Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TrailOfTears - Ej medlem längre | 2013-03-11 15:45 | |
![]() | consulting, visa gärna var jag har kommit med ett falskt påstående. Gräs och hasch är inte samma sak, men båda är cannabis. Sedan får du gärna tala om hur du kom till slutsatsen att "cannabis är bland det tyngsta du kan berusa dig med just ur synpunkten vanebildning". | |
| consulting | 2013-03-11 15:46 | |
![]() | @ nulltj: eftersom diskussionen handlade om att vissa tycker att hasch är en lättare drog vilket den inte är så påpekade jag att jag (nu mer nykter och drogfri) har sett med egna ögon vad hasch gör med en människa kontra kokain... Jag är jävligt stolt över att jag har tagit mig ur kokainet och fortfarande har ett liv som är få förunnat, vilket jag tvivlar starkt på att jag gjort om jag fortsatt med hasch i 15år. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-11 15:46 | |
![]() | Jaha, men då missförstod jag dig helt. Hatten av. | |
| consulting | 2013-03-11 15:51 | |
![]() | @ nulltj: töntigt eller inte, jag står för vad jag har gjort... tråden är knarkbaserad och eftersom jag har kött på benen gav jag mig in i diskussionen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-11 15:54 | |
![]() | Som jag just skrev, jag missförstod dig. För att inte kapa tråden helt skickade jag ett pm nu istället. | |
| consulting | 2013-03-11 15:55 | |
![]() | @ TrailOf: läs tidigare inlägg så ser du vad jag grundar vanebildandet på... Jag har dessutom inte anklagat dig med nått om flaska påståenden, där emot ifrågasatte jag ditt inlägg i debatten med att amerikanska dollarmiljardärer röker på, eftersom vi diskuterade hasch och hasch knappt finns i USA så ville jag ha en skiljelinje. | |
| susila | 2013-03-11 15:55 | |
![]() | hasch är givetvis en idiotisk drog, jag har aldrig påstått att det finns fördelar med att använda hasch. Att legalisera hasch skulle det däremot kunna finnas samhällsekonomiska fördelar med. Det är inte så att folk låter bli att använda droger bara för att de är förbjudna, det torde väl stå ganska klart vid det här laget? Jag har själv aldrig använt hasch, så det är inte haschets fel att jag aldrig blivit vd för ens det allra minsta lilla företag. Jag lever inte ett liv som är få förunnat, men det beror då inte på hasch. Jag tror det ska mer till än att avstå från cannabis för att bli en framgångsrik vd. | |
| susila | 2013-03-11 16:00 | |
![]() | Jag är också lite nyfiken på det där om cannabis vanebildande makt. "cannabis är bland det tyngsta du kan berusa dig med just ur synpunkten vanebildning". Att en substans kan hittas i kroppsvävnad långt efter intaget betyder inte att den är vanebildande. | |
| susila | 2013-03-11 16:02 | |
![]() | consulting, de sorters supergenmanipulerade marijuana som finns på marknaden idag är fullt jämförbara i styrka med hasch, det är definitivt inga ljusår mellan. Detta bör du kunna googla fram hur lätt som helst. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:03 | |
![]() | consulting det är du som med dina uttalanden visar att du absolut inte har kött på benen. hasch 100 ggr starkare än marijuana? har du ens besvärat dig med att googla dina egna påhitt? tro mig, jag vill inte sitta och "skryta" med mina erfarenheter men jag har definitivt en susning. Har bland annat bott utomlands i perioder där cannabis är lagligt och där jobbat med både framställning och förädling. Tänker inte sitta och förklara detaljer för dig för det är slöseri med tid, har sett meningsmotståndare som dig innan som hittar på argument istället för att använda verkliga. | |
| consulting | 2013-03-11 16:05 | |
![]() | sålänge substansen finns i din kropp är den aktiv, just därför folk som rökt mycke hasch eller nyttjat annan cannabis kan få sjuka återtrippar flera år efter att dom lagt av. Fråga vilken drogterapeut eller missbrukspedagog som helst eller varför inte en läkare... | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:06 | |
![]() | men substansen försvinner ju ur din kropp på 90 dagar, säger till och med socialstyrelsen som skrivit haschboken. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:07 | |
![]() | varför tror du man får tillbaka körkortet så fort man pissar rent, om man kan få dessa återtrippar flera år efter? | |
| consulting | 2013-03-11 16:09 | |
![]() | @ Jesus: om du nu förlitar dig till google så kanske det är sviterna från din tid som haschbagare som slagit in... | |
| LemonTart | 2013-03-11 16:11 | |
![]() | Mitt problem med att legalisera droger är att det är svårt att legalisera hela kedjan. Visserligen kunde man odla marijuana i växthus i Sverige, men det är inte lika lönsamt som att odla det utomlands. Jag tror att det skulle vara svårt att undvika det människolidanade som denna handel resulterar i. Det är visserligen också sant för många av de lagliga varor vi köper idag, men i och med att odling av marijuana är olagligt i många av de producerade länderna så innebär detta en ytterligare utsatthet för de som jobbar inom branschen. Jag har rökt marijuana i ett par år, men har slutat pga. detta. Personligen så har det varit betydligt mindre beroendeframkallande än alkohol. | |
| consulting | 2013-03-11 16:11 | |
![]() | Att socialstyrelsen skriver nått i sin bok är inte det samma som att det stämmer, dom skriver oxå att cancersjuka inte är döende i sina utredningar... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:13 | |
![]() | Man får skilja på psykiskt beroende (som är stort vid t ex amfetamin & kokain) och fysiologiskt beroende (thc & heroin t ex), vilket gör jämförelsen svår. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:18 | |
![]() | självklart ska skiten vara kriminellt både att sälja och inneha,Nu har jag sett en psykos på nära håll där rökat var orsaken och den psykosen kanske blir bestående den har suttit i i 7 månaer | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:19 | |
![]() | consulting, så du menar att det är fel att spårämnen av cannabis försvinner ur fettvävnaden på ca 90 dagar efter senaste intag? Det gör visserligen jag med, jag skulle vilja påstå att det är 30-60 dagar, men det stärker ju knappat dina argument. Skulle vara kul att se dina källor. Vill du se mina? Kommer du läsa dom? Kommer du erkänna om du inser att du visst inte har en jävla som helst aning om vad du snackar om? dina fåordiga svar och löjliga angrepp har redan bevisat min sak. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-11 16:21 | |
![]() | ...även om psykiskt & fysiologiskt beroende (ofta) går hand i hand, kanske jag borde lagt till. | |