Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-23 09:05 | |
![]() | Jag är förvånad över att det finns så många yngre mäniskor som år 2012 tycker att det är ok att någon ska få ärva sitt jobb oavsett kompetens. Jag har inget emot kungen personligen, han lever väl upp till sitt valspråk tycker jag, ha ha. Bort med kungahuset. | |
| PpiiPpii - Ej medlem längre | 2012-10-23 09:21 | |
![]() | tycker inte det handlar om att kungahuset är ett jobb,det är en tradision som vi i sverige kan vara stolta över om vi vill eller förkasta av någon sorts avundsjuka,Sveriges historia är unik med alla kungar och slott, besöker minst ett slott varje sommar och det är fantastiskt,hela historien skulle bli fel fpga av småsinthet,för mig handlar det inte om kungen som person utan helheten kungahuset,slotten och Historian,utan kungahus blir det bara tråkigt och hela Historien blir fel | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-10-23 09:33 | |
![]() | Historien ändras hela tiden. Man kan/vill väl inte stoppa utvecklingen. | |
| limpan__2 | 2012-10-23 09:43 | |
![]() | "Sveriges historia är unik med alla kungar och slott" Den är väl bara unik om man tänker bort övriga världen som också har haft kungar och slott? | |
| krysopras | 2012-10-23 09:45 | |
![]() | Det finns ju även gamla galgbackar och tortyrkammare och fängelsehålor också som har använts under historiens gång, men det är väl knappast ett argument för att man ska fortsätta använda de här omoderna faciliteterna aktivt? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-10-23 10:11 | |
![]() | det hade varit onekligen intressant att följa utvecklingen om konungaparets förstfödda hade varit cp-skadad. Hade hon fortfarande blivit tronföljare eller hade man hoppat till Carl-Philip? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-10-23 20:13 | |
![]() | Stackara Silvia har varit kungen behjälplig i representationen och dragit blickarna till sig genom sin skönhet i många år. Håller med tidigare forumist om att hon ofta set obekväm och orolig ut när kungen ska ta till orda. Tacken för hennes tjänst är att det offentligt skrivs om att kungen har bedragit henne med en mullig sångerska med mer ohämmad syn på sex och festande. Otack är världens lön. Till råga på allt blir hon ibland hånad för att se ut som skurken i Batman med sin opererad mun. Plastikoperationerna har hon förstås känt sig pressad till eftersom hon ständigt blivit fotad och fått kommentarer om sin skönhet. Det är inte lätt när skönheten falnar och åldrandet tar vid. | |
| Vendela34 | 2012-10-23 20:41 | |
![]() | Så du menar Titti (PpiiPpii) att om jag vill förkasta kungahuset så är jag avundsjuk och utan kungahus blir det tråkigt. Nu får du väl ändå ge dej! Vad gäller Calles vänsterprassel så säjer jag återigen - det är honom väääl unt. Tror inte han har så kul, stackarn. Han behöver lätta på trycket. | |
| limpan__2 | 2012-10-23 20:41 | |
![]() | Nä det är en orimlig press vi sätter på några bara för att bevara traditionerna. Släpp dem fria, om de vill kan de ställa upp i valet om vem som ska bli statschef. | |
| mrperfect | 2012-10-23 22:01 | |
![]() | jag tror på monarkin | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-10-25 10:17 | |
![]() | håller med limpan, släpp dem fria. Sverige vill ju så gärna vara moderna föregångare som sätter exempel och sånt. Vi kan väl välja vår kung då? typ vart tionde år, hen får lika lite makt som nu (riksdag och regering funkar bra som det är) liksom mötas lite på halva vägen var. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-10-25 10:18 | |
![]() | kunde lika gärna skrivit "han" eftersom jag skrev kung och inte regent. språkpolisen behöver inte göra sig besvär, jag kommer att gripa, döma och verkställa straff till mig själv. | |
| larrili | 2012-10-25 10:31 | |
![]() | Länge Leve Konungen! Jag ser verkligen upp till vår ståtliga monark, för alltid. | |
| Vendela34 | 2012-10-25 10:37 | |
![]() | Jaha, så är Madde förlovad också. Nu blir det ett uppsving för kungahuset igen - suck. | |
| inchina | 2012-10-25 11:36 | |
![]() | Tur att Maddes blivande make ar miljonar, ev slipper vi forsorja paret fortsattningsvis. | |
| Vendela34 | 2012-10-25 20:35 | |
![]() | Ja men brölloppet får vi skattebetalare stå för. Pengar som kunnat användas till skola och äldreomsorg! Calle är god för hundratals miljoner och kan/vill inte bekosta sina barns vigslar. BORT MED KUNGAHUSET!!! | |
| slånbär | 2012-10-25 21:10 | |
![]() | Vi lär inte slippa underhållet för dessa två heller. Samtliga medlemmar i kungahuset har enorma egna förmögenheter ( möjligtvis Daniel undantagen) och dom har dessutom stora inkomster från egna bolag. Dom kan minsann försörja sig själva och betala för sina egna bröllop. I England betalade dom tydligen för det senaste bröllopet själva. Det enda som staten stod för var polisbevakningen om jag har fattat det hela korrekt. Så borde naturligtvis även dom här göra. Samma vad gäller dop och allt annat sånt som dom pysslar med. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-10-25 21:11 | |
![]() | Tihi! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2012-10-25 21:32 | |
![]() | Jag tror på monarkin. Kan väl inte vara något fel att ett antal personer vill representera vårt land? Sedan att det finns de som vill smutskasta och vinna pr? Det pratas om kostnader, men vad kostar en president? Kan vi inte vara stolta över vårt arv och land? | |
| limpan__2 | 2012-10-25 21:55 | |
![]() | "Kan väl inte vara något fel att ett antal personer vill representera vårt land?" Det är väl rimligare att vi får välja bland de som vill bli statschef istället för att chansa på att Victoria och Daniels förstfödde ska vara den absolut lämpligaste vi kan hitta för åren 2050-2080 (på ett ungefär). Estelle må vara söt men hon kan ju växa upp till en jävla idiot med... | |