Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:36 | |
![]() | Jag har varit på plats där böneutropen från minareterna var väldigt vackra, eftersom det uppstod accapella då männen sjöng. Jag tycker att det är urtrist att böneutropen bullrar ut från högtalare. Sedan tycekr jag själv att jag gärna slipper religiösa inslag, men samtidigt har jag vuxit upp med all världens religioner. Värvare som blandar ihop mängder av ideologir, och skapar en status som för mig blir bisarr. Jag är mer rädd för de som kommer till mig och säger: "Du måste tro på gud". Det blir högljudda protester. Tvång är inte bra. | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:38 | |
![]() | Nu snubblar jag på orden så jag ger mig. Felstavningar är lika med trötthet. Vi ska inte acceptera tvång. Det är min ståndpunkt. Sedan tycker jag att debatten är snäv och exkluderande. | |
| Lillstölla | 2013-05-19 21:42 | |
![]() | Eftersom flera andra redan dragit till ytterligheterna o pratat om stening av kvinnor osv så kan jag väl ta till en själv. Om man kommer till en arbetsplats och söker praktik och där förklarar för den eventuella chefen att man inte tar i hand för att man lider av bacillskräck så tvivlar jag starkt på att hon sagt att man inte skulle kunna få platsen. Har aldrig varit med om att det varit ett villkor för jobb eller praktik att man ska ta alla i hand. Det är ju det absurda. Han ha behandlats fel och ska få skadestånd. Inget lustigt. Hade man fått svaret från den eventuella chefen att man inte kunde få praktikplatsen för att man inte kunde ta alla i hand grundat i bacillskräck hade säkerligen DO kopplats in och ingen hade tyckt det var lustigt om personen med bacillskräck fick skadestånd. Lustigt hur det ska sticka i ögonen på folk bara för det rör sig om en annan religion. | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:47 | |
![]() | corlini, Jag accepterar inte mäns hat mot kvinnor. Jag accepterar inte heller hat mot män och barn, ej heller hat mot religiösa eller homosexuella. Jag tycker att konceptet "Mänskliga rättigheter" som är universell bör gälla överallt. Sedan tycker jag att många har fått rejäl slagsida. Jag har svårt för rättigheten "att vara en katt som önskar att man snart ska kunna skapa öron för människor som känner sig som en katt". | |
| apbur | 2013-05-19 21:49 | |
![]() | Vet vi ens vad skriften eller traditionen säger om att skaka hand med kvinnor och att detta ska betraktas som kvinnoförtryck? Hela situationen beror väl på hur respektlös/respektfull mannen var när han förtydliga att han inte skakar hand med kvinnor. Rynkar han på näsan och tittar med förakt på den framsträckta handen kan jag förstå att chefen lackar. Förklarar han ödmjukt sina själ till att inte skaka hand men hälsar vänligt på annat sätt tycker jag chefen handlade fel. Man får ju ändå välja sina strider. | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:49 | |
![]() | Det var ett minne från något "Outsider", ifall ni undrar över det. Och ja, jag är van vid acceptans på arbetsplatserna. Ingen arbetsplats är perfekt. Vi får väl arbeta på det. | |
| apbur | 2013-05-19 21:50 | |
![]() | Ursäkta, skäl ska det stå och inte själ. jag vet att det är skitnödigt av mig att rätta mig själv men är lite skitnödig. | |
| toonfisken | 2013-05-19 21:52 | |
![]() | Neej , vad är det här ? Har det inte spårat ur totalt ? | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:52 | |
![]() | Jag har vänner som bär kaftan, och medan hatet gror och gror in, förundras jag över detta vackra linnetyg, samtidigt som jag tar i det. Inte har jag fått höra att jag inte ska ta i mina vänners tyg. | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:54 | |
![]() | toonfisken, nej. Vi kanske rör i känsliga frågor. Varför ska vi inte kunna göra det? | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 21:59 | |
![]() | corlini, under mitt yrkesverksamma liv, har jag inte stött på kvinnor som tvingas vara hemma. Jag är van vid hårt arbetande kvinnor och män. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-19 22:04 | |
![]() | BlaBla chatt tråd eller ??? | |
| ___Tania___ | 2013-05-19 22:05 | |
![]() | Det ligger under snack. Jag antar att det helt ok. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-19 22:09 | |
![]() | Jo det är sant,,,,,,men det snackas mer om den fråga det ställdes ??? | |
| corlini | 2013-05-19 22:12 | |
![]() | inget av det vi / NI nämnt är relevant. antingen blir man glad av den schans man får att bli självförsörjande i sitt nya land och anpassar det sociala spelet under sin arbetstid eller så är man bångstyrig, egoistisk och envis nog för att dissa sina möjligheter till förmån för sin tro. det är det enda det handlar om, värderingar och vilken vilja som är starkast - den som vill följa sin tros budskap och rättesnören till varje pris eller den vilja man har att acklimatisera sig, bli självförsörjande och få en schans att bli oberoende. han valde att pissa på sina möjligheter pga sina medhavda nycker och förtjänar inte en krona, inte ett uns förståelse eller ursäktande. är man inte villig att kompromissa det minsta för att få ett jobb ens om det är ett arbetsmarknadsprojekt i kommun har man absolut noll att göra på arbetsmarknaden. mannen ifråga har visat var han står. han aser det vara mera rätt att leva på våra skattepengar än att ha en kvinnlig chef och ett jobb. patrask, egoism, parasit, otack, obstinat är några synonymer till honom jag kommer på. | |
| kajix | 2013-05-19 22:16 | |
![]() | i sitt förra hemland hade han kanske handlat annorlunda i en liknande situation. nu tog han seden dit han kom och kontaktade en ombudsman. | |
| Trixxie | 2013-05-19 22:19 | |
![]() | Jag själv vet inte vad jag tycker om det där. Å ena sidan så respekterar jag religionsfrihet, å andra sidan så tycker jag att man skall ta seden dit man kommer. Jag skulle aldrig åka till Saudiarabien och klä mig i kort-kort och linne. Sitta ute på playan och dricka bärs och sen hyra bil, köra runt i den samtidigt som jag lyssnar på gansterrap på högsta volymen med rutorna nere. Det skulle inte kännas rätt att inte respektera deras kultur och seder. Även om jag skulle kunna åberopa att som demokrat (min religion) så har jag rätt att göra det. Samtidigt som jag tycker att alla har rätt att utöva sin religion så tycker jag att man ska visa respekt och tacksamhet för det samhället och de människorna som har öppnat sina gränser och låter en bo där. | |
| TPP | 2013-05-19 22:59 | |
![]() | Ja kajix och tjänade 30 000 på "dumma" svenskar o deras fantastiska ombud, ett land som inte kan ta hand om sin egna arbetslösa och hemlösa deras problem skiter svensken i. Men att värna om alla andras problematik det är svensken bra på! | |
| TPP | 2013-05-19 23:00 | |
![]() | Visst är Sverige ett fantastiskt land om du inte är infödd! | |
| limpan__2 | 2013-05-19 23:10 | |
![]() | Hade kvinnan kunnat hävda att hennes religion (vilken måste vara upp till utövaren att definiera) förbjuder henne från att anställa män som inte kan skaka hand med kvinnor och då sluppit skadestånd? Det är något fel om det är detta som är religionsfrihet, som för övrigt även ska garantera vår frihet från religion och religiösa dumheter. Jag tycker även det är synd att kommunen är så flat och inte tar strid för att se var gränsen faktiskt går. | |