Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gelatinös | 2012-07-21 21:08 | |
![]() | Först 1 men det är ju så korkat så det måste ju vara 2 | |
| Minta | 2012-07-21 21:11 | |
![]() | Alt. 1 är att tolka informationen konkret och alt. 2 är att tolka meningens signalbudskap. Det första alternativet motsvarar: Kan du öppna fönstret? -Ja, det kan jag (utan att öppna fönstret). | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-07-21 21:53 | |
![]() | Huvudet på spiken, Minta. | |
| 123887 - Ej medlem längre | 2012-07-21 22:30 | |
![]() | För mig är Lakritsprutt och Maradonas inlägg klockrena. Jag tycker Schylter har en plausibel rolig tolkning. (Det här med öppna fönster måste jag säga att jag inte förstod) Jag förstod inte heller det där som Aqulia1 skrev om "den grå massan" | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-07-21 22:36 | |
![]() | För övrigt håller jag med irgitta om att repliken lika väl hade kunnat sagts av en nördig kvinna. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-07-21 22:38 | |
![]() | Tror att Aquila inspelade på kommentar om grå massan i tråden the secret, numret. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-07-21 22:39 | |
![]() | anspelade på ska det stå | |
| Minta | 2012-07-21 23:02 | |
![]() | Eller om man säger till en person som står nära ett öppet fönster, brrr det är kallt här, så kan man säga att information är att det är kallt och att det är det enda personen vill säga, budskapet i meningen kan däremot vara "vill du vara snäll och stänga fönstret". Dessa saker har t.ex. personer med autism svårt för, de vill gära tolka konkret. | |
| 123887 - Ej medlem längre | 2012-07-21 23:05 | |
![]() | Aha, nu fattar jag. ;) | |
| Hellan63 | 2012-07-21 23:27 | |
![]() | Tänkte på en annan sak Resurrection som jag länge känt men inte kunnat sätta fingret på riktigt. Apropå inlägg nummer 1: Betyder hehe hånfullt skratt, hi hi gulligt skratt och haha ett hjärtligt skratt? | |
| spider_f | 2012-07-21 23:47 | |
![]() | Har alltid tolkat det som alt.2. Annars blir den ju inte lika underfundig. | |
| Yamma | 2012-07-22 12:42 | |
![]() | Tror på tvåan. Låter jättemärkligt med ettan i mina öron. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-07-22 13:43 | |
![]() | Jag tror att dom är skådespelare som följer ett manus. Om min tes är korrekt får det -bland annat- följande konsekvenser: 1. Vi kan inte vara säkra på att respektive replik är skriven av en manusförfattare som har samma kön som skådespelaren. 2. Det är långt ifrån säkert att mannen verkligen surfar under inspelningen av scenen. Han kanske bara simulerar surfliknande fingerrörelser? Han pratar dessutom samtidigt som hans hjärna processar resultatet av surfningen, något endast ett fåtal män klarar av, om ens någon. 3. Är dom ens på Mallis? | |
| MrAtomic | 2012-07-22 15:10 | |
![]() | Jag gick också på linje 1 i början innan jag vid nästa visning av reklamen var uppmärksam på den eftersom ettan kändes så politiskt inkorrekt att det inte kunde vara så. Då gick tvåan gick upp för mig (och ärligt talat inte förrens jag hade funderat på reklamen en stund). Detta tror jag beror på att man är så primad av reklam att tänka att det kommer att handla om företagets erbjudande att man följer med mannen i hans nördighet. Alltså nästan lite skrämmande hur man går in i reklamens våglängd. Men vill man föra det till en genusdiskussion så tyckte jag absolut inte att linje 1 var nedvärderande av kvinnor. Det är snarare så att relationshumor som länge har gått ut på att plocka ner och driva med mannen implicit säger att kvinnan inte befinner sig i en lika hög position. | |