Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mindymoo | 2012-12-03 00:17 | |
![]() | Håller med fetabetapeta. Polis borde vara ett respekterat statusyrke med ännu mer utbildning, och hög lön. Då skulle man lättare undvika att få in rötägg. De skandaler och polisövergrepp som ändå förekommer tror jag beror på dålig ledningsstruktur och dålig utbildningsnivå. Lite mer självkritik och öppenhet från polismyndighetens sida i såna lägen vore bra. Tror det kommer en svängning mot större öppenhet snart. | |
| omeganoll | 2012-12-03 00:27 | |
![]() | på nätet finns ingen garanti för integritet och inte mycket för säkerhet. | |
| Jochen777 | 2012-12-03 07:23 | |
![]() | Personligen är jag för fler befogenheter för polis mot brottslingar, och fler rättigheter för privatpersoners hem, och suveränitet. Samt att de ska lösa riktiga brott, fartsyndare och andra bagateller ska de inte hålla på med. och såg att det snackades om vad som är anhållen, gripen osv. har aldrig riktigt fått ett rakt svar på vart gränserna går i USA är du "detained" eller "Free to go" där detained är den lägsta graden, men de måste ha en riktig brottsmisstanke, samt de får inte enns stå i vägen för dig om du går där ifrån. blir du arrested måste du typ ha gjort ett brott eller en stark misstanke. | |
| boffertomte | 2012-12-03 07:53 | |
![]() | Jochen777, det vore jättebra med fler befogenheter mot brottslingar, men det är ju bara så att det ofta är svårt att veta vem som är brottsling och vem som är "privatperson" i förväg. Det är därför vi har domstolar. De har inte heller alla rätt alltid, men alternativet är ju att polisen får bestämma vem som är brottsling eller ej och det vore ju ingen höjdare. | |
| boffertomte | 2012-12-03 07:56 | |
![]() | Poliser har ingen pissig lön, fetabetapeta. Att poliser tenderar att övervärdera sitt arbete och sina storslagna insatser för samhället är däremot pissigt. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 07:56 | |
![]() | fler befogenheter för polisen samtidigt som det ska vara fler rättigheter för privatpersoner. Låter som dom går emot varandra, kriminella har ju en tendens att försöka gömma sig där polisen har svårt att hitta dom. | |
| Jochen777 | 2012-12-03 08:11 | |
![]() | ja, men om man ser på hur polis behandlar kännda brottslingar. se sheriffen i Ryd. där de som begått inbrott, och tagits på bar gärning av ägaren, polisen har inte resurser att skicka ut någon, då säger bonden att han binder fast dem tills de kommer på 5min kommer två styrkor från varsitt polisdistrikt. och bonden tas till förhör. medans tjuvarna bjuds på fika i kommunhuset för deras traumatiska upplevelse av att bonden sa han skulle binda fast dem. eller garage händelsen i sommars, inbrott i garaget, ägaren ringer polisen, de har inga resurser att skicka... han ringer upp strax igen o säger han skjutit dem, då är alla polis enheter där väldigt snabbt, och han är boven, även fast han inte skjutit någon de är kvar i garaget. eller som jag sett själv, polisen stoppar en känd brottsling, och kollar dennes bil, men missar att den är registrerad på en motorcykel. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 09:30 | |
![]() | på vilket sätt hade någon utav de situationerna kunnat undvikas med ökade befogenheter för polisen? eller menar du att privatpersoners rättigheter ska innefatta att få binda fast folk dom tycker är misstänka, eller tillochmed skjuta dom? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 09:31 | |
![]() | *misstänkta | |
| Jochen777 | 2012-12-03 09:39 | |
![]() | klart, är de i mitt garage eller på min tomt obehörligen, samt har brutit eller vandaliserat min egendom. och i dessa fall är det fel prioritering, varför kunde inte polisen komma, förmodligen för de jagade Svenssons på vägen eller fikade. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 10:13 | |
![]() | jag gick häromdagen genom ett "problemområde" med hög kriminalitet då jag såg ett gäng ungdomar en bit bort som stod och såg ut att "vänta in" mig. I mina ögon var situationen lite läskig och jag trodde helt seriöst att jag skulle bli rånad. Vilket jag kanske också skulle blivit om inte en polisbil från ingenstans körde fram och ställde sig mitt mellan mig och "gänget", när vi hade kanske 25-30 meter kvar innan vi möttes. Nu Jochen undrar jag... om inte polisen dykt upp just där och då, vad tycker du att jag hade fått lov att göra? Skjuta dom? | |
| boffertomte | 2012-12-03 10:22 | |
![]() | Jag vet ju inte vad jochen tycker men att döma av vad han nyss skrev så önskar han att man hade större rättigheter mot brottslingar om de tagit sig in på ens tomt eller i ens bostad. Traska omkring i skumma områden får man göra på egen risk. Det var ju förtjusande att polisen dök upp just där du var ute och gick. Flytnisse! | |
| Jochen777 | 2012-12-03 10:44 | |
![]() | ja | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-03 11:29 | |
![]() | jag har inget att dölja så för min del så får poliserna springa här hela dagarna och leta,jag tror poliserna gör vad dom kan,och självklart måste dom fika också,trafikpoliser sysslar med trafik och inget annat,dom gör det dom ska och har alltid hjälpt mig då jag behövt hjälp.sen att det finns ett fåtal poliser som är lite "holiga"så är det så att det finns sotare,läkare och en och annan expidit på ica som jag funderar över,men knappast går det att tycka alla är lika | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 11:44 | |
![]() | men jag bor ju för fan i det där skumma området! :) Men ja, flyt att polisen dök upp. Det var nästan lite som på film, med timing och allt. | |
| Jochen777 | 2012-12-03 12:34 | |
![]() | och om polisen bara gjorde sånt, o inte Ka sina resurser på att stoppa Svenssons påväg till jobbet, skulle det inte vara tur eller som på film, det skulle vara rutin. och mindre brott. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-03 12:36 | |
![]() | jochen har du möjligtvis fått trafikböter nyligen? | |
| Jochen777 | 2012-12-03 13:14 | |
![]() | nä, några år sedan. men den var orättfärdig, på 110 väg, kan se nyttan då de står på 30 väg vid skolor... | |
| Måns_E | 2012-12-03 13:25 | |
![]() | Varför erkände du i så fall. Du har all rätt att motsätta dig fortkörningen. Det skall man ju absolut göra om man anser att boten är orättfärdig och polisen inte sköter sitt jobb. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-03 13:27 | |
![]() | alla sorters poliser måste finnas trafikpolisen har nog sin budget skulle dom försvinna så inte blir det mer resurcher till andra poliser | |