Spelrum
Giraffen50
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 119

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DB92013-10-08 18:32
Antal inlägg: 453

Va,,,vad menar du att män lättare kan köpas och är mindre intelligenta.
Det var ju dagens mest sexistiska inlägg.

Gr3en - Ej medlem längre2013-10-08 18:43
Antal inlägg: 930

Haha ja det är nog möjligt att man kan se det så, db9

Jag menar att vi är faktiskt olika och ja, reklammakarna vet om det och produktplacerarna vet om det och pr-människorna vet om det. Varför skulle annars samhället se ut som den gör när det kommer till hur man får människor att spendera sina pengar?

Att sex säljer är väl ingen nyhet för dig och att den marknaden är riktad till största delen mot män är väl knappast någon nyhet det heller. Tror du att det skulle vara så om det inte vore lönsamt?

Och hur kan det vara mer lönsamt att rikta sig mot män om det inte är så att det är lättare att sälja sex till män? Vilket innebär att vi är mer lättköpta - på det sättet.

DB92013-10-08 18:45

Vi?
Ok jag trodde att du var en kvinna. Nyttig lärdom för mej:-)

Gr3en - Ej medlem längre2013-10-08 18:50
Antal inlägg: 930

haha nä jag är en snubbe.

sen så att vi är lättare att manipulera med sex betyder inte att vi är mindre intelligenta, det betyder bara att vi är lättare att manipulera med sex (generellt då).

Finns säkert saker man kan manipulera kvinnorna med så dom köper saker dom med, fast jag kommer inte på nåt sådär direkt bra exempel.

DB92013-10-08 18:53

Jag tror att tjejer gillar porr nästan lika mycket som män fast det är Tabu.
Dom köper den där RFSU-tidningen Qupido, eller vad den heter, och sen läser dom snuskförfattare som Auel, collins m fl.

DB92013-10-08 18:59

Gr3en!
Nej, det är aldrig nån som säljer sex till mig, inte ens min fru. Om man måste ha det så finns det ju gratis på nätet.

maax1 - Ej medlem längre2013-10-08 19:13
Antal inlägg: 676

XxxxANxxxxx nä det är väl bara du som förstår nåt här i världen... Tramstant!

DB92013-10-08 19:16

Vill man ha en replik från trådbossen så kanske man ska uttrycka sig lite annorlunda. Vi väntar ju alla med spänning :-)

maax1 - Ej medlem längre2013-10-08 19:18
Antal inlägg: 676

^^

SämstpåBeta2013-10-08 22:01
Antal inlägg: 1760

Naken Janne gjorde väl sig ett namn med svänga runt med sina 7cm! Nakna kocken var nog ett lockbete som förvisso inte visades vara så naken. Fågeldansen var lite väl vågad på 80-talet och man förfasades över att dessa alldeles för små ballonger skulle spricka, och de gjorde. Men män och naket kommer mer och mer, tittar ni inte på Spartacus, 300, Jackass, Watchmen (naken blå snubbe med gudaförmågor).....dock är det ju inte proportion till allt det kvinnliga avklädda som man översköljs av....men det kanske blir jämlikhet där oxå?....

Jag förstår till viss grad TS upprördhet....vi har alarmerande nyheter om små flickor på dagis som vill banta för att likna sina idoler. Flickor som mår dåligt för att de inte anser sig leva upp till samhällets krav på hur de ska se ut och hur de blir stressade av dessa perfekta kroppar som syns överallt i media.....problemet är på en allvarlig nivå och ska inte nonchaleras men problematiken är ingalunda en ny företeelse.

magnusito2013-10-08 22:13
Antal inlägg: 4982

Ja det är väldigt smaklöst och töntigt.

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-08 22:22
Antal inlägg: 231

Sämstpåbeta? ja.. jag håller med dig om det du skriver om småflickor på dagis ? heller inte förstår budskapet med,och vilka dessa såkallade stjärnor riktar sig med t.ex. dess uppträdanden? Vilket blir helt fel för de småa..Men det handlar ju även om ungdomar som har dessa såkallade stjärnor som sina stora idoler som de ser upp till! och som heller inte levt nog länge,och har då heller ingen livserfarenhet eller kunskap om vad det vidare kan leda till,och hur de faktiskt lätt då påverkar yngre eller ungdomar enligt min personliga uppfattning väldigt negativt, med då de du också nämnde ? att försöka se ut och vara som dessa stjärnor på ett eller annat sätt.Och just för att dessa hyllas fram som nåt tydligen bra av både media och människor ute i samhället..Och de får många av dessa yngre att också själv intala sig att? de är fan bra alltså..annars skulle de ju inte vara så omtalade.De har inte själv förmågan att stanna upp och bena ut vad som egentligen är vettigt eller inte.
Produkten blir att de bara följer med strömmen av de som hyllat fram dessa såkallade stjärnor..
De blir som överallt annanstans i samhället inom många andra olika fack och områden..

Vill inte se eller kännas vid sanningen i vitögat..Det ska bara skylas över..blir lättast så..en ytlighet med osanning som såklart betalar sig i slutänden..och som drabbar alla tillslut.!

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-08 22:30

Maax1? Du är nog mer gubbe än jag är tant?

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-08 22:32

maax1? Fast söt är du..och med glimten i ögat vad jag kan se;)

Måns_E2013-10-08 22:42
Antal inlägg: 12028

På vilket sätt drabbar det dig xxxANxxx? Bortsett från att du verkar vara lite pryd (eller om du är avundsjuk, jag vet inte).

Mig drabbar det i a f inte direkt.

Sedan så kan man naturligtvis tala om skönhetsideal och om huruvida det är bra med förebilder för unga flickor som är pinnsmala.

Men även det blir ju lite konstigt att höra från just dig, när du i en annan forumtråd har kallat överviktiga personer för berg och förfasat dig över hur slöa de är som inte gör något åt sin situation (samma sak verkar tydligen inte gälla underviktiga :))

Gunilla _2013-10-08 22:46
Antal inlägg: 4425

Som tidigare nämnts, sex säljer och det är vi vuxna som ska fostra våra barn att klara av detta. Betydligt fler barn påverkas negativt (både gällande egna kroppsideal och hur man bemöter andra) av sina [mödrars] åsikt att feta är berg eller ständigt bantande [mammor] än att deras idoler är smala, sexiga och tar plats.

SämstpåBeta2013-10-09 00:20

Yta säljer, är ingen osanning. Yta har alltid funnits men kanske är mer säljande än någonsin pga medians inverkan och påverkan på oss som i stora mån inte kan undvika den. Samhällen utan medias tunga inflytande som i t.ex Borneos djungler kanske inte låter sig påtryckas av yttre påtryckningar på hur man ska se ut. De har säkert sina kriterier för ytliga förfaringssätt men dessa kommer oftast inifrån gruppen och är inte lika förändringsbenägna genom tid som vi i medians tidevarv är något slavar under!

Media är en maktfaktor på många plan, den kan hjälpa och skälpa en människa på ett ögonblick men medias riktlinjer för vad som är ytligt korrekt är faktiskt mångt och mycket vi själva som är boven. Det är vi som underhåller media genom att bejaka det som skrivs, visas och belyses. Vi vuxna har svårt att sortera i denna djungel, tänk då hur svårt det är för barn och tonåringar som har svaga filtrer för att stå emot denna djungel. Helt plötsligt ter sig inte Borneos djungler lika skräckinjagande.....:)

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-09 00:22
Antal inlägg: 1120

Va fan är det för fel på dig? Kan du inte skriva så att man begriper vad du vill säga?

SämstpåBeta2013-10-09 00:29

Vad är det du inte förstår?

Måns_E2013-10-09 01:41
Antal inlägg: 12028

Jag tror att du överdriver "medias" roll, man får inte glömma av att den media vi har också avspeglar sin samtid.

Alltså så är det inte så enkelt som att påstå att "media" skapar ideal, man kan lika väl vända på det och påstå att våra ideal (som blir allt mer globala) skapar den media vi har.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?