Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade70
Mobilspel
Pågående19 405

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sluggo832012-05-08 12:08
Antal inlägg: 45

Hahaha! Jag säger mer fett åt folket ;P
Det finns dem som har förmånen att väga ett par kilo för mkt!!! JAG som då är 2m lång och kan gömma mig bakom ett järnspett är det ett problem att gå UPP i vikt, men sånt får man aldrig höra nåt om, surt tycker jag!!! Man hjälper människor där man ser ett problem men om det inte syns så finns det inte!! Jag tycker verkligen den svenska politiken är bra hehe (ironisk)!!!!

morihei_792012-05-08 12:15
Antal inlägg: 134

nu ska gudarna veta att jag inte anser att Göran Hägglund säger massor med bra grejer!
Men det är väl bra att man sätter fingret på ett extremt hälsoproblem som vi börjar få i det här landet.

Sen tycker jag inte att det ska hetsas kring det - men det går att på sikt göra något åt det på samma sätt som andra reformer genom åren genomförts och på lång sikt fått extrem genomslagskraft. Tandreformen, vaccinationer och annat...

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-08 12:15
Antal inlägg: 11463

Så först måste hela västvärlden förbjuda en tillsats innan Sverige kan göra det? Eh?

lamaglama2012-05-08 12:20
Antal inlägg: 439

Det är ju bara den lilla detaljen att detta inte handlar om en reform utan om ett slag i luften. Vaccinationer inriktade sig på specifika sjukdomar, tandvården inriktade sig på mun- och tandhälsa. Men grönsaksdiskar vid kassor och fler cykelvägar är ju bara nåt slags diffus förhoppning om att folk då ska välja bort godis och bilåkning om de erbjuds annat som är tråkigare och jobbigare.

Våra politiker gör ju sitt yttersta för att tömma städer och byar på butiker och förlägga all handel till stora köpcentran där man ska storhandla och därmed frakta sig fram och tillbaka med bil. Jag tror inte folk börjar ta cykeln till Väla för att köpa lådvis med grönsaker hur många cykelvägar man än bygger och hur mycket grönsaker man än fläskar på med vid kassorna.

greatdane2012-05-08 12:21
Antal inlägg: 174

Oj, vet du vad Sluggo? Jag tror att några av de som har ett problem är de som startar diskussionerna. Och på så vis uppstår debatter. Alternativt ser samhället att problemet kostar för mycket och gör man kanske som Göran Hägglund. Att vara smal blir först ett problem om folk blir FÖR smala och riskerar att dö på grund av anorexia. Hela modeindustrin debatteras rätt friskt om just det, bara för att ta exempel. Ligger man däremot på en hyfsat hälsosam nivå där man inte behöver ränna till läkaren för att man inte får i sig tillräckligt med näring utan måste få det via dropp så får man nog räkna med att det är ett rätt så delikat problem du har.

sluggo832012-05-08 12:24

Ja om vi förbjuder en tillsats så har inte vi kapaciteten att tillverka en liknande produkt i svedala! för alla företag som fanns och satte Sverige på kartan har dem otroligt intelligenta politikerna lagt ner, genom sin "bra" svenska politik! Vi importerar nästan allt i Sverige istället för att lägga pengar på att bygga upp landet igen! Vi rasar snart om inget görs!!! Vi kommer bli ett nästa finland!!!

lamaglama2012-05-08 12:25

resurrection, vad tror du EU skulle ha att säga om Sverige försökte utesluta alla tillsatser som gör mat hållbar? Vi skulle ju då behöva handla liokalproducerat vilket skulle ge vårt egen land de mest flagranta konkurrensfördelar gentemot andra länders matproducenter. Det går stick i stäv mot själva kärnan i EUsammarbetet, fritt flöde av varor och tjänster inom unionen.

Sverige är ingen liten självförsörjande bondgård.

sluggo832012-05-08 12:26

Waterski! Jag har inga problem med min hälsa på så vis! Men jag menar att det är inte kul att vara FÖR SMAL heller:) jag tror att hälsan styrs av hela samhället!

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-08 12:28

lamaglama, min poäng - som verkar ha gått dig fullständigt förbi - vara att du kom med ett orimligt påstående.

Resurrection - Ej medlem längre2012-05-08 12:29

Sluggo, senast jag kollade hade Sverige ett handelsöverskott ...

anickanick2012-05-08 12:31
Antal inlägg: 64

Hellre överviktig än skitviktig

lamaglama2012-05-08 12:32

Sluggo, undervikt är inget stort nationellt problem. Det är det i delar av Afrika, där tror jag inte politiker föreslår cykelvägar och bladgrönskaer som en möjlig utväg.

Cykla för fan inte, Sluggo. Låt inte Hägglund fresta dig med sina djävulska cykelbanor. Det kommer att kräva stor självövervinnelse, men du kan klara det, jag vet att du kan.

Challe_B - Ej medlem längre2012-05-08 12:34
Antal inlägg: 5853

lamaglama: tror du hakat upp dig lite för mycket på cykelbanor. jag tror inte hägglund kommer instifta en lag om att cykla minst 2 mil per dag, eller något i den stilen. det är väl bara bra om det finns cykelbanor så att de som vill cykla verkligen kan göra det?

lamaglama2012-05-08 12:35

Ja, din poäng gick mig förbi. Min poäng tycks ha gått dig förbi. Vi talar förbi varandra. Det är lite sorgligt. Jag tycker ändå jag formulerar mig ganska tydligt, men jag kanske måste ge upp hoppet om att nå fram till just dig. Min välvilliga tolkning är att du helt enkelt inte VILL förstå vad jag menar.

Nu skall jag ut och gå fast jag ej är tjock. Hejdå på 1 stund.

lamaglama2012-05-08 12:35

ovanst till resurrection, givetvis

sluggo832012-05-08 12:36

"Rob halford" resurrection :P
Eh okej! Men jag kan fortfarande inte förstå varför man tar in sånt som redan delvis finns i landet, då är det väl klart att man får ett överskott ?!?!?! Eller har jag missförstått allt????

lamaglama2012-05-08 12:37

Challe, klart det är bra att cykla. Men GHs förslag är att bota nationell övervikt med fler cykelbanor, det är väl vad vi diskuterar här? Det är inte jag som hänger upp mig på cykelbanorna, de hängdes upp av TS och Hägglund.

_hen_ - Ej medlem längre2012-05-08 12:39
Antal inlägg: 13

Det var ju ett ovanligt smart uttalande för att vara av Hägglund!
Toppenbra att reklamera för sundare varor och vanor. Godis vid kassan är ett otyg liksom plusportioner på snabbmatställena.
Man behöver inte vara Einstein för att begripa att extra pommes, en halv liter läsk och bautagodispåsar ökar vikten och försämrar hälsan.

greatdane2012-05-08 12:40
Antal inlägg: 174

Man borde kunna gilla inlägg här. Då hade jag gillat _hen_´s :-D

sluggo832012-05-08 12:41

Lamaglama!
Tack! Tack för omtanken!!! Tack tack!
Jag lovar jag icke skall motionera ;P haha

Men sen tror jag faktiskt att problemet är större än vad man tror, men att det inte skriks om det som med fettma eller övervikt!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?