Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-21 16:41 | |
![]() | Du säger ju dig tycka synd om mig som inte hittat någon du anser finnas; vad är skillnaden? | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-21 16:51 | |
![]() | Jag har några bibelord som kan förklara närmare. Skillnaden är att jag tror och du verkar välja bort att tro, därför kan du heller inte ha något hopp i Gud. Men om du vänder om till Honom, så tar han emot dig med öppen famn. Alla människor är redan dömda, slavar under synden. Men för dom som tagit emot gåvan att tro på Jesus ska räknas som rättfärdiga... friköpta från syndens grepp som leder till död = total avskildhet från Gud. Det finns lite att läsa om det i Rom 4:24-25 Nu blir det alltså ingen fällande dom för dem som tillhör Kristus Jesus. Ty den andliga lag som gäller för livet i Kristus Jesus har gjort mig fri ifrån syndens och dödens lag. Rom 8:1-2 Jag ger er i uppdrag att tala om för människor att Gud har förlåtit deras synder, men också att tala om när de inte har förlåtelse Joh 20:23 | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-21 16:56 | |
![]() | Jag har läst både Bibeln och förklarande texter mer än en gång, har inget problem med att förstå frälsningens "mytologi" (hittar inte rätt ord). Men du tror på något jag inte tror på; sett utifrån har ingen av oss mer rätt eller fel än den andre. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-21 17:00 | |
![]() | nulltj, verkar på ditt tal som att du har trott, men övergett dina försök. Men jag hoppas så klart att du ska hitta Gud, för det är verkligen en stor gåva att hitta Honom. Icke som om jag redan hade vunnit det eller redan hade blivit fullkomlig, men jag far efter att vinna det, eftersom jag själv har blivit vunnen av Kristus Jesus. Fil 3:12 | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-05-21 17:05 | |
![]() | Alla som Fadern ger mig, kommer till mig, och den som kommer till mig skall jag aldrig någonsin kasta ut. Johannes 6:37 | |
| överqvist | 2013-05-21 17:21 | |
![]() | Pillan: Frågan är hur du lyckats hitta nåt som inte finns? Sen vilken gud tror du på? och varför just denna gud du isf nämner? Varför inte någon annan? | |
| Claysune | 2013-05-21 17:25 | |
![]() | nulltj: Hej, ser att du läst på. och du har inga problem med gudaläran (mytologi). Guds Ord säger: "Om vi i detta live tsätter vårt hopp endast till Kristus, och han inte har uppstått, då är vi de mest beklagansvärda av alla människor. Men nu har Kristus uppstått från de döda som förstlingen av de insommnade. Ty eftersom döden kom genom en människa, så kom också de dödas uppståndelse genom en människa" Folkbibeln 1.Kor.15:19-21. May GOD BLESS YOU!!! | |
| överqvist | 2013-05-21 17:26 | |
![]() | Intressant med gamla texter författade av den tidens intellektuella i strid med mångas avvikande uppfattning, fast det är klart, dom stenade man till döds, för att inte tala om kvinnan som skulle tiga etc., fortfarande sker liknande ritualer p.g.a. missuppfattningen om guds existens, såg nyss en film på nätet där man misshandlade kvinnor med "jävulen" i sig för att sedan levande brännas upp, något av det mest avskyvärda jag någonsin skådat, allt religionens fel och denna totala missuppfattning, Ja kan man säga annat än att det är för j-v. | |
| överqvist | 2013-05-21 17:27 | |
![]() | Clay! Ja dig har man lyckats "köpa" fullt ut, säkert många starka viljor att tjäna den enda sanna guden, mammon. | |
| ingson | 2013-05-21 17:29 | |
![]() | Äsch, om gud och jesus skulle finnas och vara trevliga så borde dom vara lika hyggliga mot alla som gjort så gott dom kunnat,troende eller inte. (Fritt efter Hedenius) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-21 17:35 | |
![]() | Clay>> man kan inte bevisa något med texter ur en på mytologi/fiktion grundad bok. | |
| limpan__2 | 2013-05-21 17:39 | |
![]() | Särskilt inte de texternas inneåll. | |
| Claysune | 2013-05-21 17:40 | |
![]() | Överquist.. Hej, om jag inte har fel så dödades alla Jesu Apostlar utom Johannes, däri har du rätt. sen dess har många martyrer funnits. även idag (2013) dör många martyrdöden för sin tro på Guds Son Jesus Kristus. Om det är sanning i den film du såg så är det helt förfärligt, det tycker jag. Trots allt önskar jag dig Guds Välsignelse!!! | |
| corlini | 2013-05-21 17:52 | |
![]() | ??? vad är grejen med tråden? VAD avhandlas här egentligen? tro? saken är den att man kallar det TRO men alla som är troende beter sig som om de VET. lite lustigt och tragiskt. trångsynt och allt annat än öppenhjärtligt, snarare väldigt arrogant och inskränkt. | |
| Måns_E | 2013-05-21 18:14 | |
![]() | Du tror väl att du vet att de som är troende har fel corlini? Det kan nog också uppfattas som trångsynt, allt annat en öppenhjärtigt och väldigt arrogant och inskränkt. | |
| corlini | 2013-05-21 18:20 | |
![]() | kallar man sig troende och beter sig som om man vet men inte kan bevisa någonting anser jag det vara betydligt konstigare än att anse sig veta då man grundar sin åsikt på de forskningar, historiska utvecklingar, dna analyser och utvecklingsteorier som finns. dvs evulotionen och fysikens lagar kring vad som är möjligt och inte. jag tror mig veta att man inte konstruerar en person av ett lossslitet revben, att man inte förvandlar dyvatten till rödtjut, att man inte klyver hav i mitten för att gå till andra sidan och att man inte bufflar undan ett flera ton tungt stenblock själv efter att ha varit både uppspikad, inlåst och svältfödd tex. jag anser det då mer "bevisat" att jag har rätt i sak. | |
| Linders - Ej medlem längre | 2013-05-21 18:44 | |
![]() | Claysune: Jag läser i bibeln att jag måste frige mina hebreiska slavar efter sju år. Stämmer verkligen det? Jag menar, det är väldigt dyrt att köpa slavar i vår tid. Skulle varit bra om det finns något kryphål man kan utnyttja. | |
| So_open_mind - Ej medlem längre | 2013-05-21 19:38 | |
![]() | Den som dör får veta ;)))) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-05-21 19:49 | |
![]() | Eller inte. | |
| Claysune | 2013-05-21 20:52 | |
![]() | Försent skall syndaren vakna har någon sagt, men jag vet ej vem som sade det. För många år sedan mötte jag en som inte tror att det finns någon Gud. Han kallade sig ateist, Fick en inre maning att säga 5 ord, och de var, "vänta så får du se". men så kan du väl inte säga sa han till mig och så var pratstunden slut. Jag tänkte på detta när jag skrev första raden. Hälsningar claysune.. | |