Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 066 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| brava | 2013-10-31 20:24 | |
![]() | Med den inflation det är på det sexuella området så är det väl snart inte mer märkvärdigt än friskis och svettis. Bara att nöta på i olika vinklar och med olika hjälpmedel. Inte konstigt då att det krävs mer och mer perverterade grejer för att det överhuvudtaget ska kittlas lite. Det vore väl bara följdriktigt om även detta område blev kontrollerat och reglerat. | |
| telespeed | 2013-10-31 21:25 | |
![]() | Det kanske hade minsakt våldtäkter och överfall? Kan det vara en teori? | |
| Satyra | 2013-10-31 22:04 | |
![]() | Åh, nej egentligen orkar jag inte ge mig in i den här diskussionen igen, (har varit i den förr - här och i andra forum), men jag måste ändå bara få säga att jag blir förvånad över att så många verkar tycka/tro att prostitution är något som "normala, friska" människor ägnar sig åt. Finns väl hur många studier som helst som visar på att majoriteten prostituerade är rejält psykiskt skadade i grunden på något vis och därför inte har en mer naturlig känsla för skydd av den egna kroppen (och själen). Och inte blir det ju sen bättre av att de fortsätter utsätta sig för vidare utsatthet. Men det är väl bara en bisak i det hela. Huvudsaken är väl att folk får sex? Som om det vore en mänsklig rättighet i sig?!? :-o Sjukt! "Om man bara är med på det och gör det frivilligt så är det ju ingen fara"?!? Tror ni verkligen att särdeles många gör det "frivilligt", som vilket arbete som helst att tjäna pengar på? Det tror inte jag. "Världens äldsta yrke"? Mig veterligen krävs ingen direkt utbildning till att sälja sex. Kan väl knappast kallas för ett yrke ändå?! Allvarligt talat så blir jag lite oroad över mångas syn på sexhandel och skäms lite också, över det ytliga sätt ämnet diskuteras på. Godnatt. | |
| Lill-IT | 2013-10-31 22:06 | |
![]() | Amen | |
| Satyra | 2013-10-31 22:07 | |
![]() | Förövrigt finns det ju också många studier på att våldtäkter och sexuella övergrepp överhuvudtaget har föga med sexet i sig att göra, utan handlar främst om utövande av makt och lust att förnedra. Legala bordeller skulle ju knappast göra varken från eller till för de människor som blir sexuellt utsatta av dessa förövare. Hela vitsen med att våldta skulle ju försvinna, om man tvingades boka tid för det. ! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-10-31 22:16 | |
![]() | Skriver under på Satyras inlägg. | |
| Satyra | 2013-10-31 22:19 | |
![]() | Skönt att se att några fler än jag reagerar. Tack. :-) | |
| Rultatultan | 2013-10-31 22:25 | |
![]() | Skulle precis skriva ett inlägg om vad våldtäkt är och inte är...men Satyra hann före ser jag. | |
| deGothia | 2013-10-31 23:55 | |
![]() | Är inte sexköpslagen en smula inkonsekvent?. Det är förbjudet att, i all diskretion köpa sextjänster men det står mig fritt att konsumera porr via Internet, filmer och tidningar. Aktörerna i dessa medier säljer ju faktiskt sina kroppar också till offentlig åskådan därtill. Ur moralisk synvinkel är väl detta inte mindre förnedrande??. | |
| LisaLong | 2013-11-01 05:48 | |
![]() | Satyra även om det nu är så att dom flesta inte gör det för dom vill utan är "tvingande" på ett eller annat sätt, är det då inte bättre att dom gör det under kontrollerade förhållanden? Hur många springer runt på gatorna och försöker hjälpa prostituerade? Sen FINNS det faktiskt kvinnor som ägnar sig åt detta för dom VILL men det är inte många procent. Och när jag skrev att dom kunde på på den "statliga bordellen" syftade jag ju självfallet på eventuella hemlösa prostituerade. | |
| LisaLong | 2013-11-01 05:49 | |
![]() | Och när jag skrev att dom kunde bo på på den "statliga bordellen" syftade jag ju självfallet på eventuella hemlösa prostituerade. / skulle det stå | |
| Vilja123 | 2013-11-01 06:04 | |
![]() | Svårt att tänka att någon skulle skriva prostituerad/sexsäljare på sitt CV eller ha sin post utlämnad till en offentlig bordell. Tror att många har känslan av skam att ha hamnat i en situation att kroppen är det sista hoppet att få pengar till sin överlevnad. | |
| Satyra | 2013-11-01 06:23 | |
![]() | Nej LisaLong. Det är bättre att de får hjälp med grundorsaken till VARFÖR de utsätter sig själva för prostitution och/eller är eventuellt hemlösa. DÄR ska resurserna sättas in - inte i att göra det enklare och "rumsrent" att utsätta människor för den typen av självdestruktivitet. För det ÄR en utsatthet (och självnedbrytande, det är jag rätt övertygad om) oavsett i vilket rum det sker. Du får det att låta som om man skulle göra de prostituerade en tjänst om man satte en statlig OK-stämpel på det hela. Själv känner jag nog snarare tvärtom, att en sådan stämpel skulle vara om möjligt ännu mer förnedrande och göra det ännu svårare för människor i den utsatta position de redan är i, att ta sig ur destruktiviteten. "Hur många springer runt på gatorna och försöker hjälpa prostituerade?", skriver du. Menar du att det under "kontrollerade former" skulle finnas fler som försökte hjälpa de prostituerade och hur då i så fall och med vad? | |
| Salka1 | 2013-11-01 07:32 | |
![]() | Varför ska just prostituerade bo på sin arbetsplats? Har man jobb så kan man också få ett boende. Om man tänker på prostituerade som är hemlösa så är de ofta i ett missbruk och ganska nedgångna. Platsar de verkligen på en offentlig bordell? Tycker också det är mycket cyniskt att de ska vara tvungna att prostituera sig för att få någonstans att bo, vilket blir konsekvensen av ditt resonemang. + på Satyras inlägg :) | |
| Salka1 | 2013-11-01 07:37 | |
![]() | Ovanstående till Lisalong ang att hemlösa ska bo på bordellen | |
| lamaglama | 2013-11-01 08:09 | |
![]() | Jag håller med om allting som Satyra skriver, men ändå: Vi lever i ett Europa där det blir allt svårare att försörja sig med det som vi vanligen betraktar som arbete: Fast heltidsanställning. Såna jobb försvinner och få nya tillkommer, t o m piloter ska nu jobba från bemanningsföretag och stå i givakt och vara beredda på att ta vilket påhugg som helst (Norwegian Air). Kanske en del människor hellre arbetar med att sälja sex än att hånas och förnedras på arbetsförmedlingen och socialen? Det tror ju jag i af. Det finns en marknad för sex och vi har massor av sexarbetare och ännu fler kunder som efterfrågar varan. Det är väldigt sorgligt. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 08:11 | |
![]() | Lama. Det är väl klart att det finns en marknad för sex. Det har väl ingen betvivlat? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 08:17 | |
![]() | Men det var kanske det du skrev :) | |
| Salka1 | 2013-11-01 08:20 | |
![]() | Lama, anser du att man blir hånad och förnedrad på socialen? Och så till den milda grad att du hellre prostituerar dej? Jag tror det ska mer till för att prostituera sej, i varje fall för min del. De allra flesta på våra offentliga institutioner är vanliga, trevliga människor som inte sysslar med hån och förnedring. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-01 08:20 | |
![]() | Jag tror inte att dom väljer att sälja sex för att slippa gå på arbetsförmedlingen. | |