finlands mer balanserade invandring, eller japans nästa obefintliga invandring så ska du se en generell tendens på vilka enorma helt onödiga problem det skapar.

Att jag ens svarar när någon slänger ut sig nåt sånt där, och i en tråd då detta inte ens är vad som ska diskuteras. Jag blir väl upprörd och rädd av att läsa det helt enkelt... men ska inte störa mer med off topicämnen i den här tråden, så nu tackar jag för mig.

Locomondo - Ej medlem längre2012-04-26 16:48

Eller stannade de svenska muslimerna kvar i Sverige då?

Palnatoke - Ej medlem längre2012-04-26 16:51

Minta: Ingen vill ha någon one-drop-rule, inte ens de mest übernazistiska grupper som finns i Sverige, så vad är meningen med att ens ta upp det?

För min del anser jag helt enkelt att det svenska folket förtjänar att bevaras, inte trängas undan och utplånas. Du däremot anser att det förtjänar att bytas ut mot andra folkslag, att bli en minoritet i sitt eget land och till sist utplånas.

Enligt dig ska det aldrig mer få finnas några blonda och blåögda människor som dansar kring midsommarstången på sommaren och käkar skinka på vintern. De ska bytas ut och trängas undan. De är inte viktiga eller värdefulla.

Varför? Har inte världen plats för många olika folkslag och deras kulturer?

Känns extremt respektlöst om du frågar mig. När jag besöker Japan (nej, har aldrig gjort det, men vill) så kommer jag dit med respekt för ett folk med urgamla rötter och särpräglade traditioner. Jag uppskattar detta folk och deras kultur, och jag vill inte se dem bytas ut -- inte mot svenskar, och definitivt inte mot en rotlös massa i olika nyanser av brunt, där Islam utgör ett dominerande inslag. Jag vill besöka shintotempel där kulturen ännu lever, inte vare sig McDonalds eller moskéer. Jag vill inte träffa "japaniserade" afrikaner, araber eller svenskar. Jag vill helt enkelt träffa japaner, eftersom jag befinner mig i Japan. Svårt att förstå?

Det sjuka är att du och dina gelikar gärna svänger er med ordet "mångfald" när ni egentligen strävar mot en homogeniserad värld utan mångfald.

Resurrection - Ej medlem längre2012-04-26 16:52

Palnatoke skrev "Men etniska konflikter är en realitet lik förbannat, och det absolut enklaste sättet att slippa dem hade varit att inte bygga in dem i vårt samhälle där de tidigare lyst med sin (relativa) frånvaro."

Sluta gör det då.

Resurrection - Ej medlem längre2012-04-26 16:52

"det svenska folket förtjänar att bevaras"

Vilka räknar du som svenska?

Minta2012-04-26 16:56

Men hallå, det finns inga rena svenskar. Under århundraden är vi "uppblandade" med många andra folkslag. Betyder det att en stor mängd svenskar som bott här i generationer inte är rena utan har utplånat de tidigare så rena svenskarna. Och att de i sin tur utplånat de tidigare. Huja, tänk om det inte finns några rena svenskar längre.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?