Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-25 02:58 | |
![]() | jag jobbar på det!!! | |
| bujum | 2013-07-25 09:44 | |
![]() | Även om det är sjukdomstillstånd så skulle jag aldrig kunna leva tillsammans med någon som har diabetes typ 1 eller någon med pälsdjursallergi. Å andra sidan är det inte aktuellt då jag är gift med en karl sedan många år med en hel del ovanor, men som är ärlig, hederlig och har ett gott hjärta. Han talar aldrig illa om folk, ( jo Hitler och Idi Amin och sådana typer) och vi trivs ihop så jag tänker inte byta. | |
| kajix | 2013-07-25 09:51 | |
![]() | pälsdjursallergi förstår jag kanske men diabetes typ 1? | |
| bujum | 2013-07-25 10:04 | |
![]() | Jag har en hel del dåliga erfarenheter när det gäller fd vänner med diabetes. Deras humörsvängningar fick mig att må mycket dåligt. | |
| kajix | 2013-07-25 10:10 | |
![]() | ok :-) | |
| kajix | 2013-07-25 10:12 | |
![]() | för killar kan det vara svårare att hitta nån utan humörsvängningar... | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 10:27 | |
![]() | kajix! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-25 10:44 | |
![]() | Någon skrev av utsidan ger insidan en chans; hur ytligt man än må tycka att det är så skriver jag under på det. Inga specifika utseendekrav dock, men faller oftare för mörkt hår/mörka ögon/lång och ståtlig. Starka händer, självständighet, egna intressen och spontanitet. Och intelligens, humor, självdistans och att kunna föra sig i olika sammanhang. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 10:49 | |
![]() | Vi är ju ändå köttsliga varelser. | |
| kajix | 2013-07-25 10:52 | |
![]() | att partnern röker. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 10:55 | |
![]() | Den kan även jag skriva under. | |
| karmannghia | 2013-07-25 11:00 | |
![]() | Diabetes typ 1 kan vara förfärligt. Har mångårig erf av en sådan partner. | |
| karmannghia | 2013-07-25 11:02 | |
![]() | Pälsdjursallergi vore dock värre. Men man kan ju utveckla pälsdjursallergi efter inträdet i förhållandet. Det vore riktigt risigt. | |
| äppelmåne - Ej medlem längre | 2013-07-25 11:27 | |
![]() | Jag har kommit fram till att man skall inte ställa krav på andra människor. Bättre att försöka utvecklas själv. De brister vi ser hos andra är i själva verket brister hos oss själva som vi speglar på varandra. Om det var frågan om det att vilka personligheter som attraherar mig, så är det en annan femma. Man dras ofta till andra utan förklarlig anledning. Det bara säger klick. Lyssna på det klicket och och ta emot vad livet har oss att ge. Njut! Livet är kort. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 11:34 | |
![]() | äppelmåne. du har rätt. Alla har vi brister och problem som vi tampas med dagligen. Man kan bara göra sitt bästa. Men vissa ovanor klarar man sig helst undan. Jag skulle exempelvis ha väldigt svårt att vara tillsammans med en missbrukare som tar narkotika. Har varit det en gång i tiden och även fast jag älskade personen väldigt mycket, så funkade det helt enkelt inte! Jag skulle aldrig orka vara tillsammans med en självdestruktiv människa en gång till, för då är det lätt hänt att man blir medberoende och lägger ner tid och själ på att försöka ändra på människans vanor och hjälpa. Jag tror bara att medberoende leder till att utvecklingen många gånger stannar. Och då är det bättre att faktiskt ställa krav från första början kanske? Älskar man sig själv så är man försiktig. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-25 17:06 | |
![]() | mår man inte bra, trivs man ingenstans, inte ens i armarna på sin älskade. Den inre tyckandet måste grundas innan man är mottaglig för yttre. Det yttre responsen kan förvissa hjälpa det inre på traven men kan i sig inte göra hela jobbet själv. Så lär dig älska dig själv hur svårt det än är, först då kan du till fullo helhjärtat älska någon annan, då först vågar du helt släppa på garden, då är du mottaglig för att bli älskad, för du är redan älskad av ditt eget hjärta. En dag hoppas jag komma dit! | |
| mistmaster | 2013-07-25 17:14 | |
![]() | nä men så är det ju. mår man inte bra själv så kan man aldrig få någon annan att må bra. och man måste våga riskera att kunna bli sårad för att hitta rätt. :-) | |
| karmannghia | 2013-07-25 18:05 | |
![]() | Fast det är ju svårt mollee, för när man blir förälskad är man ofta inte riktigt förnuftig. Man kan träffa en "perfekt" person , en som har alla de egenskapen man uppskattar och söker, men det blir inget "klick". Men du har absolut rätt i att man bör avhålla sig från att inleda förhållanden med självdestruktiva människor. Det jag skrev om att vara snäll mot djur handlade om en man jag en gång var oerhört förälskad i. När det visade sig att han faktiskt inte var snäll mot djur, då dog varenda känsla jag öht känt för honom. Det fanns bara inget där. Han blev fullkomligt ointressant för mig. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-25 18:15 | |
![]() | Karmannghia: Absolut! Men jag tror nog att om man varit med om mycket, så vet man nog vad man behöver. Jag har iof svårt för att bli förälskad, så det kanske är annorlunda för många andra? brister har jag inget emot, men personligen så föredrar jag en partner som kompletterar mig. Ibland kan man ju faktiskt lära sig av den andra, men det gäller att det är hanterbart! Det handlar nog om att vara på samma våglängd och ha liknande värderingar för att det i mina ögon ska vara hållbart. Skulle också tappa allt intresse för någon om jag fick veta att den var elak mot djur. Det är bara inte acceptabelt. En sådan människa är bara ond. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-25 18:23 | |
![]() | elak mot djur= otroligt avtändande | |