Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 916

Forumkategorier

Användare Inlägg  
jaapmeister - Ej medlem längre2013-01-10 23:49
Antal inlägg: 2109

så?

Kokonut2013-01-23 10:32
Antal inlägg: 508

Så vad?

corlini2013-01-23 10:43
Antal inlägg: 3172

vi gör en hel del jobb där våra kunder nyttjar avdraget. (mest i min mans verksamhet) det är inte särskilt lockande och vi gör det bara åt utvalda kunder vi har bra övrigt utbyte av.

det lämnar inget utrymme alls för material, körningar, byten av tjänster och man får bara 50% av pengarna när jobbet är klart sen får man ansöka hos skatteverket att få ut resten.

helt värdelöst ur företagarperspektiv och resultatet har blivit att alla företag som nyttjar detta för att sälja sina tjänster ökat sina priser. väldigt få företag har samma timpris när kunden vill nyttja avdraget eller så har de olika pris beroende på om kunden är privatperson eller annat företag för att på så sätt inte skylta med de olika priserna.

sett ur företagarperspektiv.

vi gör de jobb tex ttiittii vill ha gjort och vi gör dem på max 6 timmars varsel oavsett veckodag om kunden inte nyttjar avdraget. vill kunden nyttja avdraget säger vi nej. ingen är beredd att åka ut akut för halva priset utan att öka sin timkostnad innan avdraget görs så på många sätt drabbar det kunden. och jag höjer inte priset bara för att kunden vill nyttja ett riktigt avdrag då är jag hellre ärlig och säger som det är, det är inte värt det och vi som småföretagare får agera bank åt staten, kunden och oss själva eftersom vi bara får halva betalningen för jobbet när jobbet är gjort.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?