Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2012-09-02 21:08 | |
![]() | :) | |
| magnusito | 2012-09-02 21:10 | |
![]() | Men det har jag ju också gjort, vilka minnen som aktiveras plötsligt. En tonårskille som sprang runt och sprutade vatten på andra barn. Jag sade till, tror ni han slutade. Lillen var förkyld och fick kallt vatten på sig vid upprepade tillfällen. Då ropade jag, "Hördudu kom hit ett slag.." Väl framme fick vederbörande en hink vatten över sig. Sedan sprutade han inte på några små barn igen. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-09-02 21:12 | |
![]() | Helt rätt! :) | |
| mrperfect | 2012-09-02 23:05 | |
![]() | Hmm, tydligen har en del fastnat för att jag frågade om fönstret, det var egentligen meningen att diskutera svineri eller inte rent generellt :) | |
| klantglenn | 2012-09-02 23:22 | |
![]() | måste erkänna att det hoppar ut nåt tuggummi ur munnen ibland som riskerar att hamna på marken, jävligt onödigt givetvis. | |
| Nyrakad | 2012-09-03 13:34 | |
![]() | Jag är som de flesta svenskar, finns ingen papperskorg i närheten åker skräpet ner i fickan tills jag hittar en, eller också följer det med hem. Däremot i London där jag och min son var i sommras så finns det knappt några papperskorgar, inte ens utanför snabbmatsförsäljarna, märkligt kan tyckas då man gärna vill slänga skräpet när man ätit klart. Man fick gå länge med skräp i handen och hade man tur så fanns det papperskorgar utanför något av de mer exklusivare hotellen. Förvånande tycker jag för en så stor stad som London | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-03 13:39 | |
![]() | Det är ett medvetet val pga förkärleken för papperskorgsbombningar som t ex IRA haft. Efter 11 sep fanns knappt en papperskorg någonstans i London, nu finns ett antal, men inte på stationer och liknande. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-09-03 13:40 | |
![]() | Knäpper iväg någon ciggfimp ibland. Kastar sällan skräp annars - man känner sig så skyldig efteråt... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-03 13:44 | |
![]() | ...och som konsekvens av frånvaron av papperskorgar hamnar mkt på trottoarerna, men man ser också oftare att det kommer någon med en stor vagn och plockar upp skräpet. | |
| Nyrakad | 2012-09-03 19:12 | |
![]() | Naturligtvis, du har rätt jonisk. Jag tänkte inte ens på den aspekten. Men det är likväl frustrerande för en helyllekille från Sverige :)), som är van att det finns papperskorgar lite överallt. Och ja det slängs väldigt mycket skräp på gatorna i London....... | |
| kajix | 2012-09-03 20:36 | |
![]() | jag öppnar alltid fönstret innan jag slänger. utomhus slänger jag inget på fel plats. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-03 21:00 | |
![]() | Jag håller med, jag blir lika irriterad. Men accepterar att det finns en anledning. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-03 21:15 | |
![]() | genom fönstret? nej. | |
| Hellan63 | 2012-09-03 21:15 | |
![]() | Har hänt att jag kastat bananskal och äppelskrutt från bilfönstret, det bryts ju ner i naturen i alla fall, resonerar jag. Och när vi var nyinflyttade satt min 9-åring och hennes kompís på balkongen och åt plommon. De dåliga och kärnorna kastade de ut från balkongen. Mentalt är vi lite lantisar och jag hade inte hunnit lära dem hur man beter sig på en balkong i ett flerfamiljshus. Plommona hamnade på grannens balkong. Hörde långa svordomar från honom senare på kvällen och då stängde jag balkongdörren och skämdes. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-03 21:16 | |
![]() | jag har tomt. | |
| Hellan63 | 2012-09-03 21:18 | |
![]() | Gissar att det du vill säga är att du har en prydlig liten kompost recidivfara? | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-09-03 21:23 | |
![]() | haha, nej. men jag kan inte tänka mig att man kastar ut sopor genom fönstret ner på sin gräsmatta!? | |
| apbur | 2012-09-03 21:31 | |
![]() | Kastar man ut saker genom fönstret så anses man nog inte vara helt psykiskt stabil. Min granne med oklar diagnos kastar ibland ut föremål genom fönstret. Jag brukar lägga det prydligt vid porten så hon kan komma ut och hämta det sen. | |
| blue_moon | 2012-09-03 22:15 | |
![]() | :)) | |
| mrperfect | 2012-09-03 23:11 | |
![]() | Jag kastar ibland en blick genom fönstret :P | |