Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 209 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2012-05-07 17:39 | |
![]() | Men så himla behändigt!!! Man kan göra som Ttiittii och bara välja vilka delar som man vill tro på och ignorera allt det orimliga och ohållbara som står i i er käcka bok som är själva grundstenen till den kristna läran? Väldigt smidigt!! Claysune- du får tro på precis vad du vill och jag har full respekt för att folk väljer att tro på olika saker eller som jag - ingenting. Det jag vänder mig emot när det gäller såna som du är att ni alltid ska hålla på och predika för folk som helt enkelt inte är intresserade. Jag avskyr när någon kommer med sina floskler om att jesus älskar dig för jag tar det som en förolämpning och en kränkning då jag faktiskt är fullständigt övertygad om att det inte finns någon Gud och således var inte Jesus något annat än en profet som iof var väldigt skicklig på det han gjorde och om han hade levt idag hade han troligtvis satsat på politiken. Så tro gärna och var lycklig i din lilla värld men backa när det gäller att pracka på andra din tro- det handlar helt enkelt om respekt vilket du visar brist på. Jag talar inte om för dig att du har fel även om jag inte håller med dig i det du tror på så försök göra detsamma så kanske man kan föra ett vettigt resonemang kring frågor som gäller religion som för övrigt i sig är ett intressant ämne rent historiskt. | |
| Furios | 2012-05-07 17:50 | |
![]() | Spännande. Får ta och kolla igenom boken en vacker dag. Kan vara allmänbildande om inte annat. | |
| Claysune | 2012-05-07 18:06 | |
![]() | Hej Jonisk. Jag citerarde. 2 Pet. 2:5-7 Folkbibeln | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-07 18:09 | |
![]() | Claysune>> men du avslutade inte citatet med citattecken, så det är svårt att veta vad som är själva citatet? Jag antar att ”Kom ihåg att Jesus älskar dig...”-biten inte står med? | |
| Göran A | 2012-05-07 18:25 | |
![]() | Claysune: Den jord som uppstod ur vatten är samma jord som vi befinner oss på idag och som skapades för omkring 6000 år sen. Se Genesis 1:2. Samma jord dränktes sen av floden för ungefär 4300 år sedan, som ett straff från Gud för människans ondska. Endast 8 människor, tillsamans med ett par av varje djurslag (ej att jämföras med art) räddades ombord på arken. | |
| Blasse | 2012-05-07 18:28 | |
![]() | jag har ett citat ur den där skriften som jag tycker man ska försöka hålla sig till "så som i skolen vilja andra göra er skolen ni göra andra" D.V.S vill ni ha vänlighet var vänlig | |
| boffertomte | 2012-05-07 18:36 | |
![]() | Jesus förekommer mycket sparsamt i gamla testamentet. | |
| SkySpy_ | 2012-05-07 18:43 | |
![]() | Jag har ett extremt nytt testamente här om det är någon som vill ha de nya reglerna. Den är anpassat för dagens It-värld. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-07 18:53 | |
![]() | Låtom oss se | |
| boffertomte | 2012-05-07 18:56 | |
![]() | Slånbär, det är väl klart att man måste göra som Tittttiii, man kan fan inte vara bokstavstrogen, det är för dårar och maniker och fullkomligt livsfarligt både för omgivningen och en själv. Man måste alltid plocka ut de bitar som känns rätt för en, det gäller inte bara inom religionen, det finns ingen som sitter inne med hela sanningen, den enda sanningen och ingenting annat än sanningen även om en del självmordsbombare och norska massmördare tror det. Antar att du tycker att det känns alltför lättvindigt, som att bara äta toppingen och inte den trista smuliga muffinsen som den sitter på. En slags fusk, liksom =) | |
| också | 2012-05-07 20:08 | |
![]() | När jag läser Claysunes inlägg så tänker jag på en ung kvinna där vi bor. Hon brukar brista ut i lovsång på Konsum. Och nej, hon är inte en av byfånarna utan pastor i frikyrkan. Eller jo kanske, byfåne också... | |
| kajix | 2012-05-07 21:02 | |
![]() | ttiittii, av vilken anledning tror du på Gud? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-07 21:29 | |
![]() | SkySpy_- väntar och väntar på de nya reglerna....... | |
| Claysune | 2012-05-07 22:53 | |
![]() | Hej Jonisk,, Ber om ursäkt, jag glömde citattecknet. Bra att du lade märke till det. Tack | |
| bommarna | 2012-05-07 23:06 | |
![]() | Religion verkar vara något som man i det här landet är livrädd för och vägrar att diskutera. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-07 23:10 | |
![]() | Inte livrädd men kanske upplyst........ | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-05-07 23:15 | |
![]() | Är man upplyst om man vägrar diskutera? Näääää. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-07 23:26 | |
![]() | Nejdu cr, nu menade jag inte så, utan att man inte är livrädd........... utan mer upplyst och KAN diskutera | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-07 23:28 | |
![]() | För det andra har jag ingen lust att diskutera, var och en får tro som dom vill. Men tror ändå inte att vi i detta land är rädd för diskussion eller hur bommarna nu menar | |
| brava | 2012-05-08 00:26 | |
![]() | om jag inte hade trott på Gud hade jag nog varit bitter | |