Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 305

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tommy 19792013-08-11 18:28
Antal inlägg: 1188

I detta läge finns bara en sak att säga: MIT! (Mata Inte Trollet). Den här individen är bara ute efter att provocera. Alternativt har hon en extremt föraktfull och nedlåtande syn på sina medmänniskor och lär inte ändra åsikt hur mycket vi än protesterar. I vilket fall som helst är det lönlöst att gå i polemik med henne. Hoppas att någon av spelvärdarna stänger tråden, eller ännu hellre: raderar den helt och hållet.

Sote2013-08-11 18:28
Antal inlägg: 3557

Personligen så tycker jag att sjukligt bruna och blonderade borde åka i en egen del av flyg och bussar. Dom kan ju smitta oss andra med dumhet. För det vet ju alla att blondiner är korkade.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-08-11 18:28
Antal inlägg: 6950

kan du sluta kalla dessa människor för "berg" tack.

Måns_E2013-08-11 18:29
Antal inlägg: 12028

Nej det är inte ett "genetiskt sjukdomstillstånd"

Precis som en del enklare får hål i tänderna så lägger andra på sig mer vikt, det finns i vår arvsmassa och är ingen sjukdom.

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-11 18:31
Antal inlägg: 37631

jag kräver att betala för halv stol min rumpa är så liten,varför ska jag behöva betala för en hel plats för

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-08-11 18:36
Antal inlägg: 231

Sote:? Vet du vad..? jag har vid flera tillfällen hört om personer som vart överviktiga, och också haft det svårt med att gå ner i vikt.. Och plötsligt så har nån utomstående bara rakt av talat om för personen i fråga att: Ja..de orden vill jag inte säga..MEN!! de hjälpte iaf. de personerna med att ta tag i sin överviktighet.Och dessa personer tackade sedan dessa såkallade hemska personer som kommenterat dess övervikt med ganska hårda ord trots allt..

I övrigt vill jag såklart säga att jag verkligen kan förstå att det inte för alla är så lätt att ta tag i sin vikt av olika anledningar, som då kan vara väldigt många såklart.. Men? Finns möjligheten till att gå ner i vikt..Så gör det.. Den störtsta vinningen har den överviktiga personen själv såklart.. Med då alla följdsjukdomar som lätt och snabbare uppstår pga. överviktighet..och som också numer gått ner i åldrarna..vilket är väldigt skrämmande.. där 12-14 åringar redan dragit på sig både hjärtinfarkter och diabetes m.m.. :-/

pink ribbon - Ej medlem längre2013-08-11 18:37
Antal inlägg: 2906

Någon pratade om läkarintyg. Jag vet inte, men om man bokar en flygresa för sig själv och sin man, bokar man två flygstolar. Är man extremt överviktig kommer man inte ner i en sån stol utan måste ta bort armstödet och sitta på två stolar. i förekommande fall måste man ju boka och betala för tre stolar då, annars blir det omöjligt att använda bälte och man blir nog stoppad vid gaten.
Ni kan ju inte helt jämföra oss lite rörelsehindrade med 200-kilos människor heller, för de är ju väldigt svårflyttbara och kan utgöra fara vid utrymning.
Funktionshindrade får heller inte sitta mot gången eller vid nödutgångar, för att inte försvåra en evakuering. Helt krasst och i allra värsta fall, hinner man inte få ut min förlamade vän sen alla andra har passerat. Flyger man som funktionshindrad är det krav på att säga till om det i god tid. Jag kan ju tycka att mycket kraftig övervikt också är ett funktionshinder.

Sote2013-08-11 18:37

Men då kan man ju liksom para ihop överviktiga med anorektiker så får dom sitta bredvid varandra. Det blir väl jättebra. Eller att man om man upplever att risken att bli drabbad av att sitta bredvid en överviktig är så jobbigt så kan man ju uppge det när man bokar så får man sitta på sektionen för neurotiker på flyget.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-08-11 18:38
Antal inlägg: 6950

xxxANxxx: Ursäkta, men vem tror du att du är?
Det är väl stor skillnad på att en familjemedlem som värnar om ens närstående tar i med hårdhandskarna, och på en helt okänd människa på Betapet, som dessutom kallar människor för "berg"?

Dumheter

LadySol - Ej medlem längre2013-08-11 18:39
Antal inlägg: 33199

Ena inlägget dryper av medmänsklighet medan nästkommande ångar av människoförakt och så fortsätter det att växla. Uppenbarligen vänds kappan efter vinden för att hålla diskussionen igång. Jag har sagt min mening i detta och lägger därför ner. Att stånga huvudet mot en vägg är inte min uppfattning av en meningsfull diskussion.

Sandtaget - Ej medlem längre2013-08-11 18:40
Antal inlägg: 88

jag köpte mig en cheva

corlini2013-08-11 18:40
Antal inlägg: 3172

detdär med stolsplatserna är väl lite barnsligt. fetman hänger väl ofta ihop med andra sjukdomar och kan vara en bieffekt av både medeciner och psykologiskt tillstånd osv, jag är inte mycket för smällfeta vuxna som lunkar fram och tar plats precis som TS skriver, men äh... orkar bry sig!?? det är deras liv, deras ensak och kanske finns det "tung" problematik bakom och inte bara bakelsefrossande.

det jag däremot finner hundrafalt mer stötande är alla de föräldrar till riktigt feta ungar som trycker i sina barn allsköns saker. allt oftare ser man riktigt feta barn, senast idag såg jag en tjej i 12-15års åldern i tajt linne, hängande buk större än bysten och karrè lår som gick ihop när tösen stod stilla och grävde i sin ostbågspåse. hur fan tänker en förälder i det läget??!!

där har vi verkligen något att bli upprörda på.

Sote2013-08-11 18:41

Men vilka fina snyfthistorier då. Inte ett öga torrt. Plötsligt bara hände det!! Tror du på fullt allvar att det faktiskt stämmer så har du defenitivt kvalificerat dig för en egen sektion på både flyg och vårdinrättningar!!

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-08-11 18:41

ttiitttii:? Ok..bra du har liten rumpa då;) då kan du ju variera dig lite iaf. i den ganska begränsade stolen som då iaf. är i flygplan i övrigt.. och det är ju bara ett plus isf. :) så de skulle jag iaf. inte vilja betala halva platspriset för.. :)

pabster12013-08-11 18:41
Antal inlägg: 707

Äh fetma är en sjukdom likt alkoholism. Forskningen visar att det är samma belönigsdel i hjärnan som triggar mer ätande eller drickande. Fetma leder dessutom till ett flertal följdsjukdomar som diabetes osv.
Visst jag blir lättare fetare än många andra jag behöver träna mer inte sitta på mitt arsle och skylla på att jag har taskiga gener och vänta på en för tidig död. Sockret är största boven i vår fetmaepedemi.

grusplan2013-08-11 18:42
Antal inlägg: 333

Herregud vilken syn vissa här har på sina medmänniskor innan ni dömer andra så se till att vara felfria själva först!!!

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-11 18:43

xxxanxxx,1 gång har jag varit med om det,och jag tror att det är ytterst ovanligt,det var en mamma som hade en grymt överviktig unge,och jag sa till mamman sluta skjussa henne överallt låt henne gå,så går hon ner i vikt,det blev en aha upplevelse för mamman inom ett år var ungen normalviktig,men det var enda gången och jag tror det är en ytterlighet och ytterst ovanligt,att påpeka att folk har övervikt gör dom bara ledsna

Sote2013-08-11 18:44

Corlini - tycker nog att ditt människoförakt är mer upprörande faktiskt. Dom kanske må vara överviktiga men dom är säkert inte i närheten av att ha en sån människosyn som du uppvisar lite här och där i trådarna. Dom kan ju faktiskt göra något åt sitt problem men du.....?

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-11 18:44

ellerhur grusplan,den som är fri från synd kastar första stenen

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-08-11 18:45

Mollee2? Nej..att en närstående kommenterar någons vikt i närkretsen hjälper sällan och aldrig kan jag säga.. samma när de gäller alkoholismen och liknande.. Det måste komma utifrån..från en helt vilt främmande människa iregel..då brukar poletten ramla ner på allvar kan jag säga av ren erfarenhet!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?