Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 629 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| marmeladov22 | 2012-08-26 11:38 | |
![]() | Samma variant på att ett barn blir introvert av understimulans, nu säger ju ts att hennes barn är vild och sprallig så jag skulle säga en viss form av autism men typ aperger eller möjligen adhd, dock brukar adhd barn visa på tydlig intelligens och framåtanda samt väl utvecklat tal. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 11:39 | |
![]() | autism kan tränas bort. Har även jobbat med detta. Och autismen kan grundas i att barnet blivit försummat en period under bebisstadiet. Det kan räcka med några dagar. | |
| TerminalShow - Ej medlem längre | 2012-08-26 11:41 | |
![]() | Föräldrarna kanske har vatten bakom trumhinnan. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 11:42 | |
![]() | antagligen | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-26 11:45 | |
![]() | Autism tränas inte bort däremot kan man lära sig "hur" man ska göra i vissa situationer, att få rätt verktyg som gör att man förstår tillvaron gör att den blir fungerande. Sen finns det oerhört många varianter på den diagnosen. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 11:47 | |
![]() | Jo man kan träna bort det. Det finns åtskilliga filmer om detta samt dokumentärer. Om man istället understödjer "sjukdomen" eller tillståndet blir barnet mer introvert. Givetvis finns det grader av autism oxå. | |
| Furios | 2012-08-26 11:49 | |
![]() | Jag tror läsning tillsammans med barnet är effektivt. Då menar jag böcker med bilder och relativt enkla ord och meningar så att barnet kan associera bilderna med rätt ord. Lycka till! | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-26 12:07 | |
![]() | Ok, men jag förlitar mig ändå på vetenskapen marme. www.lul.se/sv/Kampan...-L attlast/ | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 12:11 | |
![]() | www.youtube.com/watc...R3 6jrx_L44 levande bevis | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-26 12:20 | |
![]() | mm Finns även filmer med de förlamade som plötsligt börjat gå........ Ofta handlar det om felställda diagnoser och det är tyvärr en helt annan historia.......men visst är det lite märkligt att de flesta "såna" filmer och dokumentärer som du nämner kommer från USA? =) | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 12:30 | |
![]() | Ja de gillar att filma, den dokumentär jag tänkte på är dock brittisk, där har de stor forskning på autism. Sedan är ju USA ganska många gånger större än Sverige, så inte så konstigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-26 13:55 | |
![]() | mönje,det spelar ingen roll vem som trycker ner,det är förekomsten av att det händer som är bedrövligt,och förhoppnings vis sker ned tryckningen av oförmåga, trampa på en förälder gör inte saken bättre eller har du en annan uppfattning? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-08-26 14:02 | |
![]() | Ingen ska trycka ner någon. Men ibland kanske en del är överkänsliga och upplever sig bli nedtryckta utan att någon avsett att trycka ned. Har mycket svårt att tro att logopeden trycker ned föräldrar. Autism går inte att träna bort. Håller med Incidental. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 14:21 | |
![]() | Det går att träna bort. Jga ska hitta denna dokumentär, det är fd autistiska barn som berättar hur de var INNAN och hur de känner sig efter. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 14:21 | |
![]() | Vill man så kan man, tar man tag i det i tid så går det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-26 14:54 | |
![]() | om det nu inte går att träna så autistiska barn så att dom blir bättre ,varför läggs det så mycket reusurser på autistiska barns träning? | |
| caspersmamma | 2012-08-26 15:14 | |
![]() | En del barn samlar pa sig massa ord innan talet kommer. Min son var nastan 3 ar nnan han borjade tala. Sen kom allt samtidigt. Inte alls ovanligt vid 3 eller lite efter. Han forstar ju samt gor sig forstadd alltsa har han det inom sig. Lite talamod sa ska ni se att det kommer. | |
| frihet123 | 2012-08-26 15:19 | |
![]() | Har en son som idag är 23, han var sen med talet men förstod det mesta. Han har diagnos ADHD/ Autism som han fick tidigt. Vi började med tecken kommunikation och hans tal kom igång. Han var ca 5 år innan han började prata, han kunde mamma, pappa och hej innan. Han har 1 äldre syskon och ett yngre, de hade ett eget gemensamt språk. Idag så kan han läsa skriva och prata utomordentligt bra. Hans diagnoser märks endast av ADHD. Vi fick jobba ganska hårt för att han skulle komma ur sin bubbla. Han gick på habiliteringen fram till skolstart. Vi exponerade honom för vanliga sociala aktiviteter mm. | |
| frihet123 | 2012-08-26 15:21 | |
![]() | Vi översatte hans favoritbok till tecken. | |
| marmeladov22 | 2012-08-26 16:10 | |
![]() | frihet har ju ett bra exempel här! | |