Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 223 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| oslagbarajes | 2012-05-12 23:31 | |
![]() | Tja jag skulle väl palla en månad max... Ganska dåligt betalt... 125 spänn i timmen. Iofs skattefritt, men ändå... Nej det skulle inte vara värt det! Vad skulle jag få ut av det? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-12 23:35 | |
![]() | Man sitter väl i fängelse på heltid? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-12 23:36 | |
![]() | Alltså, dygnet runt. | |
| oslagbarajes | 2012-05-12 23:37 | |
![]() | Ja men en arbetsdag är ju 8 timmar... Jämförde så! Om din kommentar var menad till mig =) | |
| _hen_ - Ej medlem längre | 2012-05-12 23:38 | |
![]() | Skulle aldrig frivilligt utsätta mig för något så osunt och nedbrytande. Tror inte man kan säga 2-3 mån innan man har provat. Man kanske blir galen efter 2-3 dygn. Isoleringscell är ett fruktat straff. | |
| ArchForge | 2012-05-12 23:49 | |
![]() | 1000 kr om dan är mindre än vad man tjänar på sitt jobb, och där behöver man bara sitta inlåst i 8-10 timmar om dan. Som någon säkert redan påpekat. | |
| Lillstölla | 2012-05-12 23:53 | |
![]() | Det beror väl alldeles på vad man har för jobb. | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-13 01:20 | |
![]() | Ett år, då skulle jag äntligen få tid att skriva en bok/böcker. | |
| Maja G | 2012-05-13 09:06 | |
![]() | Slånbär: ensamhet är väl inte tragiskt om du själv väljer det...men jag pratar om mänsklig kontakt, någon som bryr sig om, någon som tar på en..Tror faktiskt alla, ja kanske inte du då, andra behöver det. Maslows behovstrappa säger en del om detta. Vi är alla olika. Du får gärna vara ensam för mig. Men fortfarande har du dina närmaste hos dig, och hade du inte de så kanske du hade tyckt annat. Vem vet? Man behöver inte heller umgås med arbetskamrater om man inte vill. De har man ju inte valt själv. Ibland kanske det räcker med att man träffas på jobbet. | |
| Carni | 2012-05-13 09:19 | |
![]() | 8 år har jag klarat av... | |
| le-lou | 2012-05-13 09:24 | |
![]() | tvivlar på att det finns nån som fixar mer än max en månad, men det ska mycket till det.. isolering och avsaknad av mänsklig kontakt är rena tortyren för oss människor, även för oss som gillar att benämna oss som ensamvargar.. | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-13 09:31 | |
![]() | Vad orättvist det är, jag skulle vara glad om jag 1000 kr ut per dag. Dessutom får man ju fri kost och logi, om man lyckas hyra ut sitt hus/lght i andra hand. Tänk vad maten kostar och förresten man behöver inte köpa kläder, det skulle för min det göra flera tusen per år bara det. Med andra ord skulle man kunna spara hela summan (om man inte röker) det innebär 364000 i sparade pengar för att göra ingenting. Minus 8000 för cigaretter då. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-13 10:11 | |
![]() | snartt ska jag åka till en man som suttit 17 år i fängelse och ställa honom samma fråga ska bli spännande och höra vad han svarar | |
| Megaherz | 2012-05-13 11:03 | |
![]() | Hela vinterhalvåret | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-13 14:43 | |
![]() | har talat med mannen som suttit länge i fängelse,och hans svar löd friheten är värd allt han skulle inte sitta inspärad en dag. | |
| Lillstölla | 2012-05-13 14:46 | |
![]() | Föga förvånande faktiskt. Har man väl suttit där vill man nog fasen inte tillbaka! | |
| nippertippan | 2012-05-13 15:09 | |
![]() | Hemskt men sant att man faktiskt får 1000+ om dagen för att sitta inlåst!!! Jag har 2500 kvar att leva på efter jag har betalt hyra, el, hundförsäkring. Jag har inte råd att köpa nya kläder. Inte råd att gå till tandläkaren. Jag skulle sitta där tills jag blev miljonär!!!! Så jag kan laga mina tänder och le igen. | |
| Amberville | 2012-05-13 15:58 | |
![]() | man får inte 1000 kr om dagen i fängelse, här utdrag från kriminalvårdens informationssida Under den tid klienterna sitter i fängelse får de lön för den sysselsättning de har. Vare sig de arbetar, studerar eller är med i ett behandlingsprogram så är ersättningen 11 kr i timmen. Pengarna de tjänar sätts in på ett betalkort, och det kan de intagna sedan handla med i kiosken eller ringa med. Det finns inga riktiga pengar inne på anstalten men däremot en kiosk där de kan köpa godis, läsk eller andra småsaker. Många undrar vad det kostar per klient och dag i fängelse. Kostnaderna för en person i fängelse varierar, eftersom anstalter har olika slutenhet och personaltäthet. Kostnaderna för att ha en person i häktet var 2011 i genomsnitt 3 000 kronor per klient och dygn, i en anstalt av normal eller högre säkerhetsklass kostade den intagne i genomsnitt 2 831 kronor per dygn. Kostnaden i en anstalt av lägre säkerhetsklass var 1 918 kronor i genomsnitt per klient och dygn. Kriminalvård i frihet är jämförelsevis betydligt mindre kostsamt. En klient i frivården kostade i genomsnitt 203 kronor per dygn. Hela Kriminalvården kostar drygt 7,6 miljarder kronor per år. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-13 16:09 | |
![]() | Ambervill,denna tråd är inte verklighetsbaserad det är bara tok | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-13 16:15 | |
![]() | självklart får man inte 1000 om dagen för att sitta inlåst,det finns ingen värkloghet i denna tråd,utan det var bara en fråga om ni skulle göra det för 1000 om dagen inklusive dator internet och tv,och hur många dag/dagar ni skulle sitta inlåst i så fall ? | |