Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 308

Forumkategorier

Användare Inlägg  
markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-21 23:33
Antal inlägg: 1825

125478, inte alls överflödigt. Det är nu jag hårdkör, sedan behöver jag kanske hitta en balans för att på lite längre sikt gå ner ytterligare 3-5 kg, och sedan få det att hålla sig däromkring. Titta igen så ser du att jag har en målsättning att sträva mot, inte ett spår att följa (annat än kortsiktigt).

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-21 23:34

Och jag läser ju tipsen som kommer in här ... därav minikeso, kanel och fefferoni i dieten idag.

apbur2013-05-21 23:38
Antal inlägg: 9699

Men om man gått upp under en kortare period för att man slutat med nikotinet så är det knappast så att man behöver ställa om sina livsvanor och riskerar att gå upp igen. Så ser det kanske ut för personer som alltid varit överviktiga men det behöver ju inte gälla TS. Lite tråkig inställning.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-21 23:53

Nä, har inte varit överviktig förr, så du har rätt apbur - det behöver inte gälla TS.

Däremot hand i hand med rökningen, uteblev motionen (ingen kondis). Behöver förstås se över vad jag stoppar i mig, har varit lite väl mycket godis, vitt bröd och annat dumt det senaste halvåret samt onödigt stora portioner.

Nä, kudden nästa!

125478 - Ej medlem längre2013-05-22 10:26
Antal inlägg: 8332

Mina "tips" var väl tänkta att gälla för fler än TS som är intresserade av att må bättre överlag och kanske gå ned i vikt. Så där har du fel apbur om det mig och min inställning som var "lite tråkig".

Att svälta sig eller gå på konstiga modedieter för en snabb viktminskning är förkastligt och går tvärtemot allt sunt förnuft som jag ser det.
Jag är mer för den där "balansen" från start om man säger så.

125478 - Ej medlem längre2013-05-22 10:28

Om det _var_ mig och min...

mz_lzrd2013-05-22 10:32
Antal inlägg: 2498

apbur, ens förbränning förändras när man slutar med nikotin. Ämnesomsättningstakten sjunker. Det är inget som går över. Man kan aldrig mer äta lika mycket som när man använde nikotin. Kroppen har inte alls lika mycket att kämpa med när man inte använder nikotin. Vilket är bra för den, men kräver striktare förhållningssätt till kaloriintaget om man inte vill acceptera några extra kilon.

ttiittii - Ej medlem längre2013-05-22 10:32
Antal inlägg: 37631

kosten då ägg keso ananas,jag äter oftast keso och annanas varje morgon ica sallad till Lunch och två ägg ,eller grön kokt sparris,eller en hel puriolök kokt i micron med ost och timjan på

apbur2013-05-22 10:40

mz_lzrd, det finns annat som höjer pulsen. Träning tex.

mz_lzrd2013-05-22 10:47

Det är ju inte enbart fråga om pulshöjning, apbur, och det vet du ju väldigt väl. Det handlar bl a om en aktivering av hela autonoma nervsystemet.

Det är dessutom fullt möjligt att träna mycket även som storrökare. Jag har själv ägnat mig åt både storrökning och intensiv träning. Om man ska kompensera för rökning genom träning och man redan tränade mycket innan man slutade röka, då får man ju sluta jobba för att hinna med.

Över huvudtaget är det väldigt ineffektivt att höja sin aktivitetsnivå i viktminskningssyfte, såvida man inte skär ner på sitt energiintag också.

apbur2013-05-22 10:58

ANS aktiveras ju vid träning med men visst är nikotin ett bra sätt att undvika mat på men samtidigt få en kick. Just därför är det vanligt att gå upp i vikt när man slutar men jag tycker inte man ska överdriva själva nikotinets effekt på förbränningen. Det är så många faktorer som påverkar varandra och att sluta röka är redan en omställning till ett sundare liv. Tror inte TS blir hjälp av att höra att han nog kommer misslyckas. Jag tror inte alls han kommer misslyckas.

mz_lzrd2013-05-22 11:26

Ja, verkligen, apbur!! Jag tror inte alls TS kommer att misslyckas. Och som fd storrökare vill jag gratulera honom till hans beslut att sluta med nikotin. Min livskvalitet är SÅ mycket bättre nu jämfört med när jag rökte, på så många sätt att jag inte ens tänker försöka räkna upp dem alla. Jag väger 3 kg mer än när jag rökte (slutade för 5 år sedan) men det kvalar inte in som övervikt och jag tycker att det är värt det.

Menade väl mest att man behöver minska kaloriintaget om man vill gå ner i vikt. Finns inga genvägar till det perfekta ljudet, som det heter.

Heja dig TS!

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-22 23:35

Tackar, jo jag är fast besluten (det är inte det mest drastiska jag gjort i mitt liv heller, så jag ger inte vika för uppförsbacken). Och det är sant, inte blir jag hjälpt av att höra att jag kommer att misslyckas, men inte blir jag stjälpt heller - för vad någon annan tror skiter jag faktiskt fullständigt i, försöker nämligen inte bevisa något, försöker bara förändra något. För min skull och ingen annans.

I morse fyra kilo lättare än i måndags när jag startade. Har dock inte hunnit med någon motion annat än lunchpromenad. Kvällen gick åt till att köpa lägenhet istället.

125478 - Ej medlem längre2013-05-22 23:50

Jag tycker att det blir lite motsägelsefullt när du skrev i inledningen:
"Inte lär det väl fortsätta att rasa i samma takt om jag fortsätter likadant - eller? Någon som vet och har erfarenhet?"

Och nu efter en del goda råd, erfarenheter och tips så skriver du: "inte blir jag hjälpt av att höra att jag kommer att misslyckas, men inte blir jag stjälpt heller - för vad någon annan tror skiter jag faktiskt fullständigt i"
Det finns ett uttryck som heter att "man hör bara det man vill höra", det tänker jag på när jag läser det du skrivit.

jaapmeister - Ej medlem längre2013-05-22 23:59
Antal inlägg: 2109

Här är min drömkropp

www.google.se/search...zG EpcNM%3A

jaapmeister - Ej medlem längre2013-05-22 23:59

Iggy pop heter han.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-23 00:14

125478:

Det försvann 1,5 kg första dagen. Min fråga gällde om det var rimligt att det skulle fortsätta i samma takt.

Jag skiter fullständigt i om andra tror på att jag kommer att nå mitt mål att gå ner 10 kg på en månad.

På vilket sätt står dessa i motsats till varandra?

Kanske hör man bara det man vill höra, fast det har liksom inte ett skit med saken att göra ... eller menar du att hejarop eller misstro kallas för "råd, erfarenheter och tips"? Det är inte riktigt min definition i alla fall.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-23 00:23

Kan förtydliga, ser att jag inte gjorde det tillräckligt och det kan vara ett missförstånd:

Jag skiter INTE i vad andra tror om viktminskning/förbränning /dieter, etc.

Jag skiter AV HELA MITT HJÄRTA i vad andra tror om mig och min förmåga att nå målet.

jaapmeister - Ej medlem längre2013-05-23 00:26

Det låter inte som du inte bryr dig.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-05-23 00:30

bryr mig om (ganska ogenomtänkta) påhopp som det jag nyss fick, men bryr mig inte om huruvida du eller någon annan tror på att jag når viktminskningsmålet

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?