Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 764

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vimmelyr - Ej medlem längre2012-09-26 22:07
Antal inlägg: 201

Men hur vet du då att det skulle ta max tre timmar och att det inte är svårare än så?

Triss - Ej medlem längre2012-09-26 22:08
Antal inlägg: 417

Jag plockar hellre burkar än får gammal korv av rika människor som kräver tacksamhet. (Rynkar på näsan)

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:10
Antal inlägg: 37631

jag gick långa promenader med hunden som dog för 2 månader sedan,och jag blev förvånad över hur mycket ölburkar det låg över allt helt sjuka mängder

samvetet2012-09-26 22:10
Antal inlägg: 11

Jag plockar hellre burkar än får korv. (Fast jag håller med Triss ändå)

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:14

triss ,jag kräver ingen tacksamhet,dom som jag ger korv som inte igentligen behöver blir helt klart gladast,också mina fantastiska missbrukar gubbs är så glada över korven.jag har hållt på med detta i massor av år och har träffat på alla sorters människor

hundbiten - Ej medlem längre2012-09-26 22:15
Antal inlägg: 2225

Titti, brukar Ica och Konsum ringa till dig när de har mycket korv över?

vimmelyr - Ej medlem längre2012-09-26 22:15

ttiittii, man kan säkert hitta ölburkar här och var och ibland stora mängder utan att leta. Men jag tror då inte att det är så enkelt att bara gå ut en lördag och på mindre än tre timmar hitta 330 ölburkar som är pantbara.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:18

dom kommer hem till mig oftast och lämnar maten,och till vissa affär åker jag och hämtar,det beror lite på hur mycket det är

Triss - Ej medlem längre2012-09-26 22:18
Antal inlägg: 417

Om det ligger så mycket burkar hos dej tycker jag du ska göra en god gärning och plocka upp dem. Sedan pantar du och ger pengarna till fattiga familjer så deras barn får spela fotboll. Sparar både miljö och utslitna ensamstående föräldrar

hundbiten - Ej medlem längre2012-09-26 22:19

Antalet ölburkar verkar horribelt.
Min dotter tänkte förresten plocka burkar en dag men då höll hon på att få stryk av missbrukare. Hon skulle hålla sig ifrån deras revir och inkomster hette det.

hundbiten - Ej medlem längre2012-09-26 22:20

Det är ju väldigt snällt av dig att vidarebefordra korven.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:20

Vimmelmyr,en löningshelg 5 på morgonen tror jag att det är så enkelt,men inte andra dagar

slånbär2012-09-26 22:21
Antal inlägg: 5539

Corlini- jag har själv varit i den situationen plus att jag är uppvuxen i ett hem i fattigdom. Jag vet hur det är att panta burkar och äta flingor o mjölk istället för riktig mat. Jag har varit där och jag är definitivt inte ensam. Det var under en kortare period som det var riktigt tufft och jag hade tur och det vände men jag glömmer inte. Att gå i tennisskor hela vintern för att barnen växer så det knakar sitter kvar och jag kan inte ens idag då jag faktiskt har råd tänka mig att slösa mer än ett par hundra kronor för ett par stövlar.
Jag var ledare under tio år för ett fotbollslag och jag kan definivt intyga att det inte alls är ovanligt att en familj med tre barn har dom alla i samma sport helt enkelt för att man dels sparar tid= pengar och för att man då ofta får familjerabatt. Barnen kan dessutom ärva varandras grejer vilket är ett plus. Jag vet också hur många som då dom blev lite äldre inte kunde fortsätta för de pengar dom hade var studiebidraget som skulle räcka till allt utom mat och husrum då. Jag har lagt ut egna pengar ett flertal tillfällen för killar som inte kunnat betala och hotats med avstängning av klubben. Du lever i en helt annan verklighet Corlini och det är ju fint för dig men för väldigt många ser det inte ut så.

Vimmelmyr och ni andra- om det vore extremfall så skulle väl inte så många människor behöva hjälp från tex kyrkan?

keforia2012-09-26 22:25
Antal inlägg: 64

flinger!!?? det är väl jättebra att dela ut korv som nästan gátt ut pá datum!! och ja det löser faktiskt en mängder problem speciellt miljöproblem. Vi producerar sá mycket kött och slänger ut tonnenvis i havet för att hálla ett stabilt pris. det är ju helt fel, och bara för att det stár att datum gár ut om tvá dagar sá är det inte dáligt för det!

Lillstölla2012-09-26 22:28
Antal inlägg: 23831

Slånbär: Var det ditt lag som blev kallat för "trashankslaget"?

Måste bara få säga att sånt beteende från vuxna människor är rent ut sagt förjävligt. Så fruktansvärt fult och omoget så man blir gråtfärdig. Vissa vuxna beter sig värre än småbarn. Glad att barnen i laget lät det sporra dom istället för att slå ner dom. Handlar väl inte om vad man har på sig, utan vad man uträttar på plan.

magnusito2012-09-26 22:33
Antal inlägg: 4983

Hemskt att vi fått ett så orättvist samhälle. Att människor kan skåpa in miljoner för att de har rätt kontakter och kan snacka sig fram. Samtidigt sliter människor i t ex vårdyrken utan att tjäna mer än till det nödvändigaste.
Hemskt att denna inställning till ojämlikhet fått en så stark folklig förankring
Hemskt att vi alla förvandlats till okritiska konsumenter, lyckliga idioter!

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:33

Tack Hundbiten,för mig är det en stor förmån att få dela ut mat,och helgen innan pension har det många svårt,i två år delade jag mat till samma man han har aldrig pratat med mig mumlat tack och stängt dörren,för ett par månader sedan så började han tala med mig och nu så talar han med mig varje vecka det är kul ,en annan man fick sina 5 barn och fru dödade i kriget torterade och våldtagna och han satt i sitt gömställe och såg på när det hände,jag är hans trygghet kommer jag inte samma tid varje vecka så mår han inte bra och blir orolig.långt i från sport skor till barn men hua vad det är bra i Sverige endå inga krig och folk överlever oftast

vimmelyr - Ej medlem längre2012-09-26 22:38

slånbär, jag har sett din fråga. Men har du sett och verkligen LÄST vad jag skrev.

Jag har aldrig påstått att är extremfall.

LÄS igen. För att hjälpa dig så har jag den här gången markerat det viktiga ordet genom att göra det versalt.

"Corlini, att det lyfts fram vad DU kallar enstaka ovanliga extremfall tror jag ärligt talat till viss eller stor del beror på att det i den här tråden har varit inlägg där personer talat om för andra hur de prioriterar fel och hur lätt det är att få hjälp."

slånbär2012-09-26 22:38
Antal inlägg: 5539

Lillstölla- japp det ar mina grabbar det;-) Udda strumpor och tejpade skor men jävlar vad dom kunde lira fotboll! Fast som sagt några hade inte råd att fortsätta tyvärr.

ttiittii - Ej medlem längre2012-09-26 22:39

slånbär kan du uveckla föräldrarnas betende?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?