Spelrum
Giraffen54
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade94
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
xxxANxxx - Ej medlem längre2013-07-01 13:11
Antal inlägg: 231

Och har du inte för mål att låta din katt få avkomlingar,så är det ju lika bra att sterilicera din honkatt.

marmotte2013-07-01 13:20
Antal inlägg: 346

Sote, du har ju rätt om man har turen att ha hittat en bra veterinär. Jag har en bra numera, men har gått igenom många som varit av högst varierande yrkesetisk vandel. Det finns gott om såna jag inte skulle anförtro en vandrande pinne åt ens, för då skulle den stackars pinnen genast behöva opereras för tiotusentals kronor och medicin på det, allt i vinstmaximeringens namn. Betänk att Carema numera givit sig in i djursjukvårdsbranschen, bl a har de köpt upp regiondjursjukhuset i Helsingborg.

VildaVittra2013-07-01 14:13
Antal inlägg: 386

Marmotte. Jag bor i ett gammalt 1700-talstorp, och det enda jag i så fall skulle kunna göra är att riva bakspisen eller mura igen skorstenen, vilket jag inte får (eller för den delen vill). Det är inte vidare farligt då bakspisen gör att det finns små avsatser på vägen upp, det är risken med att bli smutsig (300 års sot typ samt smutsen ute) som oroar mig postoperativt.

Hos kvinnor efter menopaus är benskörhet väldigt vanligt.

marmotte2013-07-01 18:11
Antal inlägg: 346

Hos kvinnor i solfattiga områden (t ex Norden) och hos (muslimska) kvinnor som bär helkroppsslöja är benskörhet mycket vanligt efter menopaus. I områden där kvinnor får mycket sol på huden är benskörhet efter menopaus inte vanligt. Den troliga förklaringen till detta är att brist på D-vitamin (som bildas då kolesterol i huden utsätts för UV-strålning) gör det omöjligt för kroppen att ta upp kalcium ur födan.

karmannghia2013-07-01 19:00
Antal inlägg: 237

Jädra egendomligt att man skaffar på sig djur och sen inte bryr sig om vad som är bra för djuret utan bara om vad som känns bekvämt för en själv. Man kanske vill ha en kull på katten senare, för det råder ju kattbrist i detta land. Hyggligt! Det borde vara lag på att utekatter skall chippas och kastreras.

Kan du inte bara skaffa en automatisk gräsklippare, tittiii? Nåt av dina barn kan klistra päls på den. Du kommer aldrig att märka skillnaden. Jag lovar.

le-lou2013-07-01 19:42
Antal inlägg: 17500

Lägg ner mobbingen. Det är inte olagligt att ge katter p-piller.

Aquila12013-07-01 19:45
Antal inlägg: 2463

^_^

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?