Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående20 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
greatdane2013-08-27 21:23
Antal inlägg: 174

Har ätit LCHF i mer än tre år. Alla värden är på topp, tarmsystem funkar som det ska, min hy är fri från plitor och finnar och jag har varken PMS eller ont vid mens längre, ej heller magkatarr. Listan kan göras lång, men det var ju inte det tråden handlade om. Om man äter kolhydratskost funkar tydligen 5:2 finfint eftersom man redan går på fettdrift och har minskad hunger och därmed minskat behov av täta måltider. Själv äter jag dock mer som 16:8 dieten, dvs ät under 8 timmar av dygnet och fasta sedan i 16 timmar i sträck (inklusive sömnen). Funkar finfint för både kropp och själv, in -och utsida. Och jag är alltid pigg och stark, inga dippar i humöret. Verkligen värt att testa (mer än några veckor så klart, så att kroppen har hunnit ställa om sig).

totravel - Ej medlem längre2013-08-27 21:24
Antal inlägg: 4735

Om man vill småsupa på vardagarna har jag även fixat till lite vin och även öl gjort på potatis.

Vickyvanten2013-08-27 21:36
Antal inlägg: 33

Totraveller: BP-metoden låter ju fantastisk. Något ensidig kan man möjligtvis tycka! Vill man släppa ut sin inre grott-människa kan man ju oxå tugga i sig en rå potatis....det känns lite mer djuriskt på ett härligt ursprungligt sätt! Bra för humöret!

Du är fantastisk kostrådgivare käre bror! ;) Haha!

greatdane: Jag instämmer i allt du skriver. Fördelarna med lågkolhydratskost blir en väldigt lång lista och när man väl insett och känt fördelarna vill man ju hålla fast vid det och inte gå tillbaks till något som får välmåendet att minska!

totravel - Ej medlem längre2013-08-27 21:41
Antal inlägg: 4735

Ja, syrran, du vet ju vilken fantastisk rippad body jag har!

Gunilla _2013-08-27 22:04
Antal inlägg: 4425

Har en kompis som kör 5:2 - hon verkar trivas bra med det.

Annars finns ju småbarnsdieten;

Frukost: 1 kokt ägg, 1 smörgås med sylt. Ät två små bitar av ägget och smöra ut resten på golvet. Ta en bit av mackan och kleta därefter in sylten ordentligt i ansiktet och på kläderna.

Lunch: 4 färgkritor (valfri färg), en handfull chips och tre munfullar av ett glas mjölk. (Häll resten ut på golvet)

Middag: 1 kex, 2 mynt och nåt smuts som du hittar under soffan.

Kvällsmat: Gör iordning en ostsmörgås som du kastar på golvet. Drick 4 munnar av ditt badvatten.

Dieten blir mer effektiv med anpassad motion till. T ex:

Lägg dig på golvet i ett köpcenter och vrid kroppen runt samtidigt som du skriker för full hals för att öka lungkapaciteten. När mannen från Securitas kaster ut dig gör du stark motstånd.
Spring överallt och hoppa emellanåt.
Ramla ofta och regelbundet. Att resa sig upp stärker musklerna.
Kom ihåg lungorna och skrik samtidigt med övningarna.
Be om en samarbetspartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Var inte nöjd med ett ombyte, kräv att få byta kläder minst tre gånger.

Maradona19862013-08-27 22:16
Antal inlägg: 1801

Är övertygad om att både 5:2 och LCHF har effekt på kort sikt. Däremot är de långsiktiga effekterna väldigt okända.

Personligen tror jag inte alls på dessa popdieterna. Jag tror på balanserat ätande där man tar det försiktigt med de snabba kolhydraterna och att kombinera detta med motion. Jag idrottade tidigare mycket, snäppet under elitnivå. Då skötte jag även kosten ganska bra. Sedan lade jag av med idrottandet under en period på 17-18 år. Dessutom åt jag sämre. Resultatet: +32 kilo. Sedan tre år tillbaka idrottar jag ca 6 dagar i veckan och tar det försiktigt med socker, pasta, potatis, bröd och ris. Resultatet: -31 kilo (har ett kvar innan jag är tillbaka där jag var 1993...). Jag är övertygad om att motion i kombination med sunt förnuft i kosten är den enda långsiktigt hållbara lösningen.

Detta debattinlägget beskriver för övrigt min inställning till LCHF:

www.dn.se/debatt/de-...ol khalsan/

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-27 22:18
Antal inlägg: 37631

Gunilla,den tror jag på Lol,lär er att älska att vara hungrig,rör er mer och ät mindre hur svårt kan det vara

125478 - Ej medlem längre2013-08-27 22:25
Antal inlägg: 8332

Mycket bra länk Maradona1986!

Gå in och läs ni som tror att ni kan så mycket om hur bra LCHF och liknande dieter är. För de som skrivit debattinlägget VET vad de pratar om.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-08-27 22:26
Antal inlägg: 6950

ttiiittii, människans psyke är rätt komplext. Finns många psykologiska hinder som ställer till det för folk.

Jag med min add-problematik t.ex. Rent logiskt vet jag ju hur jag ska få vardagen att gå ihop, men att vara rationell hjälper inte alltid. Har stora problem med att få mina rutiner att flyta på, vilket många gånger resulterar i mindre katastrofer och ångest.

Har fått höra flera gånger att "det är ju bara att göra si, eller att göra så"

Jag önskar att det vore så, så slapp jag ha det som jag har det vissa gånger

greatdane2013-08-27 22:28

"Rör er mer och ät mindre" är en olöslig ekvation och jag är förstummad över att man inte har förstått det.

125478 - Ej medlem längre2013-08-27 22:29

Som sagt läs länken, skrivet av personer som kan det här.

Bitte - Administratör2013-08-27 22:30
Antal inlägg: 24116

Den är perfekt för att skapa bulemi och liknande ätstörningar först äter man det man vill och sedan svälter man sig . Och svält är aldrig bra för kroppen

Bitte

greatdane2013-08-27 22:35

"Popdiet" vet jag inte om jag vill kalla det. Vi har ju mest troligt ätit det sedan människans begynnelse, flera miljoner år vill säga. Kolhydratsrik kost har vi ätit i ett par hundra år. Det är som att jämföra ett år med strax före tolvslaget på nyårsafton. Så det om något är väl en "popdiet"?

glykemi - Ej medlem längre2013-08-27 22:42
Antal inlägg: 850

Hall er barta fran kolhydrater. Det gor mirakel. Dock ar det roligt att spurta ibland. Vilket 5:2 fungerar utmarkt for.

glykemi - Ej medlem längre2013-08-27 22:44
Antal inlägg: 850

Maradona foresprakar popdieten gi. Det sundaste sattet vi kan leva pa.

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-27 22:44

klart det är popdiet,det finns allt från flygvärdinne till banan dieter,lchf och nu sist 5,2 och det har funnits lika många dieter före dom dieterna och det kommer snart någon ny diet,Och inget funkar lägg om livs stil,Det går mode i allt ,spesielt dieter det som fungerar är att äta mindre en vad man gör av med

Gloria562013-08-27 22:44
Antal inlägg: 437

ttiittii; har jag förstått rätt att du har ett engagemang i människor som på ett eller annat sätt hamnat utanför samhällets "ramar"?
Om så är fallet så är det skrämmande att läsa dina känslokalla inlägg här.
Du är okunnig om den problematik överviktiga oftast har och uppför dej stöddigt över dessa människors olycka.
Bitte; man SVÄLTER sej inte av att 2 dagar per vecka leva på 500kcal.
Alla är saliga på sin tro och jag tror benhårt på denna metod!

Bitte - Administratör2013-08-27 22:47
Antal inlägg: 24116

500 Kcal är svält läge för kroppen

Bitte

ttiittii - Ej medlem längre2013-08-27 22:47

Som så många gjort före dig Gloria fast på någon annan diet, som inte heller fungerade

125478 - Ej medlem längre2013-08-27 22:48

Såklart att det är en trend-diet, en populär diet.

Faktum kvarstår att stroke och hjärtinfarkter ökar bland yngre. Och det beror bl.a. på fettdieten. Eller vet du bättre än de läkare och professorer som skrivit artikeln?

"Ett stort antal kostundersökningar visar samstämmigt att de råd om mat som Livsmedels­verket och olika expertgrupper står för, och som ofta kallats Medelhavsliknande mat, leder till en minskad risk för vanliga folkhälsoproblem som hjärtkärlsjukdom, cancer och demens och ett längre liv. Basen i den maten är till exempel mycket grönsaker och frukt, bönor, fisk, skaldjur och kyckling samt omättade fetter i form av oljor, nötter och mandel. Rött kött konsumeras i begränsad mängd liksom mättade fetter från mejeriprodukter."

Det skriver jag under på i alla fall.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?