Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 109 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2013-09-05 17:24 | |
![]() | Slut=sökt | |
| remvanrijn | 2013-09-05 17:31 | |
![]() | vi pratade ej över diktatorer Måns E, www.dn.se/nyheter/sv...i- sverige/ nu vet du det också | |
| Sote | 2013-09-05 17:48 | |
![]() | Självklart finns det risk för att krigsförbrytare också söker asyl . Så har det alltid varit. Det är ju verkligen ingen nyhet (så nu vet du det också) Nazisterna spreds ju ut lite här och där över världen. En och annan tog sig säkerligen hit också. Men jag tycker inte att man kan använda det som ett argument mot att ge asyl åt människor från krigshärjade länder. Det gäller att myndigheterna får resurser och möjlighet till internationellt samarbete för att hitta förbrytarna. men det är faktiskt en fråga för sig. | |
| Minta | 2013-09-05 17:48 | |
![]() | Du tror att Sverige kommer att översvämmas av asylsökande syrier? Det är en liten bråkdel av flyktingarna som kommit hit och till Tyskland men övriga EU-länder bör också ta sitt ansvar. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-09-05 17:56 | |
![]() | 10 000 tyska bögar.... | |
| Knusse - Ej medlem längre | 2013-09-05 18:14 | |
![]() | Jag läste om det...Att alla Syrier är välkomna till Sverige. Hur tänker beslutsfattarna, det går åt helvete. Vem ska betala? Tur att man inte bor i Sverige utan bara läser om idiotin. | |
| corlini | 2013-09-05 18:32 | |
![]() | en sånhär tråd till............... phu. behöver vi fler syrier är min motfråga? | |
| corlini | 2013-09-05 18:34 | |
![]() | och JA det är fel det som sker där, det är fördjävligt och det är synd om enskilda oskyldiga som drabbas. bäst och på sikt mest gynnsamt för alla från den enskilda syriska pensionären till den flyende barnfamiljen och nationen som ekonomi, samhälle och fungerande stat är att hjälpa på plats. att evakuera alla som inte stöttar sittande regim löser inte problemet. det skapar nya. | |
| Jonny99 | 2013-09-05 18:40 | |
![]() | vi ska inte blanda oss i Syriens egna problem! | |
| Minta | 2013-09-05 19:09 | |
![]() | Ska du hjälpa på plats då Corlini, eller vem ska ge skydd mot missiler, kemattacker, ge mat, vatten, sjukvård? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 19:23 | |
![]() | corlini det handlar inte i huvudsak om vad vi behöver, utan vad dom behöver. Vi har allt. Dom har inte ens ett hem. Vi oroar oss över räntor och lån och facebookstatusar. Dom är glada att dom fortfarande lever och oroar sig för att stora delar av släkt, vänner och familj kan vara döda eller dödas medans vi sitter skriver. | |
| corlini | 2013-09-05 20:47 | |
![]() | så varför skickar inte EU, FN och nato ner trupper? dvs hjälper på plats, helt klart måste väl kemattacker mot barn och civila vara ett gällande skäl för ingripande. såg på TV4 nyheterna igår om några syrier som kom hit och samma dag fick permanent uppehåll, det första de sa var att de nu skulle spåra alla de känner och sin släkt och få hit dem, indikerar inte det på en ganska mångdubbel och direkt bieffekt av den uppskattade siffran som kommer? snacka om budgetspräckare och att hastigt öka mängden vi redan innan totalt misslyckats att integrera. mår syrien bättre på sikt av att den fredliga befolkningen som arbetar, sköter jordbruk, skolor, dagis etc drar därifrån och regimen sitter kvar? skulle nog inte krävas mer än en normalt funtad 4åring att lista ut att landet syrien skulle klara sin framtid bättre och ha en lyckligare befolkning om regimen drog och omvärlden inledningsvis stöttade en uppbyggnation. bättre för alla. vad är så svårt att förstå i det resonemanget? eller ska vi tömma landet på den nödvändiga kärnan av befolkningen innan vi gör något och sedan bygga upp det med de som då finns kvar? dvs milisgrupper, avhoppade militärer, regimsoldater, fd politiker, utslagna, gamla, sjuka och ett gäng döda? vilken kapacitet har den gruppen? har vi inte sett det scenariot ett flertal gånger innan? att landet töms på dem som är nödvändiga innan omvärlden gör något och resultatet blir att det inte funkar att få igång nationen igen. | |
| Sote | 2013-09-05 20:56 | |
![]() | Tycker mer att det indikerar på att dom vill få hit sina nöra och kära för att leva i trygghet. Blir det lugn i landet är det säkert många som återvänder hem. Ingen väljer ju frivilligt att fly sina hem. Jag tror inte att du Corlini heller skulle välja det om du inte var absolut tvungen. Och jag är övertygad om att du så fort du kunde skulle återvända hem till din gård igen för att försöka starta om igen. Syrianer är inte annorlunda funtade än vad du är när det gäller skulle jag gissa. Fast vad vet jag, du kanske är sån så du inte våbryr dig och just därför inte kan relatera till hur andra upplever att bli tvingade att fly allt som känner till för att bosätta sig långt , lånt bort där su inte har något , inte ens ett språk. | |
| Minta | 2013-09-05 21:27 | |
![]() | De får permanent uppehållstillstånd därför att migrationsverket inte ser någon lösning under lång tid. Då är det väl rimligt att personer kan ta hit sina barn, sina makar och starta ett nytt liv här? Som du märker är det omöjligt att få till ett ingripande genom säkerhetsrådet därför att Kina och Ryssland vetoar allt. Nu ser det ut som om USA återigen får agera i något som hela världssamfundet har ansvar för egentligen, ett ansvar det inte tagit hittills. | |
| Måns_E | 2013-09-05 23:13 | |
![]() | FN skickar inte ner trupper för att Ryssland och Kina motsätter sig det i FNs säkerhetsråd. EU går inte in för att många av EUs medlemsstater inte vill gå emot FN. För övrigt så förstår jag inte på vilket sätt den länkade artikeln visar att vi vill ge krigsförbrytare asyl, jag tyckte att den snarare visade det motsatta. | |
| Knusse - Ej medlem längre | 2013-09-06 04:11 | |
![]() | "Starta ett nytt liv" låter så vackert. Men vad ska dom jobba med då dom inte kan språket, förstår sig på kulturen eller har någon utbildning? Och som Corlini skriver så drar dom hela släkten med sig. Jag är säker på att andra EU-länder skrattar åt Sveriges naiva dumhet, nu behöver ju inte dom ta itu med problemet eftersom Sverige tydligen skall ta emot hela världens alla flyktingar... | |
| Måns_E | 2013-09-06 08:34 | |
![]() | De får inte "dra hela släkten med sig" och de kommer hit för att de behöver skydd, inte för ått Sverige behöver arbetskraft. Sverige tar emot en mycket liten del av världens flyktingar, även om vi tillsammans med Tyskland är relativt generösa med europeiska mått mätt. Intressant nog så har ju just Sverige och Tyskland klarat sig relativt bra ur den ekonomiska krisen, så det verkar inte sänka länder ekonomiskt att ta emot lite flyktingar. | |
| le-lou | 2013-09-06 08:51 | |
![]() | agree with minta tamejtusan. Händer inte ofta men ibland så. | |
| krysopras | 2013-09-06 09:03 | |
![]() | Intressant nog så har de svenska trygghetssystemen för sjuka, gamla och arbetslösa samt kvaliten på skolan och den allmänna sjukvården urholkats genomgripande och rejält som vi tagit emot "lite" flyktingar. | |
| krysopras | 2013-09-06 09:04 | |
![]() | "samtidigt" skulle det givetvis stå mellan "rejält" och "som". | |