Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 102 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Challe_B - Ej medlem längre | 2012-04-22 14:58 | |
![]() | så fort någon säger "jaha" måste jag direkt lägga på luren | |
Salsby | 2012-04-22 15:19 | |
![]() | Att bli klämd till döds. Tack ock lov händer det inte så ofta. | |
gulbagge | 2012-04-22 19:44 | |
![]() | Ja det är självklart stor skillnad på rädsla och fobi. Folk tror ofta dom har fobier för saker så fort det bara är en rädsla. Lätt att blanda ihop fobier med rädslor. Jag har en fobi, och det är min "emetofobi". Dom andra sakerna jag nämnde i början av tråden är bara udda rädslor. En fobi blir det ju då ens liv verkligen blir påverkat och man undviker saker och (som någon nämnde) får ångest och panik. | |
Dezziz - Ej medlem längre | 2012-04-22 19:48 | |
![]() | Råttor!!! | |
WhySoSirius | 2012-04-22 19:56 | |
![]() | Jag har fobi för paddor. :( Får verkligen panik när jag ser någon, och kan knappt röra mig för att springa därifrån. Brukar bli att jag står där och skriker, och så får någon komma och bära bort paddan från mig. | |
Gautama | 2012-04-22 20:03 | |
![]() | Har inga udda fobier, räcker gott och väl med alla andra jävla fobier som försurar mitt liv emellanåt. Min största fobi är rädsla för att leva. | |
IaPian | 2012-04-22 20:03 | |
![]() | Värsta årstiden på väg då jag mår dålig av att se fötter... Hua.. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-22 20:07 | |
![]() | den som upplever att den har fobi har fobi,det är den personens känsla,jag tror alla undviker saker dom är rädda för | |
gulbagge | 2012-04-23 03:07 | |
![]() | Fobi (av grek. φό& #946;ος , fobos, "fruktan"), kallas en stark upplevelse av rädsla som återkommande infinner sig då en person ställs inför, eller riskerar att ställas inför, ett visst objekt eller en viss situation som personen fruktar. För att betraktas som en fobi behöver rädslan som upplevs vid eller inför exponeringen vara orimlig eller överdriven i intensitet. Det handlar alltså endera om att personen reagerar med rädsla inför ett objekt eller en situation som vanligen inte betraktas som farligt, eller att den rädsla som uppkommer är överdrivet intensiv. Personer som lider av fobi försöker i stor utsträckning undvika vissa situationer på grund av rädslan att stöta på objektet som personen är rädd för, till exempel att helt avstå från att röra sig i skogen på grund av rädsla för ormar. Fobier sorteras kliniskt in under ångestsyndrom, som alla karaktäriseras av starka ångestupplevelser som orsakar lidande och i något avseende förhindrar ett normalt fungerande. Källa: Wikipedia | |
fdennis | 2012-04-23 17:53 | |
![]() | jag är ruskigt rädd för katter, getingar, sprutor, hästar, med andra ord är jag inte så nöjd över att det springer lösa katter i mitt bostadsområde, då jag springer och skriker och gråter så fort dom kommer för nära. jag har dock ingen utmärkande fobi, men en av mina närmsta vänner har extrem fobi för poliser och ordningsvakter/väktare. så en promenad i stockholms innerstad brukar vara otroligt problematiskt | |