Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-31 18:52 | |
![]() | rultan (och ttiittii lite med) Ni har en bok med luddiga metaforer som går att tyda precis hur som helst. Ni säger att man känner det inom sig när man tolkar den rätt, eller att man får hjälp utav dha att läsa (lite samma sak antar jag) Sedan, när människor gång på gång på gång använder denna bok för att mörda, våldta och tortera människor så säger ni att dom "gömmer sig bakom" er tro. Dom är ju precis lika övertygade (om inte mer) än vad ni själva är att det dom gör är rätt. Om nu mänskligheten lyckas ta död på sig själv innan någon naturkatastrof gör det, så kommer det vara på grund av religion. Den ena sidan kommer "vinna", den andra sidan "förlora" och alla kommer att dö. Den ena sidan kanske kämpar för just kristendomen och den andra för islam. Spelar det nån roll när alla är döda? Då har ni religösa nissar fuckat upp det för hela mänskligheten. Alla kommer antagligen dö på grund av er, för att ni måste ha något att tro på av nån skum jävla anledning. Tack. Tänk bara på att det är era barnbarn som dör med. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-10-31 20:48 | |
![]() | Eller på grund av kamp om naturresurser och makt. Som det alltid har varit. Egentligen. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-31 20:52 | |
![]() | Ja, jo det håller jag med om. Religionen är i grund och botten bara ett verktyg, ett vapen i det kriget. Ett mycket mäktigt sådant också. Man kan göra hur många gevär som helst, men man måste ju även ha någon som trycker på avtryckaren. | |
| Rultatultan | 2013-10-31 20:52 | |
![]() | @Gr3en LITE offtopic kanske? Exakt vad hade det med TS att göra? Utveckla gärna. Jag är inte muslim. Inte heller tror jag att islam kommer att "ta över" det svenska samhället om 100 år. | |
| shulten | 2013-10-31 20:53 | |
![]() | Den värdefullaste resursen är människor, vilket ger makt! Religon är ett fint verktyg för detta. | |
| Rultatultan | 2013-10-31 21:01 | |
![]() | För övrigt så betackar jag mig för att du drar in MIG i ett sammanhang där jag personligen är helt oskyldig (jag är inte muslim) och påstår att "alla kommer antagligen dö på grund av er". Lägg ner. Ingen kommer att dö pga MIG och MIN tro. Du är farligt nära förtal. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-10-31 21:08 | |
![]() | Rultan: Varför skulle jag citera Bibeln enbart på ett sätt som du finner behagfullt? Särskilt en person frågade efter mera våldsamma verser i Bibeln och jag postade några sådana. Då var jag plötsligt din värsta fiende, en judas och jag vet inte allt. Varför ska du och några till försköna och förneka vad som faktiskt står där? Här är ett ex. från Lukas 19:27. Jesus: mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn. Sånt är ju inget som jag har hittat på för att du skulle få mardrömmar. Det står ju där, i det s k Nya Förbundet. | |
| Rultatultan | 2013-10-31 21:12 | |
![]() | @pink ribbon Jag vet inte vad du talar om? Citera bibeln? | |
| Rultatultan | 2013-10-31 21:14 | |
![]() | @pink ribbon Om du har för avsikt att diskutera privata pm i ett öppet diskussionsforum så går du bet. Vill du diskutera saken får du snällt skicka ett pm. | |
| Mouche - Administratör | 2013-11-01 08:44 | |
![]() | Personangrepp, av vilket slag det vara må, är _inte_ tillåtet i forumet och att dra upp saker som är fullständigt tagna ur luften, alltså saknar all relevans till såväl verklighet som ämnet i tråden, är onödigt och något vi undanber oss i fortsättningen. Varför man sitter och oavbrutet, och i flock, hackar ner på människor som har en kristen tro, är obegripligt och påvisar betydligt mer om den/de som kläcker ur sig sådant om andra människor än om de kristna. Varför inte försöka er på den eleganta konsten att diskutera på ett snyggt, trevligt och medryckande sätt, alltså ett sätt som väcker åskådarens intresse, istället för att själva dra ett löjets skimmer över det du/ni häver ur er? Mer personangrepp och tråden stängs och den som jäklas blir avstängd...på alla sina konton! Mouche | |
| lamaglama | 2013-11-01 09:08 | |
![]() | Ibland tror jag att vi är på väg mot inbördeskrig. Kanske om 70 år eller så. Hat mellan olika grupper i samma samhälle kan åstadkomma inbördeskrig. I forna Jugoslavien började det med att hatet mellan olika grupper grodde och växte och sedan var helt enkelt allting den ena eller andra gruppens fel och då gick man loss på varandra med högafflar och skjutvapen. Därför bör vi skärpa oss allt vi kan och verkligen försöka låta bli att hata och spä på hat, även om det är väldigt svårt. Jag vet inte riktigt hur man gör eftersom jag inte själv hatar så väldigt mycket, men jag känner människor som gör. Helt vanliga, hyggliga, skattebetalande och strävsamma människor. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-11-01 09:18 | |
![]() | Lamaglama, Ja det är sorgligt. Man ska älska sin medmänniska. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-11-01 10:28 | |
![]() | "Man ska älska sin medmänniska." ...vilket många av oss inte behöver religion för att fatta :) Sammantaget så orsakar religion mer elände i världen än vad det gör nytta. Puss! | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-11-01 10:33 | |
![]() | Nu tycker jag vi diskuterar islam! | |
| mz_lzrd | 2013-11-01 11:27 | |
![]() | Eller så kanske vi rentav skulle ta och diskutera trådämnet, awk. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-11-02 07:57 | |
![]() | Gr3en,Det du skriver är presis omöjligt,eftersom det strider mot Bibeln och det vet alla pålästa,I den Kristna tron får man inte göra så som du beskriver och folk som dödar och våldtar är inte Kristna Och det går således inte att dölja sig bakom någonting för dom som mördar och våldtar det är en handling som ingen Bok någonsin står bakom.Det är personens egna ansvar | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-11-02 12:40 | |
![]() | Kul, fyra rader med å ovanpå varandra... | |
| Tinna | 2013-11-02 12:43 | |
![]() | Såg lustigt ut, maax. Kanske nån hemlig kod? :O ;) | |
| maax1 - Ej medlem längre | 2013-11-02 12:44 | |
![]() | ^^ | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-11-03 05:14 | |
![]() | ååå vad tråkiga nå är | |