Spelrum
| Giraffen | 62 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 42 |
| Inloggade | 107 |
Mobilspel
| Pågående | 19 640 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bujum | 2013-03-28 12:03 | |
![]() | Påsk betyder 600 NOK i timmen, och lunchrast på en solig balkong. God mat och glada lediga människor | |
| siwu | 2013-03-28 12:48 | |
![]() | Påsken firas mer i norge än sverige.... vill också få norsk lön, grattis! | |
| latherese | 2013-03-28 18:22 | |
![]() | Umgås med familj och spendera tiden med utomhusaktiviteter | |
| cisplatin | 2013-03-29 00:51 | |
![]() | Kristendomen har inte "snott något hedniskt vårfirande rakt av". Däremot är det precis det man gör när man äter ägg och sätter fjädrar i björkriset. Den kristna påsken reflekterar hela den kristna grundtanken: det som skiljer kristendomen från alla andra religioner är att man som kristen anser att Jesus dog för våra synder = en frälsare, och att han stod upp på den tredje dagen. Den kristna påsken har inget med den judiska påsken att göra, utöver att ordet kommer från pesach och utöver att Jesus var jude och hans sista måltid var just en påskmåltid. Själv kommer jag äta, spela betapet, fågelskåda och baka bröd. | |
| Salka1 | 2013-03-29 07:39 | |
![]() | Påsken är en judisk högtid som infaller första fullmånen efter första söndagen efter vårdagjämningen. Sen har den blvit förkristnad på något sätt. Skönt med lite extra ledighet på vårkanten, inget spec firande | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-29 11:16 | |
![]() | cisplatin men snälla du har du inte gått i skolan? Har du läst någon som helst religionsundervisning eller kommer allt du vet om religion från din församling? Eller anser du att Sverige var kristet på vikingatiden? | |
| cisplatin | 2013-03-29 11:35 | |
![]() | personenovan - sorry, jag var inte tydlig. Jag menade bara att fjädrar, ägg, påskharar mm mm är direkta arv från hedniska riter, och att de inte har med kristendom att göra. Den kristna påsken har med Jesu död och uppståndelse att göra. Jag är inte medlem i någon som helst församling. | |
| personenovan - Ej medlem längre | 2013-03-29 12:08 | |
![]() | ah ok då förstår jag =) trevlig påsk och ha en riktigt rolig långfredag! | |