Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-07-10 21:50 | |
![]() | Milla, jag vill inte ge dig falska förhoppningar om en återförening men ändå påpeka att han varit iväg väldigt kort tid. Det är ganska rimligt att tro att han krisar just nu och inte ser värdet i er relation. Lika rimligt är det att tro att han vaknar upp och saknar det som varit. Det bästa du kan göra är under alla omständigheter att söka styrka att möta den nya situationen. När du börjar kännas försonad med den så kanske ni båda vill välja varandra på nytt. | |
| tipitina | 2012-07-10 22:25 | |
![]() | Många kloka inlägg och råd i tråden redan :-) Kan bara berätta hur det var för mig. För drygt ett och ett halvt år sedan lämnade min make mig för en annan efter våra tio år tillsammans. Tiden sedan dess har varit den jobbigaste men på samma hång den roligaste på många många år. En vackar dag kommer du på dig själv med att du inte tänkt på honom på ett par timmar, lite senare att det kanske gått en dag utan att du haft tankarna hos honom. Fortfarande idag så tänker jag på vår tid tillsammans rätt så ofta men nu är det på ett mer sentimentalt vis där jag kan tänka tillbaka och njuta av minnena på samma sätt som med alla fina gamla minnen. Jag tror att alla har olika sätt att gå vidare och visst får man älta, visst får man vara bitter och visst får man hoppas på att man kan finna tillbaka. Man kanske bara måste akta sig för att fastna i det. Jag hade turen att vara i ett nytt sammanhang med ett stort socialt kontaktnät just då vilket blev min räddning. Ta tillvara på de som finns även om de kanske inte är många och låt folk stötta när du tror att du skall falla. Man kan få stöd från oväntat håll! Kram | |
| nettan23 | 2012-07-10 22:28 | |
![]() | Fint! <3 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 09:28 | |
![]() | recidi, bra fäder lämnar inte sina barn.Han har kanske hittat en ny som det snart blir slentrian med ,marknaden blir aldrig mättad aldig någonsin så är det uträknat | |
| le-lou | 2012-07-11 09:33 | |
![]() | tittii , menar du att man alltså lämnar sitt barn bara för att man lämnar mamman? Det finns inga likhetstecken däremellan, man får skilja på sak och sak. Håller inte med alls om det. Finns många bra pappor som fortsätter vara lika bra pappor även om de lever utan mamman. Samma sak med mammor såklart. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 10:04 | |
![]() | Understundom växer det mossa på din människosyn, ttiittii. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 10:43 | |
![]() | du missuppfattar mig recidi,jag menar inte så ,en man som inte vill ha sina barn varannan vecka?kan jag inte försvara | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 10:50 | |
![]() | förlåt jag blandar i hop recidi och Rec ni har för lika nick sorry | |
| Riverpoet | 2012-07-11 10:54 | |
![]() | Som jag förstod det blir det ingen regelbundet "varannan vecka"-uppdelning av ansvaret för barnen p.g.a. oregelbundna arbetstider eller liknande. Det innebär ju inte att problemet inte går att lösa. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 10:59 | |
![]() | Jag undanber mig fler äckligt fördomsdrypande pm med anledning av mitt senaste inlägg. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:00 | |
![]() | i mitt liv så löser kvinnor och män skiter i att lösa,alla är naturligtvis inte så men väldigt många | |
| teklakluck | 2012-07-11 11:12 | |
![]() | Hade du hellre önskat att han hade låtsats älska dig trots att kärleken är slut? Han är ärlig. Det är ju bättre att du får chans att skapa nytt liv och hitta kärlek på igen än att du blir lurad. Det är alltid tufft och svårt men om hjärtat verkligen längtar ut är det ohållbart med en fortsättning trots barn. Gissningsvis är han kär i någon annan för det är oftast det som gör att man till slut inte klarar att stanna kvar trots barn. Det viktiga nu är att han bryr sig om sina barn så de inte tror att allt beror på dem. Viktigt är också att trots att du mår piss och känner dig sviken så får du inte låta det påverka barnen för mycket, för om du är stark blir de starka och tar skilsmässan mycket bättre. Du kommer säkerligen hitta kärleken igen och då kanske du ser detta som bra även om det är skitsvårt nu. | |
| _Snövit_ - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:17 | |
![]() | Men måste inte vara kär i någon annan för att lämna ett förhållande det kan helt enkelt vara så att man "växer" från varandra att känslorna bara svalnar. Och att man lever bredvid varandra i ställer för med varandra | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:20 | |
![]() | ttiittii, det säger nog mer om din bekantskapskrets än om män generellt. Men vad vet jag, jag är ju född med kuk, som du så vackert uttrycker det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:21 | |
![]() | orsaken till dumpningen är igentligen oviktig,det märkliga är att ts vill ha tillbaka dumparen,att vilja ha någon som inte älskar en,är en förm ig omöjlig kombination | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:22 | |
![]() | Ber om ursäkt till ts för detta otrevliga sidospår. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:25 | |
![]() | res,jag känner många kvinnor som vill att deras barn ska ha kontakt med fäderna,men fäderna har annat för sig,sen om det är jobb eller annat är ovesäntligt,jag vet att du prioriterar dina barn,men kvinnorna blir någonstans huvudföräldern och har du missat det så vet jag inte vilken planet du bor på | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:32 | |
![]() | Jag är glad att jag inte bor på din planet: "bara för man råkar vara född med en kuk,så kan man inte ha sina barn varannan vecka,jag har aldrig hört talas om en kvinna som inte löst sin arbets situvation och barn passning,killar dom löser det inte ens,dom skiter i det,iaf många av dom ,Varför?kvinnor löser det män skiter i sina barn ,det kan visserligen vara omvänt men det har jag inte stött på en mvh titti" För övrigt har du ingen aning om min familjesituation och mina prioriteringar. | |
| diffdiff | 2012-07-11 11:36 | |
![]() | Det tar tid tid tid och ännu mer tid men det släpper sakta men säkert. 7 månader har jag stått ut med barn osv. Ont kan det ännu göra. Men stå ut och var stark. Bamse kram | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-11 11:38 | |
![]() | En stor kram till alla dumpade och olyckligt kära där ute. | |