Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 13 |
Mobilspel
| Pågående | 19 887 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2013-02-27 17:56 | |
![]() | Jag gillar att människor gör uppoffringar, oftast kommer man på att det inte var så farligt. Uppoffringar är vad vi alla behöver utsätta oss för om det ska bli en förändring! | |
| Minta | 2013-02-27 18:08 | |
![]() | nulltj, men det måste ju vara näst intill omöjligt att kontrollera alla dessa produkter om de innehåller förbjudna läkemedel, därför tror jag att de för att vara på den säkra sidan inte ger det till människor. Å andra sidan slänger t.ex. livsmedelsbutiker alltid hellre mat än ger till fattiga. | |
| Mouche - Administratör | 2013-02-27 18:35 | |
![]() | Ska vi komma överens om allesammans att vi låter den här tråden inbegripa även vegetarism/köttätande etc då och även att den glider över i andra saker rörande saker som kan tänkas höra samman på något sätt med trådens ämne? Och nu menar jag alltså inte att vara tyken utan jag frågar för att alla ska kunna vara nöjda och att det ska undvikas att bli bråk. Jag väntar in 5 svar på min fråga och sedan får Ja eller Nej avgöra. Mouche | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-02-27 18:37 | |
![]() | ja, gott och blandat tycker jag. | |
| Bob100 | 2013-02-27 18:39 | |
![]() | Säger som Mats Olsson, dessa jävla hästar...eller om han sa satans...annars äter jag inte mina vänner eller djur med namn som Murre, Fido, Pålle eller Lurifax. | |
| Bob100 | 2013-02-27 18:40 | |
![]() | Inte heller varg. | |
| trollsmör | 2013-02-27 18:57 | |
![]() | Häst är väl så gott som annat kött men att lura människor är helt oacceptabelt och inte blir det bättre då det är ekonomiskt svindleri som ligger bakom! Stor risk också att hästarna föds upp i något land bara för att slaktas. Det köttet vill man inte äta - inte om man tycker om hästar så jag köper svenskt kött och har så gjort i 20 år - däri finns säkert inget hästkött. Någon gång köper jag en Gustafskorv gjord på svenska hästar och det är minsann en delikatess. | |
| Minta | 2013-02-27 19:01 | |
![]() | Instämmer. Jag tycker att det är helt korrekt att beakta hur hästarna har haft det, inte bara hur köttet smakar. | |
| Måns_E | 2013-02-27 19:07 | |
![]() | Om hästarna hade fötts upp i ett europeiskt land enbart för att slaktas så hade det väl varit ett mindre problem? Då hade det ju också varit krav på att det skall vara tjänlig föda. Jag hade inte haft några större invändningar om köttet i snabbmaten var testat och fritt från hälsovådliga läkemedel och var märkta med "innehåller häst". Men så länge så inte är fallet så är det ju bedrägeri. | |
| bolin123 | 2013-02-27 19:11 | |
![]() | hur tycker du att hästarna ska ha det under sin tid minta? | |
| mrsmaggart | 2013-02-27 19:19 | |
![]() | Det kostar flera tusen att avliva en häst om man inte vill att den ska bli mat. Därför går en del in och köper hästar till en billig penning och kör dem sen under vidriga förhållande till andra länder för att slakta dem där. | |
| bolin123 | 2013-02-27 19:30 | |
![]() | då är det ju Sveriges fel att det är som det är. | |
| bolin123 | 2013-02-27 19:35 | |
![]() | sen tror jag itne att det kostar flera tusen att avliva en häst. Den som har en häst och vill döda den av nån anledning. Det är ju bara att han tar ett hagel och skjuter den i huvet. kostar inte mer än några kronor. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-02-27 19:36 | |
![]() | JA | |
| Minta | 2013-02-27 19:42 | |
![]() | bolin, Rumänien har inte någon bra djurhållning. Dessutom fraktas djuren runt i Europa på väg till slakt och för min del är det oacceptabelt. Men folk vill ju ha billigt kött och för dem tycks det inte spela någon roll. | |
| Minta | 2013-02-27 19:42 | |
![]() | mrsmaggarts poäng är också viktig. | |
| Sote | 2013-02-27 19:47 | |
![]() | Tycker inte det är relevant att diskutera huruvida man bör äta kött eller ej i denna tråden då det redan har ältats i tidigare trådar och i princip alltid urartar i att vegetariener/veganer blir väldigt otrevliga och påstridiga och nästan alltid kommer med kommentarer om att köttätare äter kadaver och likdelar. Förespråkare för att äta vegetariskt verkar helt enkelt vara mycket argare och går gärna till ytterligheter i sin argumentation. Så för min del kan vi gärna slippa det i den här tråden. Dom som vill hålla på med detta kan ju ta en av dom gamla trådarna som redan finns och fortsätta där. Tycker jag alltså, eftersom Mouche undrade vad vi tyckte. | |
| apbur | 2013-02-27 19:49 | |
![]() | Det här hade absolut inte blivit en "skandal" om det visade sig vara nötkött som inte kunde garateras vara helt kontrollerat. Det är en stor nyhet tack vare tabut att inte äta hästkött och människors känslor inför att de kanske ätit nåt som kan ses som sällskapsdjur. | |
| Sote | 2013-02-27 19:49 | |
![]() | Dessutom tycker jag att inlägg nr två i tråden gjort av Millie48 ver riktigt elakt och onödigt. | |
| Mouche - Administratör | 2013-02-27 19:50 | |
![]() | Hittills: 3 ja och ett nej. (Om nu ordet "instämmer" menades som ja på min fråga. | |