Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-01 06:25 | |
![]() | vi har precis fått hit 400 Somalier,och dom har fått lägenheter och dom kommer få lära sig Svenska,men sen då hur ska det gå sen för dom?det finns inga jobb,Mannen som har Pizzan på hörnet jobbar 12.13 timmar /dag och kan inte anställa någon för då går det inte runt,i små städer finns inte så stora möjligheter som i storstäder men där fins inga lägenheter,det är lite felsäkert läge här.Jag tycker så synd om dom,han med Pizzerian har berättat fruktansvärda sener från kriget,och han måste jobba hela tiden för att inte hinna tänka så mycket,alla som kommer hur ska vi kunna "laga"deras psyken ?det är vårdköer som är mils långa | |
| corlini | 2012-11-01 07:13 | |
![]() | det är stor skillnad på invandring och flykting. skillnaden ligger i vad får man för pengarna, befolkningsökning i ett stadigt flöde är bra men om merparten av denna grupp är tex outbildade, sjuka, psykiskt i obalans, saknar yrkeskompetens, gamla, handikappade osv så slår vågskålen över och befolkningsökningen blir en belastning ist för en nödvändig tillgång. kostnaden och belastningen på samhällets resurser blir större än intäkten. krävs inget supergeni för att räkna ut. | |
| limpan__2 | 2012-11-01 07:39 | |
![]() | Det är klart flyktingmottagande kostar pengar. Men att kräva vi kortsiktigt ska gå plus på det är som att kräva pengar av grannen för att hjälpa honom när huset brinner. Visst kan man göra det men man har en rätt taskig inställning. Vi har under 20 år haft en generös flyktingpolitik, och vi är fortfarande ett av världens allra mest välmående länder. Ni kan vara emot flyktingar och invandring av många skäl men just ekonomi och levnadsstandardsänkningar är ett dåligt sådant. Bara ett litet tips för att få debatten att komma vidare. | |
| susila | 2012-11-01 09:06 | |
![]() | Levnadsstandardsänkningar - jaha, om ens sjukdagar tar slut medan man väntar i vårdkö på en livsnödvändig operation, ja då sänks sannerligen ens levnadsstandard. Men jag vet inte om man är bortskämd för att man tycker att det är fel att man man hellre förser flyktingar med bekvämt boende, extrapengar till möbler, fri tandvård, sjukvård och försörjning under oöverskådlig tid. Och ni som säger att det inte finns samband mellan skatteintäkter och offentliga utgifter har självklart fel. Nån ska betala kalaset. Det ska skattebetalarna göra. | |
| Minta | 2012-11-01 09:09 | |
![]() | Om det är kalas att hjälpa människor undan stridsflyg och bomber, är det väl använda pengar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:12 | |
![]() | självklart ska dom få komma hit,till ett trygt boende,synd att dom inte kan få en meninsfull sysselsättning men det löser sig nog | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:16 | |
![]() | VirrVarr. Naiv? hm.? ler :) Allvarligt: Jag har försökt mig på att vara artig och svara men jag förmår tyvärr inte sänka mig längre i förklaringsmodellen. Det jag kan göra är att rekommendera dig att läsa lite nationalekonomi om du är intresserad av hur det fungerar. Att dom kostar i början är något som jag som sagt tycker vi kan bjuda på. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:24 | |
![]() | hm. sänka mig lägre | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:36 | |
![]() | vad tycker du då?skicka dom tillbaka till säker död? kan man hjälpa folk så ska man göra det | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:38 | |
![]() | Jag är mest oroad över alla dessa nyfödda barn som förlöses varje år. Över 100 000 kommer dem, outbildade och kan inte ens det svenska språket. Sedan ska vi skattebetalare stå för deras sjukvård direkt från första dagen och gratis tandvård ska de ha upp till 20 år! Sedan ska de gå i grundskola, gymnasium och kanske högskola. Det kommer alltså minst ta 22-23 år innan de ger sig ut på arbetsmarknaden. Och var ska de då arbeta? Det finns ju inga jobb! | |
| limpan__2 | 2012-11-01 09:41 | |
![]() | "Levnadsstandardsänkninga r - jaha, om ens sjukdagar tar slut medan man väntar i vårdkö på en livsnödvändig operation, ja då sänks sannerligen ens levnadsstandard." Ja att enskilda personer som blir sjuka har en lägre levnadsstandard är korrekt. Men det är inte invandringspolitiken som gjort personen sjuk. Inte heller är det invandringspolitiken som lett till att vi har en regering som stramat upp sjukförsäkringen och sänkt skattetrycket. Det är den politik majoriteten valt (två gånger om nu). Skulle vi vilja prioritera annorlunda finns det pengar, mer än 1500 miljarder till och med. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:47 | |
![]() | arbetslinjen ,det är dom barnen som tar hand om dig då du blir gammal | |
| wildman | 2012-11-01 09:51 | |
![]() | ttiittii, arbetslinjen var ironisk ;-) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:52 | |
![]() | Greppar man inte ironin i mitt inlägg så visar väl det på det absurda i invandringskritikernas resonemang. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-11-01 09:58 | |
![]() | hm. ttiittii är ju inte emot invandring :) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-11-01 10:35 | |
![]() | Menar alltså att många argument invandringskritikerna använder är så absurda att när man använder desamma om födslar så verkade åtminstone titti tro att det var seriöst. Man kan ju inte använda sunt förnuft för att bedöma om någon raljerar eller är allvarlig när det gäller dessa personer. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-11-01 11:04 | |
![]() | En sak ska invandrarfientliga ha klart för sig: Barngrupperna blir inte mindre och bättre ledda och farmorsmor får inte grädde till pannkakan för att vi stänger gränserna. Vad det gäller stackarna som driver land och rike runt och tigger genom att spela i skift på ett gammalt dragspel, är det väl snarast staten Rumänien man ska bli arg på och kräva att de tar det ansvar de har för sina medborgare. Det finns ju en mycket stor pariagrupp som i stort sett saknar alla mänskliga rättigheter. Att se barn växa upp och dö under deras omständigheter är vidrigt och något som inte borde få fortgå i ett EU-land! Vad skulle jag själv göra i deras situation? Jo, antingen skulle jag ta min cittra och lifta till Karl Johans gade och försöka spela ihop till en torftig middag, bli kriminell/prostituerad eller begå självmord. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-11-01 11:49 | |
![]() | Vill vi på allvar se över utläggen och sluta med slöserierna? Det VERKLIGA slöseriet med skattemedel? www.dn.se/ekonomi/re...il jardnota | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-11-01 11:50 | |
![]() | Och ett riktigt scoop: INVANDRARFAMILJ lurar till sig 10 MILJONER I MÅNADEN i bidrag TROTS FÖRMÖGENHET OCH MINST NIO LYXBILAR En invandrarfamilj i Ekerö kommun, strax väster om Stockholm, har sedan 1970-talet fått ut flera miljarder kronor i försörjningsstöd, eller socialbidrag som det tidigare hette. I ansökan har den 66-årige pappan i familjen år efter år angett att man har stora levnadsomkostnader och att ingen har fast anställning och därmed inte heller rätt till a-kassa. Familjefadern taxerade ensam för en privat förmögenhet på nästan 296 miljoner kronor år 2007. Han har också minst nio bilar och ett okänt antal privata fonder. De tre barnen är alla födda i Sverige. Men pappan, som uppges tala och skriva bristfällig svenska, har enligt vanligtvis välunderrättad källa franska rötter. Föräldrarna äger en större villa på Lovön. Den 68-åriga mamman är också hon arbetslös sedan 36 år tillbaka. Hon uppges tala, i motsats till maken, en begriplig svenska, men med stark tysk brytning. Den ende i familjen som har haft anställning är en svärson i Solna som drev ett innerstadsgym fram till han gifte in sig i familjen och ombads leva enligt familjens traditioner och omedelbart sluta arbeta och istället leva på statlig och kommunal omsorgsverksamhet. - Inom de tysk-franska blandäktenskapen ser man ofta en kulturellt betingad bidragsmentalitet, säger Orfvar Persiennmark, etnolog på Stockholms universitet. Det finns en brittisk svägerska i 97-årsåldern som kan vara ligans huvudman. Men detta dementeras av familjefadern som i övrigt är sparsam med kommentarer. Ännu har ingen polisanmälan inkommit i vare sig Ekerö eller Stockholm/västerort. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-11-01 11:51 | |
![]() | hahahaha :D | |