Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Schalke_04 | 2012-09-19 23:19 | |
![]() | Köpte mitt första tv-spel på Expert när seklet var ungt, (Intellivision) tror jag det hette! Har inte bidragit till Experts överlevnad på sista 10-15 åren. Sak samma för min del att dom kursat, jag går till Elgiganten för detmesta. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 07:34 | |
![]() | Emollas>> handlade du mycket på expert? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 07:36 | |
![]() | skblole,du skriver att Expert inte ha bidragit ed någonting,och så kan man skriva om man är född 1990,men långt innan 1990 så var Expert som media markt siba och elgiganten tillsammans,dom var nummer 1 sen kom ingenting sen kom ingenting sen på plats 7 så kom obs varuhusen,bara så du vet | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:10 | |
![]() | Att Expert försvinner är en större händelse för alla som är födda för x generationer sedan. Expert var den ledande kedjan... uppfattade jag det som. Det var dit man gick, det fanns inte så mycket annat att välja på. Expert har många unga, men också många trotjänare som jobbat hela sitt liv där. För dem blir det nu svårt, eftersom det är en sådan ungdomskult i samhället. För ett tag sedan gick min mobil sönder, den behövde fixas ihop av någon tekniskt duktig. Ungdomarna på Expert stod som fågelholkar, men hänvisade till gamlingen i gården. Han meckade ihop den och bjöd på servicen. Dessutom visade han mig kamerasortimentet, kunnigt. Mediamarkts säljare, de jag träffat på, har inte bara varit okunniga, de har medvetet försökt lura på okunniga köpare dåliga dealer. Och, MM säljer förra årets tv-apparater till samma höga pris som de nyare modellerna. De hade inte ens nya modeller, utan butiken i Skärholmen var som en begagnat marknad, för den som kan lite om utbudet. Sämre tider väntar för konsumenten! MM säljer gårdagens utbud dyrt, till alla som inte läst på! (Visst var Expert för dyrt sista åren.) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:37 | |
![]() | Det som är tragiskt är väl att MediaMarkt säljer med förlust bara för att döda all konkurrens. Vad händer med priserna sedan, när alla andra har konkat? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:43 | |
![]() | Sluta handla på MM? Konsumenten är alldeles för sugen på det lägsta priset, alltså funkar deras strategi; och kedjor som expert konkar. Väldigt enkelt eg, och konsumentens fel. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:45 | |
![]() | precis. och samma konsumenter är betrodda att välja vilka som styr vårt land och framtid. skrämmande. förlåt OT. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 08:51 | |
![]() | Men generellt är det ju så. Vi (majoriteten) agerar efter vad som är bäst för oss själva, vilket inte är så konstigt eg, och struntar då i vad konsekvenserna blir (miljön, konkurser, dåliga arbetsförhållanden i andra länder för att ta några direkt kopplade till handeln) eller vilka strukturer vi stöder och underhåller. Men sen gnäller vi om samma konsekvenser och strukturer. | |
| janne121212 | 2012-09-20 10:49 | |
![]() | "Vad händer med priserna när alla andra har konkat" Eftersom vi lever i ett land med fri konkurrens tror jag att det förmodligen dyker upp nya aktörer på marknaden. Så fungerar det när vi slipper ha monopol, så jag tror inte Porla behöver vara överdriver rädd för att priserna går upp. Men det är alltid kul med lite konspirationsteorier särskilt om det gäller tyska företag. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-09-20 11:19 | |
![]() | Om två affärer säljer exakt samma vara, i det här fallet en elektronikpryl, så är det självklara valet att köpa den billigaste. Visst kan man ha synpunkter på kompetensen hos MediaMarkts medarbetare, men om man läser på lite innan så minskar risken avsevärt att man bli pålurad något. Ofta är det dessutom "klimatsmart" att köpa något från stora kedjor då de av naturliga skäl har mer effektiva distributionsled och därmed mindre koldioxidutsläpp från transporter. Men när det gäller andra varor, mat och kläder till exempel, så tycker jag dock att man som konsument kan tänka på lite mer än priset när man handlar. Här kan vi faktiskt göra skillnad för miljön, djurens situation och arbetsförhållandena i produktionsländerna och vi är beredda att betala några kronor extra. | |
| Måns_E | 2012-09-20 11:46 | |
![]() | Kompetensmässigt så är den väl i regel inte särskilt stor hos någon av de stora kedjorna med stora butiker? Jag räknar inte med att vare sig MediaMarkt, Expert eller Siba skall vara särskilt kompetenta om jag exempelvis går och köper en kamera. Det faller lite på eget grepp när personalstyrkan nästan uteslutande består av nitton- tjugoåringar som precis har fått sitt första jobb och skall kränga så mycket hemelektronik av varierande slag som möjligt. Jämför det med riktiga fotobutiker som anställer fotonördar. Samma sak kan sägas om HIFI-butiker eller andra entusiastbutiker. Dessvärre så har det varit en trend under de senaste 20 åren att småbutiker konkurreras ut av elektronikstormarknader med sämre produkter och mindre kunnande. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 11:47 | |
![]() | Trend pga dålig lönsamhet pga för dålig försäljning. | |
| Måns_E | 2012-09-20 11:57 | |
![]() | Jo, och p g a att konsumtionsmönster har förändrats. Det är väl någon form av samhällsutveckling som även har sina baksidor. | |
| Kaffevåffla - Ej medlem längre | 2012-09-20 12:07 | |
![]() | Den senaste och mest attraktiva tv:n finns inte hos Mediamarkt, de dumpar skiten i Sverige, gamla tv-apparater som tyskarna inte vill ha längre. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 12:22 | |
![]() | Och ändå handlar svensken där. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-09-20 12:35 | |
![]() | janne121212. Jag förstår inte din synpunkt. Det är ju just monopol som dom håller på och bygger upp. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-09-20 12:36 | |
![]() | "monopol" inom citationstecken då. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-20 12:42 | |
![]() | Tragiskt att folk låter det ske i så fall. Om det är tragiskt. Om det är det som sker. | |