Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla _ | 2013-07-16 20:42 | |
![]() | Porla; "Du är bara för mycket." - vadå? Det var du själv som skrev "Jag vet inte om jag tycker det är så jävla härligt att vara ickereligiös." Och så blir du otrevlig på det..? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:45 | |
![]() | gunilla. ok. Förlåt för att jag blev otrevlig. Men det var ett märkligt inlägg. Varför skulle jag tycka att det var plättlätt? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:47 | |
![]() | nulltj. Var det inte ett skämt? Du skrev. Och motargumentet är såklart att teisten ber och ateisten försöker rädda sig själv. (alltså att ateisten inte var kvar längre i skyttegraven för att han hade flytt) | |
| Gunilla _ | 2013-07-16 20:54 | |
![]() | Porla; ok, lugnt. Ja, den som söker skall finna sägs det ju. Om man behöver något/n som saknas i det man har. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 20:56 | |
![]() | gunilla. Så nu tror du på gud helt plötsligt, och rekommenderar det till och med? | |
| Gunilla _ | 2013-07-16 21:00 | |
![]() | Porla; absolut inte men vill folk söka sig till en gud så fine om de inte klarar av livet utan. Den biten dömer jag inte även om det är helt obegripligt för mig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:04 | |
![]() | Nej, inte helt och hållet ett skämt. Snarare att man bara förlitar sig på sin egen förmåga och inte någon divine intervention. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:05 | |
![]() | gunilla. Nejm jag har förstått det och därför blir ditt inlägg till mig ännu märkligare. :) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:14 | |
![]() | Nulltj. Nåja lite rörigt blev det. Men jag tror att religiösa försöker skydda sig själva i samma utsträckning som en ateist. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:23 | |
![]() | Troligtvis, ja. Och jag tror inte att man plötsligt börjar tro på något när man är i en farlig situation. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:24 | |
![]() | Där har du fel. Jag gör det. ;) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:24 | |
![]() | Helt ok. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:25 | |
![]() | Vad jag har fel i är jag inte med på iofs. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:33 | |
![]() | Nulltj. Jag tror inte på en närvarande gud (99%). Men när det händer nåt riktigt illa så tänker jag . - Kanske ändå - Ifall att. För människan vet ju ändå inte någonting och jag är inte större än att jag kan ha fel. Nu kommer ju du att hävda, med all rätt givetvis, att jag i sånt fall är troende. :) (Men jag tror som sagt var att även de mest inbitna ateisterna gör samma sak.) | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:35 | |
![]() | jag skrev fel. Jag menade att jag inte tror på en gud som griper in. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:39 | |
![]() | Nä, jag kommer inte hävda annat än att jag inte tror det. Jag har själv varit i en riktig krissituation och inte blivit troende en millimeter. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:41 | |
![]() | Nej. Självklart finns det undantag. Det gör det ju alltid. :) | |
| kajix | 2013-07-16 21:43 | |
![]() | den mest inbitne ateisten tackar gud för hjälpen och att han lät alla judar dö i koncentrationslägren. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-07-16 21:50 | |
![]() | Jag tror nog inte en ateist tackar gud för något. Där har du fel. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-18 19:10 | |
![]() | I ett flygplan som störtar, finns det inga ateister....säger Erica Jong i boken "rädd för att flyga". Jag tror inte på det där, då jag själv har varit i liknande situationer två ggr. Trodde min sista stund var kommen men duktiga doktorer räddade livet på mig. Inte enda sekund vände jag mig till någon Gud utan försökte vara så medveten om verkligheten och ta in den hjälp jag fick. Så det där med skyttegrav, flyplaner och andra akuta livssituationer tror jag är ganska överdrivet att man helt plötsligt börjar tillbe någon Gud! Däremot kan ju den desperata situationen få en till en desperat handling som man i normala fall aldrig skulle hemfalla till, såsom att börja be. Jag kan nog förstå om även ateisten agerar så med det beskriver ju inte en kristen person utan en person som desperat försöker rädda sig själv! | |