Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 399 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mimmi00 | 2013-08-03 00:26 | |
![]() | ...Klart man vill bli gammal, vad är alternativet... ? Ser inget fel i att vara en smula fåfäng men jag åldras hellre tillsammans med en snygg insida än en snygg utsida. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-08-03 00:48 | |
![]() | Lyssnade på vetenskapens värld för ett tag sedan i bilen, där var det en forskare som gjorde kopplingen rynkor och potens. Han menade att det är samma mekanismer med slät hud i ansiktet och styvhet. Så ni kvinnor bör nog akta er för allt för rynkiga män om ni inte vill ha ett russin i brallan. Sen kan man ju tänka sig avvikelser så klart, vilket även forskaren så klart gjorde. Jag menar har, man bott på en båt på västkusten så kanske man är lite väderbiten utan att läderbiten falerar | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-08-03 00:55 | |
![]() | ja, jag säger som Marilyn Monroe: one wants to know how it ends. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-08-03 00:56 | |
![]() | Fast vill ma ha det svaret som hon fick? | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-08-03 01:06 | |
![]() | i den kontexten som hon sa det så förstår man att blev hon snuvad på att uppleva livets slutskede. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-08-03 01:09 | |
![]() | Det märkliga med livets slutskede är att det är en av få saker som vi alla får uppleva, det märkliga är att många av oss inte är medvetna om när det är. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-08-03 01:10 | |
![]() | hon menade att bli gammal! god damn it. | |
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-08-03 01:14 | |
![]() | Man blir aldrig äldre än när man dör. | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-08-03 01:14 | |
![]() | nej just det. stackars stumpan! | |
| MoPHanna | 2013-08-06 19:05 | |
![]() | Jag som inte ens är 20 år gammal än! Det blir jag nästa år. Jag ser fram emot att bli äldre, träffa lite mognare människor. Ska bli kul att flytta hemifrån och få ta hand om sig själv! Jag ser fram emot tills jag fyller 40! Då ska mina barn som jag har då vara vuxna och jag och min man kan göra lite vad vi vill ^^ Haha, min lilla dröm! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-08-06 19:20 | |
![]() | MoPHanna, härligt att du känner så :-) Själv så ser jag fram emot att skaffa barn och göra karriär och sådant, men alltså efter 75 så känns det som att det bara kan gå utför :-/ | |
| MoPHanna | 2013-08-06 20:28 | |
![]() | Jag och min pojkvän pratar om barn redan nu, vi har varit tillsammans i snart tre år nu. Och som du säger, göra karriär, det skulle underlätta väldigt mycket! Att ha en välbetalt jobb känns nästan som ett måste idag för att kunna leva :/ Jag hoppas att jag är kry och pigg vid 75 års ålder. Hoppas att jag lever så länge! Men 75 är väl ingenting egentligen ^^ Över 100 snåret och man blir som ung på nytt igen kanske! haha! | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-08-06 20:53 | |
![]() | Vet inte om jag vill bli gammal egentligen, eftersom hög ålder ofta betyder alltfler krämpor. Inte ett dugg intresserad av varken fortplantning (mm, jag är 33, och mäkta trött på alla förståsigpåares visshet om att allt kommer att ändra sig när jag blir 30 - de hade alla fel och inget kommer att vara annorlunda vid 40 eller 50 heller - tror du det får du gärna sälla dig till skaran av de som hade fel förra gången) eller att sätta min prägel på omvärlden. Jag lever här och nu med en framförhållning på två, tre år, njuter när jag kan, fortsätter att plugga trots fyra akademiska examina - fast utan ambition eller något tydligt slutmål. Blir jag nöjd med vad jag har/är - oavsett vad jag har/är - innebär det att jag slutat att leva mentalt. Så, skral pension och ett långt och händelselöst liv är inget som lockar ... det vore att resignera. Således är mitt svar ett solklart nej; jag vill inte bli gammal när jag inser vilka begränsningar ålderdomen kan innebära. Säger inte att jag vill dö ung, bara att jag inte vill gå över tröskeln till beroende av andra (exempelvis hemtjänst eller äldreboende). Men precis som alla självutnämnda experter sade gällande min 30-årskris (som uteblev), kommer jag naturligtvis att ändra mig senare i livet och inse att boule och bingo är den sanna meningen med livet :) | |