Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 960

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mollee2 - Ej medlem längre2013-12-03 21:57
Antal inlägg: 6950

Språk är ju vackert. Det är vackert att uttrycka sig. Och alla uttrycker sig olika! Det viktiga är inte hur bra man stavar eller hur väl man interpunkterar.

Tänk om man skulle hålla på och hacka på barnen hur de skriver... då skulle de tillslut bli rädda för att uttrycka sig.

Bättre att försöka mötas på mitten och söka en förståelse än att hoppa på varandra...

micro1132013-12-03 21:57
Antal inlägg: 17540

gnagelram2
Som på skolgården ungefär tänker du?

De som inte stillatigande ser på eller själva deltar ställer sig själva utanför "majoriteten" (är ju populärt att ropa på den här) .. och har därmed inget att tillföra mer än sig själva som föremål för hån de också...

Är det verkligen någon som förvånas över hur ungar kan behandla varandra givet vilka "flockbeteenden" vuxna nedlåter sig till?

Att tycka människor går över gränsen och uttrycka det är inte "att vara sugen på lite forumgräl" - det är att ta avstånd från den rådande kadavermentaliteten. Något man borde kunna kräva att alla vuxna människor faktiskt gjorde ...

nulltj - Ej medlem längre2013-12-03 22:01
Antal inlägg: 14052

Jag är inte intresserad av eller ute efter att mobbas, uppfattades det så så ber jag självklart om ursäkt. Däremot vidhåller jag, rent objektivt, att interpunktionen är helt åt helvete.

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-03 22:02
Antal inlägg: 199

SUSILA? Och till dig kan jag bara säga att jag har studerat under 2 sammanhängande år och blev klar med mina studier okt. 2010,och blivit bedömd i mina kurser som då omfattade runt 12 kurser..och mina slutbetyg jag fått från lärare runt om i Sverige i alla dessa kurser blev övervägande MVG och nåt VG.. Och det är stora omfattande prov som gjorts skriftligt under dessa år..

Och kan såå.. många olika lärare vara ense om mitt sätt att utforma mina svar på med beröm dessutom,och med dessa satta betyg? Så kan det då inte vara JAG som har problem med att utforma mitt budskap på?

Och vill till sisst också nämna att mitt sätt att skriva här på betapet är ett sätt att skriva på för skoj och nöjets skull många ggr. :)

Så? mig känner ni INTE och vad JAG kan eller INTE kan ;D

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:03
Antal inlägg: 1471

Och. ???

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:03

var till nulltj.

xDiamondx - Ej medlem längre2013-12-03 22:04
Antal inlägg: 199

Började med studierna i Oktober 2010 och klar 2012...skulle de stå.

micro1132013-12-03 22:04

nulltj
Fast man skriver väl knappast på ett diskussionsforum för att få interpunktionen bedömd, utan för att man vill delge andra sina åsikter - ta del av andras åsikter osv..

Det skall knappast krävas vare sig att man stavar rätt, sätter punkter rätt, eller delar upp i behagliga stycken för att få ge uttryck för sin åsikt..

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-12-03 22:06
Antal inlägg: 456

Micro: du har naturligtvis inte fel i sak. Dock vet jag ju sen gammalt hur intresserad du är av just forumgräl.

Det är också så att det rent objektivt är enklare att kommunicera i skrift om man håller sig någorlunda till konventionerna för meningar, skiljetecken osv. Det finns, som har påpekats, ingen anledning att vara hånfull kring detta - men det finns heller ingen anledning att vara fullständigt likgiltig till hur folk uttrycker. Det gagnar ingen.

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:07

xDiamonds. Jag fattade nog att du hade roligt. :)

Men det är ständigt återkommande att folk ska kommentera stavning. Ingen vet något om de som skriver. Det kan unga männsiskor eller kanske ensamma människor som behöver känna gemenskap.

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:08

*som blir påhoppade.

nulltj - Ej medlem längre2013-12-03 22:09

Och jag väger in även språk/stavning/interpunkt ion när jag läser en text. Sen får andra tycka vad dom vill om den ståndpunkten. En dåligt skriven text (oavsett kontext) tillskrivs inte samma betydelse och värde som en korrekt skriven dito. Man behöver inte skriva högtravande (det kan snarare vara rätt tjatigt), men det blir i mina ögon lite farsartat om man struntar fullkomligt i gängse regler.

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:10

Men då kan du väl bara skita i att läsa text som retar dig. Hur svårt kan det vara?

micro1132013-12-03 22:11

gnagelram2
Min uppfattning är väl snarare att det är du som är ute efter forumgräl - vilket om inte annat visas av ditt sätt att bemöta mig här i tråden.

Jo, det gagnar den som uttrycker sig att slippa höra att den måste träna på att skriva "rätt" och "passande" innan vederbörande får uttrycka sina åsikter...

Klarar man inte att läsa och förstå en text så kan man endera fråga upp i sak eller avstå från att kommentera texten alls. Att fråga i sak är skilt från att håna en persons uttryckssätt.

nulltj - Ej medlem längre2013-12-03 22:11

Jag har bett om ursäkt? Men jag tänkte att du kanske ville ha svar på din fråga.

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:12

Nåja. du tillhörde väl mobben när du skrattade åt famos infantila inlägg.

micro1132013-12-03 22:12

nulltj
Fast det blir ju väldigt förmätet om du som medlem på ett forum tror att alla andra medlemmar skriver just för dina ögon och därmed skall fylla de kriterier du ställer upp för att "gilla" texter.

Hoppa helt enkelt över de inlägg du inte kan förstå eller inte finner intressanta...

nulltj - Ej medlem längre2013-12-03 22:16

Mn hrrgd, vrfr fnns dt ns skrvrglr m mn nd fr ttrck sg hr fn mn vll?
Jg trr nt lls tt ll skrvr fr mn gn mn tckr nd tt dt fnns tt vsst vrd stvng ch ntrpnktn.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-12-03 22:17
Antal inlägg: 3575

Vad roligt det hade varit om null inte menade att skriva så där, utan att tangentbordet dummade sig. :D

Porla - Ej medlem längre2013-12-03 22:19

För att inte tala om hur roligt det skulle vara om människor över trettio blev vuxna nån gång.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?