Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jellyflower | 2014-01-03 15:09 | |
![]() | Tittiii, du har nog levt större delen av ditt liv under en tid då antibiotika botade i princip allt, inga problem. Men nu har många patogena bakterierna "lärt sig" överleva antibiotika och vi får alltså vara mer försiktiga. Läser du någonsin någonting, ser något tv-program om aktuella skeenden? Din okunskap och fördomsfullhet toppad med förakt för andras insikter är häpnadsväckande. | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2014-01-03 15:30 | |
![]() | inget att bry sig om, bara ett gammalt troll | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-03 15:48 | |
![]() | jelly,vet du vad du skriver om ?jag trodde alla viste att allt som has på huden går in i blodomloppet och renas av levern alla utom du då,att det inte på sikt skulle bli problem av det tror du inte på,förr fans det spädbarns masage då föräldrar gick på kurs för att smörja in sina barn med olja över 80% av kroppen,för barnen blev så lungna lugna då,innan en studie gjordes och lungnet berodde på att levern fick jobba hårt,någon kanske vet var den studien går att få tag på.Och vill du inte fatta att alkogel är faligt jag smörj in bara | |
| Rödpeppar - Ej medlem längre | 2014-01-03 16:03 | |
![]() | vattenlösliga ämnen (lipofoba) går inte genom huden! Sluta svamla om sånt som du inte vet något om, titti! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-03 16:13 | |
![]() | Morfinplåster ferro plåster det finns många ämnen som går in genom huden,men du kanske missat det | |
| Salka1 | 2014-01-03 16:58 | |
![]() | Huden utgör ett alldeles utmärkt skydd mot diverse substanser. Finns det en överdödlighet bland vårdpersonal pga leverskador? Handsprit har använts i decennier. Har själv jobbat både på infektionsklinik och med för tidigt födda, och där spritas det väldigt mycket! Man använder handsprit istället för handskar eftersom händerna blir renare än handskar. Det handlar verkligen inte om att spara pengar i den änden. Däremot är vårdrelaterade infektioner mycket kostsamma. Arbetsmiljöverket kanske borde kopplas in, även om vi i vården inte märkt någon ökad tendens till leversjukdom. | |
| Amatörkock | 2014-01-03 21:48 | |
![]() | ttiittii, när var det som småbarnens levrar blev så ansatta? Det måste ju vara väl dokumenterat. Jag vill gärna se de här studierna som du hänvisar till! | |
| jellyflower | 2014-01-04 11:16 | |
![]() | tittiii, du är ju bara för konstig. Jag har kontinuerligt genom den här tråden hållit med dig om att alkohol och många andra ämnen tas upp genom huden. Det är alldeles sant, nämligen. Babyolja är en petroleumprodukt och det finns oro över att det inte skulle vara nyttigt att smörja in bebisar med sådant, det anses nog allmänt numera att man hellre bör använda t ex kokosolja. Det jag inte höll med dig om är behovet av handhygien inom vården. Med de multiresistenta bakterier som nu blir allt vanligare är behovet av god handhygien större än det varit sedan andra världskriget. | |
| Amatörkock | 2014-01-04 11:24 | |
![]() | Det är ändå lite roligt att se alla svängar som trådar av tittiii ofta tar. :-) | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2014-01-04 11:32 | |
![]() | Efter läst de senaste sidorna inlägg har jag helt glömt att tråden handlade om punchflaskor! | |
| jellyflower | 2014-01-04 11:33 | |
![]() | Rödpeppar: Alkohol har både lipofila och lipofoba egenskaper. Här är en länk www.webmedcentral.co..._v iew/3291 men eftersom länkar är tråkiga har jag klistrat in det mest relevanta avsnittet: "The alcohol molecule is a small polar molecule with both lipophilic and hydrophilic characteristics [1]. The amphipathic qualities of alcohol help to explain its pharmacokinetics within the body. The lipophilic qualities explain how alcohol is absorbed by passive diffusion across the cell membranes without the need for modification. The hydrophilic combined with the polar properties of the alcohol molecule explain how alcohol is completely soluble in water and thus has a similar volume of distribution to total body water (TBW)." | |
| jellyflower | 2014-01-04 11:36 | |
![]() | blåhund, punschflaskorna finns ju inte mer så det ämnet är rätt uttömt. Jag tycker man kan diskutera alkohols farlighet i en tråd som heter punschflaskor, men det är möjligt att ngn moderator skulle bedöma saken annorlunda =) | |
| Amatörkock | 2014-01-04 22:36 | |
![]() | Har du hittat studien tittiii? | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4