Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saldina | 2012-06-01 20:24 | |
![]() | Ja jag bor på landsbygden och pendlar till en mellanstor stad, men har tidigare bott i Stockholm. Och jag saknar den hänsyn som visas i Stockholm väldigt mycket. Här används tyvärr blinkers alldeles för sällan! | |
| corlini | 2012-06-01 20:47 | |
![]() | tycker inte det är något problem alls, tänker inte ens på det. förutom när folk saktar in något så inihelv... bara för att de snart ska svänga. det är ju inte så att bilen välter eller inte driver framåt om man rör ratten. | |
| corlini | 2012-06-01 20:48 | |
![]() | högerregeln är ett betydligt större gissel. hinner man så kör man, men väldigt många har usel avstånds och hastighets bedömning och står fast i gatan och väntar in = bildar kö bakom. | |
| magnusito | 2012-06-01 22:58 | |
![]() | Hur fan kan man påstå att det inte är ett problem. Trafiken flyter mycket sämre när folk inte markerar när de ska svänga, t ex när man lämnar företräde i en korsning, högerregeln, och vederbörande plötsligt svänger utan att blinka. Trafiken har stannat upp i onödan och så ser man en idiot med mobilen i högsta hugg. | |
| magnusito | 2012-06-01 22:59 | |
![]() | Det här ämnet faller in i den alttmer genomsgående inställningen, Var och en får göra som den känner o vill o har du problem med det är det inte mitt ansvar.... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-01 23:23 | |
![]() | slånbär det retar mig att du har en katt som bild,du borde ha en giraff, | |
| slånbär | 2012-06-01 23:48 | |
![]() | Ttiittii.varför dårå? Försökte få in en bild på en häxa men det godkändes inte.... magnusito- när det gäller trafikfrågor så tror alla att just dom kör bäst i hela världen och vet precis hur fort dom klarar att köra, hur mycket dom kan dricka och köra, om dom kan skita i att blinka eller lämna företräde, köra mot rött, inte lämna fotgängare företräde,prata i mobil eller messa under körning m.m. m.m. jag ser idioter som är ute och kör precis varenda jäkla dag och blir alldeles vansinnig ibland på hur nära det är att mitt liv ändras för alltid för att någon annan tror att dom har rätt att köra och göra hur dom vill. | |
| bommarna | 2012-06-02 00:10 | |
![]() | Dem pratar i sin mobil när dem kör därför kan dem inte blinka. Ser det dagligen. | |
| omeganoll | 2012-06-02 00:25 | |
![]() | Dem? | |
| omeganoll | 2012-06-02 00:32 | |
![]() | En riktig svensk använder inte blinkers! Det märks ju på pluraländelsen (-s) att det är nåt sånt där utrikiskt krångelpåhitt.(Hm) Och 08 förresten; kör tex på Götgatan i rusningstrafik och läggmärke till alla som, till sin oerhörda förvåning, hamnar, stillastående, mitt i en korsning när det är rödljus vilket alltså är olagligt. Undrar om det är ngn trafikskola som lär ut att man ska vänta med att köra över korsningen tills man ser att man får plats på andra sidan. | |
| Schalke_04 | 2012-06-02 17:49 | |
![]() | Blinka lr inte, man kan inte neka till att det trots allt underlättar i trafiken lr hur? Men man blir irriterad på dom som inte använder blinkers därför att dom förmodligen anser sig stå över alla andra. Verkar iaf vara stora flertalet som anser att blinkers bör användas! Och det är ju positivet. Keep smiling! | |
| kajix | 2012-06-02 17:55 | |
![]() | Kör på götgatan i rusningstrafik och förvånas om du inte blir tutad och blinkad på bakifrån om du inte åker och ställer dig mitt i korsningen | |
| Schalke_04 | 2012-06-02 17:58 | |
![]() | Jag som är typ lantis; är det bra lr dåligt? Alltså trafiksituationen? Låter otroligt stressande. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-02 19:21 | |
![]() | slånbär jag tror inte att jag kör bäst i hela värden jag vet att jag gör det,nä inte häxa,när jag plockade slånbär sent i höstas då pratade jag med träden och jag tror att det trädet längst till vänster är du ,det trädet var extra taggigt och jag stack mig på fingrarna och fick rispiga armar,men saften blev god,kanske en bild på ett träd skulle passa dig :) | |
| slånbär | 2012-06-02 19:49 | |
![]() | Jag undrar om ni som anser att ni kör bäst i världen och inte alltid behöver följa dom lagar och regler som finns i trafiken resonerar kring bältesanvändning. Ni som kör för fort, skiter i blinkers, kör mot rött (för att ni hinner) skiter i högerregeln och andra jobbiga och irriterande( för er då) trafikregler -struntar ni i att använda bilbälte också? | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2012-06-02 19:54 | |
![]() | Igår här i Västerås kom en bil från vänster i en T-korsning i ett bostadsområde. I det här fallet skulle Mercedesen stannat då det är högerregeln som gäller. Men icke gjordes dettta. Jag låg bakom bilen tills denna stannade igen och då blinkade inte då det endast fanns vänster eller höger att välja på. Rakt fram finns inte förutom en gräsplätt o en järnväg. Idioten stod där med bilen rakt placerad. När bilarna på huvudleden passerat så svängde Mercan till vänster utan att blinka. Hur i helvete tänker dom, är vi andra i trafiken tankeläsare? Inför uppkörning varje år för alla som har körkort! T.ex diabetiker måste besikta ögonen varje år för att behålla körkortet men inte andra som kan gå omkring med dolda sjukdomar i åratal. Psykundersökning o lämplighetstester borde utföras också. | |
| Schalke_04 | 2012-08-25 18:36 | |
![]() | 24% av de svenska bilförarna struntar i att använda blinkersd när de ska svänga, visar en ny undersökning. Det är Motormännen som på 23 orter runt landet har observerat hur 28 453 förare agerat när de svänger. Flest blinkerssyndare finns i Gtbg hela 62% (!). Sedan följer Karlstad 42%, Sthlm 37%, Sydvästra Skåne 36% bl a. Bäst sköter man sig i Västervik där bara 5% lät bli att använda blinkers. Saxat ur: ViBilägare nr:11, 28 aug. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-25 18:39 | |
![]() | har man inte problem så skaffar man sig,blinkar alltid själv men skiter i hur andra gör,så ovesentligt så det finns inte | |
| Ida-Fina | 2012-08-25 18:51 | |
![]() | Ummm, oväsentligt skulle inte jag kalla det! Det inträffar många incidenter som jag är säker på skulle kunnat undvikas om trafikanterna kommunicerade bättre med varandra, däribland dödsolyckor. | |
| slånbär | 2012-08-25 19:10 | |
![]() | Oväsentligt är det väl inte alls. Min säkerhet i trafiken hänger ju i allra högsta grad ihop med hur andra trafikanter beter sig. Jag krockade två gånger på två veckor pga idioter som inte följer trafikreglerna. Jävligt tidskrävande att behöva lämna bilar på verkstad för något jag själv inte kunnat påverka. Jag är bara glad att jag själv kör så lugnt att jag kunde minimera skadorna och ingen person blev skadad. | |