Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade26
Mobilspel
Pågående19 592

Forumkategorier

Användare Inlägg  
toonfisken2013-05-09 11:32
Antal inlägg: 732

Snacka om att tråden har spårat ur ! Det är mycket synd om denna grabb , orsaken till hans hemska beteende får vi aldrig veta !

pink ribbon - Ej medlem längre2013-05-09 11:33
Antal inlägg: 2906

Vad har lego med djurplågeri att göra? Det finns vuxna som har legobygge som hobby, vad skulle det vara för fel med det?
Jag misströstar om den här gossen. Jag spånar inte så mycket i ursprung och uppväxt. Ingenting ursäktar tortyr och seriedödande.
Hoppas att barnpsyk tar hand om honom och att vuxenpsyk + alla myndigheter håller sina ögon på honom sen, för det här är en riktigt sjuk och farlig person.
Jag förespråkar aldrig fysiska straff men hade jag fått tag på honom hade jag förmodligen använt våld i någon form. Särskilt om det var mina familjemedlemmar han hade plågat sönder och samman.

125478 - Ej medlem längre2013-05-09 11:40
Antal inlägg: 8332

Orsaken är väl att han har en psykisk störning, en skadad hjärna helt enkelt. Jag kan inte tycka synd om en person som utför grymheter på djur eller människor, jag kan bara hoppas att han får vara där han inte kan göra någon illa så länge som han är sjuk.

apbur2013-05-09 12:10
Antal inlägg: 9699

mz_lzrd, jag är inte ironisk i det inlägget men det är tillspetsat och precis som du säger använder jag ord som kan ha olika betydelser. Jag är ganska övertygad om mycket till syvende och sist handlar om viljan att förändra sig själv till det bättre. För detta krävs naturligtvis olika stora insatser beroende på vad man har för förutsättningar men det är fortfarande så att vissa människor väljer att avstå från att ändra beteende för att de helt enkelt är lata och inte orkar.

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-09 12:29
Antal inlägg: 37631

det kommer inte dröja spesielt länge innan hela hans liv är på löpet i kvällstidningarna,med bilder på huset han växte upp i och psykolog hit och dit utalar sig generelt om sådana här personlighets typer,bara någon månad till "sanningen om kattmördaren" går att läsa överallt

Bob1002013-05-09 12:37
Antal inlägg: 854

HUR FAN kom vi in på LEGO ?????

Bob1002013-05-09 12:38

Skam man prompt döda en katt får man snällt sätta sig i katapulten.

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-09 12:45

Bob,läs bakot.jag kan tänka mig att antalet psykopater kommer att öka ganska mycket om några år,och boven är Super Nanny och alla som tagit efter hennes så kallade uppfostringsmetoder , dom har fostrat en hoper kattmördare inom snar framtid

solros79 - Ej medlem längre2013-05-09 12:48
Antal inlägg: 86

Jag som är en STOR djurvän skulle aldrig tänka mig att göra något sådant mot ett djur!

125478 - Ej medlem längre2013-05-09 12:48
Antal inlägg: 8332

Allt beror inte på miljön man kan födas med en "skadad" hjärna.
Då handlar det nog inte om lathet och att välja hur man ska vara.

Bob1002013-05-09 13:08

En fransk unge brydde sig bara om lego. L'egoiste!

Minta2013-05-09 13:17
Antal inlägg: 20042

Det kan väl inte ens små djurvänner tänka sig att göra.

kajix2013-05-09 13:31
Antal inlägg: 7767

varför är vissa lata? är du lat?

Minta2013-05-09 13:35
Antal inlägg: 20042

Om de har en stark drift till någonting, förmodligen av psykologiska orsaker och i kombination med det saknar empati och samvete, vad har de för incitament att bli av med denna? De känner sig förmodligen redan utanför och annorlunda och det ger dem någon slags tillfredsställelse och uppmärksamhet som de saknar. Påminner det inte om pyromaners beteende?

arbetslinjen - Ej medlem längre2013-05-09 13:58
Antal inlägg: 1268

Mary Bell mördade två barn, 3 och 4 år, när hon var 11. Så här beskrivs hennes uppväxt på Wikipedia:

"Marys mamma Betty Bell var prostituerad och använde Mary som något 'extra' till trogna kunder. Hennes mamma försökte ta livet av Mary flera gånger genom att bland annat ge Mary tabletter som om det vore godis. Hon behövde magpumpas första gången när hon var ett år. Man vet inte vem Marys far är än idag, men det finns en teori om att Betty blev gravid när hon blev utsatt för incest med sin far. Betty lämnade in Mary ett flertal gånger på ställen för adoption, men tog sedan tillbaka henne och påstod att de hade 'tagit' hennes barn."

Är detta relevant eller irrelevant?

Som Måns var inne på – varför får man alltid höra om olika typer av elände när media skriver om våldsbrottslingars uppväxt? Är det för att alla människor har delvis eländig uppväxt eller är det för att personer med eländig uppväxt har lättare att begå våldsbrott? Eller är det så att barn som senare blir våldsbrottslingar gör sin egen uppväxt eländig?

Är det någon som menar att eventuella psykiska problem de kidnappande tjejerna i Cleveland får, enbart beror på deras karaktär?

apbur2013-05-09 14:08

Det är inte så att hjärnan har specifika, fasta funktioner som kan kopplas till olika egenskaper. Visst kan man vara så gravt hjärnskadad att man absolut inga förutsättningar har för vissa egenskaper men det är sällan det ser så ut, i synnerhet inte för individer som kattmördaren. Det finns nästan alltid förutsättningar för att kompensera svaga egenskaper och tur är väl det? Sen huruvida man ids jobba med sig själv och kompensera de dåliga egenskaperna är en annan femma. Det är här vilja, flitighet och moral kommer in.

apbur2013-05-09 14:15

Jag är av den uppfattningen att människan har en såpass fri vilja att hon kan välja mellan minst två alternativ. Att de kidnappade kvinnorna i Cleveland riskerar att få (mer) psykiska problem har nog inte så mycket med vilja och moral att göra. Däremot om de tillåter sig att begå vidriga handlingar gentemot andra till följd av sina psykiska problem har med vilja och moral att göra så länge de inte antas handlat under en psykos. Det betraktar man som ett undantag.

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-09 15:05

arbetslinjen,jag tror inte våldsbrottslingar vill göra sin barndom till synda bock för sitt våldsbrott,jag tror inte dom ens ser att dom vuxit upp i misär,när psykologer frågar dom om barndommen skulle jag tro att psykologen blir mer skärrad en våldsbrottslingen av sin barndom

kajix2013-05-09 17:50
Antal inlägg: 7767

hur ser de människor som vi vill kalla onda sig själva som? onda?

apbur2013-05-09 17:52

Ja, sannolikt så ser de sig själva som onda för det är sällan som vi betraktar människor utan ont uppsåt som onda.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?