Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 822

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mönjelilja - Ej medlem längre2012-09-30 11:06
Antal inlägg: 3613

Instämmer med Ahnad. Starta ett nytt spel bara.

Ahnad - Ej medlem längre2012-09-30 17:22
Antal inlägg: 411

Jag blir nyfiken på¨något som Nilka skriver! Vad menar du "förolämpa" då? För det är väl just här vi har pudelns kärna: många blir "förolämpade" för att en spelare med väsentligt högre rank nekar.

Tycker slutligen att det här är en väldigt svensk diskussion. I i alla fall de flesta europeiska länder jag känner till och i USA skulle den aldrig uppkomma. Där fokuserar nämligen människor på att att själva bli bättre i stället för att gnälla på att andra är bra.

slånbär2012-09-30 17:31
Antal inlägg: 5539

Men ahnad - alla bryr ju sig inte om ifall dom är bra eller inte utan rätt många spelar faktiskt enbart för avkoppling och som tidsfördriv. Men personligen så förstår jag ju varför folk nekar och även att vissa kan ta illa upp men då enbart om dom samtidigt fått nån nedsättande kommentar.

Ahnad - Ej medlem längre2012-09-30 17:42

Till slånbär:

Men det det är väl klart att det är så för en del, men det är väl knappast det vi diskuterar? Vi diskuterar väl inte dem som inte bryr sig, för de blir väl aldrig ett problem för de känsliga?

Men nu skriver du också det här, du skriver "nedsättande"? "Nedsättande" och "förolämpande" - vad exakt betyder det? Det är det jag är nyfiken på. I Sverige är ju alla så känsliga och blir "kränkta" för minsta lilla. Vilket jag personligt tycker är skrattretade, man skrattar.

slånbär2012-09-30 17:58

En nedsättande kommentar kan ju vara tex " spelar inte mot sopor" eller tycker du att det är ett juste sätt att avböja ett spel på? Och vad gäller att det skulle vara utmärkande att det är just svenskar som är känsliga så håller jag inte riktigt med dig. I många länder kan du ju bli nedslagen bara du tittar på nån som inte gillar det och USA var väl ändå ett dåligt exempel? Finns väl inget land där folk stämmer varandra mer frekvent än USA och det kan räcka med att någon råkar säga någotsom uppfattas kränkande. Snacka om känsliga.

Ahnad - Ej medlem längre2012-10-01 01:30

Alltså, skriver någon "spelar inte mot sopor" så skulle jag vilja påstå att det är ett fall för våra övervakare. Och där stannar den diskussionen.

Men jag vidhåller att, bland annat, den amerikanska mentaliteten är att vinna - över sig själv. Att hela tiden bli bättre. Inte att sitta och tjura över att andra, som redan är bättre, föredrar att spela i sin liga. Jag har bott i USA och tror nog att jag kan uttala mig om det här ganska väl. Har du bott i USA?

Att det sedan finns utrymme att stämma för både det ena och det andra i USA är en annan femma och rätt sjukt.

meramera2012-10-01 09:03
Antal inlägg: 252

Men hur känslig kan man vara?
"spelar inte mot sopor" är ett fall för våra övervakare!
Man häpnar verkligen. Hur mycket skyddad verkstad ska det vara för att somliga ska vara nöjda?
Seriöst, lite måste man kunna ta utan att gå i taket.

jonisk - Ej medlem längre2012-10-01 09:48
Antal inlägg: 7985

Ja, släpp det och gå vidare, förslagsvis.
Värt att lägga energi på?

slånbär2012-10-01 09:55

Visst kan man tycka att det är överkänsligt och visst kan man släppa och gå vidare men det bör väl kanske noteras ända att det ofta är relativt nya medlemmar som startar dessa trådar som handlar om nekande av spel och speletik i övrigt. Man kanske reagerar starkare i början och faktiskt upplever att man inte är välkommen i klubben när man går in i spel med tron att få spela och blir nekad upprepade gånger. Att dessutom få elaka kommentarer hjälper ju inte. Startar man då i sin blåögdhet en tråd i forumet här där man undrar över hur det fungerar så blir man dessutom mer eller mindre utskälld även här.

Vi som har varit med ett tag kanske ska tänka oss för lite hur vi beter oss mot nyare medlemmar och inte köra på med nån besserwisserstil och bara ta för givet att alla ska förstå även dom oskrivna reglerna och koderna i spelen och forumet. Vi kanske förlorar medlemmar om vi beter oss som skitstövlar mot dom.

mz_lzrd2012-10-01 10:04
Antal inlägg: 2498

Ts kanske är medlem på något annat forum där man inte tar så lätt på såna här allvarliga, personliga kräkningar. Jag känner till ett sådant (stort) forum där man måste starta en förtydligande ursäktstråd om man råkar ha varit lite skämtsam i något inlägg. För om någon inte har sin mamma kvar i livet så kan den personen ta illa upp om man skämtar om föräldrar, om någons hund har blivit utskälld av en större hund så kan man ha blivit jättejätterädd och bli nästan lika rädd igen om nån skojar om skälliga hundar osv.

Porla - Ej medlem längre2012-10-01 10:21
Antal inlägg: 1471

slånbär. Jag tycker ingen var nedsättande mot TS. Men du är nedsättande hela tiden mot dom som tycker att det är viktigt med rating. (bara för att du inte tycker det är viktigt)

mz_lzrd2012-10-01 10:24
Antal inlägg: 2498

Ja, porla. Det är som när någon skriver om hur trist det är att vara fet. Då är det alltid någon mager stackare som blir kränkt, för det är minsann inte så kul att vara spinkig heller.

Är man ledsen över sin flintskallighet bör man akta sig för att säga det högt, för då kan de som lider av generande hårväxt bli väldigt sårade. Det är inte så muntert att vara hårig som en apa heller minsann.

blue_moon2012-10-01 11:49
Antal inlägg: 9713

Bra inlägg av slånbär. Jag håller med!

cina20122012-10-01 11:58
Antal inlägg: 4

Hej Hej, Jag är ganska ny här och förlorar de flesta matcherna (än så länge) Tycker den här sidan och spelet är så kul och tackar alla som spelat med mig fast än jag är nybörjare och inte förstår alla oskrivna regler ännu om poäng och rating. Jag lär mig hela tiden och om jag blir nekad går det bra ändå. :)

Kram till er alla där ute!

Biggalo2012-10-01 12:03
Antal inlägg: 385

Ja, man glömmer lätt bort hur det var när man själv var nybörjare. Jag kommer ihåg, hur svårt det var att förstå spelet till en början. Hur det funka med allt, blanka brickor, att bjuda in till spel, öppna spel osv. Först så rasade ratingen och jag kommer ihåg hur mallig jag var när jag kom över 1000 igen och sen vidare vare hundratal........

Bazoo2012-10-01 12:50
Antal inlägg: 2443

Jag går armkrok med blue även här ;-)

slånbär2012-10-01 13:39

Porla-jag har inte påstått någonstans att någon varit nedsättande mot TS utan skriver allmänt om det man har läst i liknande trådar genom åren. Detta kommer nämligen upp med jämna mellanrum och det är nästan alltid nya medlemmar som inte riktigt förstår alla oskrivna regler och känner sig ledsna när dom ideligen blir nekade att spela. jag vet precis hur det kändes själv i början. Och att jag skulle vara nedsättande mot dom som anser att ranking är viktigt vet jag inte riktigt heller vad du syftar på , om det inte var mitt lite mer skämtsamma inlägg lite tidigare i tråden , där borde jag nog ha förtydligat att det var ett skämt och om någon tog illa vid sig ber jag självklart om ursät. För övrigt tror jag att jag har rätt att skriva vad jag tycker utan att bli påhoppad som tex medlemmen som hade väldigt mycket nedsättande att skriva angående "rullare" och även blev ganska personlig i sina nedsättande kommentarer om min ranking. Nu är jag ju faktiskt uppriktigt ointresserad av just ranking så jag blir inte på något sätt kränkt av sådana kommentarer men om man ska påpeka att personer i tråden skriver på ena eller andra viset så ska man väl läsa alla inlägg först.
Och jag ber återigen om ursäkt för mitt inlägg om vad folk gör med sin ranking eftersom ni självklart också har känslor. Uppenbarligen. Det är lätt att det blir pajkastning i en sån här tråd och jag rycks också med ibland.

hemmafrau2012-10-01 14:39
Antal inlägg: 41

Varför ändras inte reglerna? Den som vinner borde väl alltid få +poäng oavsett om den spelar mot en med väldigt låg rating?

Måns_E2012-10-01 15:54
Antal inlägg: 12028

Nej så borde det inte vara, då skulle det bli väldig inflation i ratingsystemet.

hemmafrau2012-10-01 16:09
Antal inlägg: 41

Nähä. Själv skiter jag fullständigt i rating

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?