Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 079 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Blasse | 2013-01-23 19:10 | |
![]() | OK det som var bra med Australien var att det var mycket att uppleva exempelvis öken med opalletare och barriärrevet var häftigt. dessutom var folket väldigt trevliga och när man gorde som jag och åkte runt som jag själv ville så träffade jag en massa goa människor som också turistade runt och bodde på backpackers | |
| bujum | 2013-01-23 19:36 | |
![]() | Incidental: du kan inte åka till Kina utan att se hur djur behandlas illa. Helvetes skitland! Har åkt runt där i några månader... Men Mongoliet var fantastiskt och där respekterades djuren på ett sätt jag aldrig sett någon annan stans! | |
| Maradona1986 | 2013-01-23 19:59 | |
![]() | Bujum, det finns något intressant i det här med att se skit när man åker till andra länder. Faktum är att många spännande länder, framförallt utanför Västeuropa, bjuder på en hel del med våra mått mätt otrevliga baksidor. Det kan vara hur djur hanteras, eller demokrati, mänskliga rättigheter, fattigdom, etc. Men min åsikt är att detta inte innebär att vi ska sluta besöka länderna. Istället finns det all anledning att se även dessa sidorna med egna ögon. Just av denna anledning så tycker jag att länder som Kina, Ryssland eller Rumänien är värda besök. Och detta är ju dessutom länder som bjuder på extrema kontraster och en enormt spännande energi i städer som Shanghai, Peking, Moskva eller Bukarest. Men man ska inte tro att man kommer att få se ett tillrättalagt turistparadis utan man kommer att se en hel del skit och mänskligt lidande också. | |
| malte2000 | 2013-01-23 20:16 | |
![]() | Om man inte vill åka så långt är Prag en underbar stad..... | |
| bujum | 2013-01-23 20:20 | |
![]() | Det är ju olika hur man är som person. Jag har varit i de tre första städerna som du listar upp och jag finner ingen spännande energi i någon av dem. Jag finner mest avgaser, smuts , stress och död och fördärvelse. För min egen personliga del är det intressanta att se naturen och de varelser som finns i den. | |
| Maradona1986 | 2013-01-23 20:30 | |
![]() | Beror givetvis på vilken typ av resa man är ute efter. Jag vill också ibland se naturen och i mitt fall gör jag det då gärna i form av skidorter med vackra vyer och frisk luft. Då är givetvis mångmiljonstäder i öst knappast rätt resmål. Vill man däremot uppleva kultur, museer, restauranger, storstadsliv, historia, o s v så kan jag verkligen rekommendera att titta österut. | |
| fengur | 2013-01-25 20:09 | |
![]() | Ryssland. Igen. | |
| Qula | 2013-01-25 20:56 | |
![]() | Håller med det Maradona skrev där strax före åtta. Det finns alltid nåt intressant även i skiten. Att resa med sina barn i alla typer av länder och kulturer och låta dem se både skiten och det underbara, både att vi är olika och lika, det är verkligen något att ge sina barn. Jag tror att våra resor både i öst och väst har bidragit till att mina pojkar har en öppen syn på världen och människorna. | |
| annola - Ej medlem längre | 2013-01-26 22:39 | |
![]() | jamaica lr jerusalem vore spännande. | |
| gedaj | 2013-02-01 15:45 | |
![]() | Grönland, Vanuatu och Kroatien är tre ställen som lockar mig av olika anledningar. | |
| swein | 2013-02-01 16:57 | |
![]() | Norge | |
| Cozgubbe | 2013-02-01 17:04 | |
![]() | Brasilien | |
| Maradona1986 | 2013-02-03 23:47 | |
![]() | Besökte faktiskt en önskestad förra veckan (ett land som jag bott och rest i en hel del, men en stad som jag inte besökt tidigare). Var med andra ord i Irkutsk några dagar. Mitt i djupaste Ryssland, mer eller mindre mitt i den asiatiska kontinenten. En ganska stor stad mitt i en fantastisk naturupplevelse vid Bajkalsjön. Oerhört spännande så nu kan man kryssa av ett resmål från listan.... | |
| vassatassar | 2013-02-04 00:15 | |
![]() | Nordnorge. Peru. Mongoliet. Samoa om jag stått ut med värme. | |
| Schalke_04 | 2013-02-04 23:31 | |
![]() | Israel | |
| mask1 | 2013-02-08 18:40 | |
![]() | Grekland; Kreta Det varierade klimatet | |
| Rooty | 2013-02-08 19:02 | |
![]() | Maradona1986: Nu blev jag faktiskt väldigt avundsjuk. Det är något väldigt lockande med Ryssland. Ska försöka komma iväg på något liknande själv vad det lider. | |
| HaraldHårfag | 2013-02-08 21:03 | |
![]() | Jag vill gärna åka till Islamabad, även om säkerhetsläget just nu inte tillåter en resa dit. Men i framtiden så :) | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2013-02-08 21:15 | |
![]() | Island! För historiken och för de osedvanligt trevliga invånarna. | |
| HaraldHårfag | 2013-02-08 21:18 | |
![]() | Jag får komplettera med forna Jugoslavien med. | |