Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2014-01-02 01:10 | |
![]() | Jag är förvånad att det inte är oerhört många fler som skadar sig när massvis med personer kombinerar fylla och sprängmedel. Det är ju tveksamt mäktigt när man står på en höjd och betraktar panoramat av alla fyrverkerier som smälls av vid tolvslaget. Kluven till frågan om privatpersoner ska nekas att bränna av fyrverkerier. Lagutrymme finns väl redan. Så vitt jag förstått är det inte tillåtet att bränna av fyrverkerier utan tillstånd men polisen har nog inget intresse av att haffa var och varannan nyårsfirare. | |
| apbur | 2014-01-02 01:14 | |
![]() | Vill tillägga att det är skitsnack att lugnande medel som förskrivs av veterinär bara försätter hunden i ett förlamat tillstånd där den känner lika mycket skräck. Hunden blir lugn av lugnande. Logiskt. | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-02 05:07 | |
![]() | Inte för att jag är avis men..Hörde att somliga har råd att skjuta upp en massa pengar i luften, det borde ju för fan förbjudas. Ja förbjud folk som har mycket pengar! Ja vi behöver mer förbud, inte ska dom andra få ha roligt! | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-02 05:15 | |
![]() | Kanske enklast att förbjuda alla andra hundar är blindhundar, polishundar och liknande så skulle vi slippa all hundskit överallt. Och hundar som skäller i tätbebyggda områden. Och det är inte EN gång om året utan varje dag. Tänk på alla småbarn som inte får sova p.g.a skällande. | |
| Kokonut | 2014-01-02 06:40 | |
![]() | Ni som pratar om miljöförstöring m.m. Har ni tänkt på när ni beställer en resa??? Alla dessa flygplan som spyr ut? Fyrverkerierna är inte äns i närheten. Sen skapar detta jobb. I kina jobbar nästan 10 miljoner människor dagligen med att tillverka. Skall alla dessa göra? Rätta mig om jag har fel med siffran. | |
| kajix | 2014-01-02 09:46 | |
![]() | allt som inte har med överlevnad att göra är pengar upp i rök. jag tycker synd om djuren och en del djurägare. och trollmatare. | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:09 | |
![]() | Koko-nut Jobbar 10 miljoner människor med att tillverka fyrverkeripjäser åt Sverige? Skulle inte tro det. Och det händer att folk måste kunna ta sig utomlands, men det händer aldrig att folk MÅSTE skrämma djur med fyrverkeripjäser. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:11 | |
![]() | utomlands jobbar dom och dom behöver oxo mat | |
| magnusito | 2014-01-02 10:12 | |
![]() | Jobbargunemtet är ju rena rama skämtet. Det är inte ens ett argument. Som om det skulle rättfärdiga onödig och skadlig verksamhet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:16 | |
![]() | smällare förbjöds för 12 år sedan,dom skulle få skjuta upp lagren men lagren tar aldrig slut.smällare kommer aldrig att förbjudas även om ni vill det,så länge det finns efterfrågan så finns det smällare det handlar om pengar.att alla dom som inte har råd att betala en resa är avundsjuka på dom som kan är inget miljöproblem | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:18 | |
![]() | det skulle bli katastrof i dom länder som tillverkar smällare,dom skulle svälta ihjäl,som tur är har vi inga miljömuppar i beslutsfattande ställning här,så smällarna finns kvar i evigheters evighet | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-01-02 10:27 | |
![]() | ttiittii Jag antar och hoppas du skämtar ang svält pga förbud mot smällare. Smällare HAR förbjudits redan. Eller finns det att köpa "Femöres-skott" eller "Kina-skott" i din kommun? sv.wikipedia.org/wik...C3 %A4llare | |
| magnusito | 2014-01-02 10:30 | |
![]() | Så miljön är oviktig då eller? Smällare löser inga arbetsmarknadsproblem. Miljösatsningar kan leda till nya arbetsmarknader. Hjälp till med det istället. Var konstruktiv. Smällare har inget konstruktivt att komma med alls. Bara förströelse för folk i rika länder. | |
| jellyflower | 2014-01-02 11:06 | |
![]() | Folk i fattiga länder är också väldigt förtjusta i fyrverkerier, t ex i Mexico. en.wikipedia.org/wik...c_ Festival Festivalen förekom i ett sevärt avsnitt av An Idiot Abroad. Inte var det nån reklamfilm för smällare precis. Klart att arbetsmarknadsargumentet för fyrverkerier är obeskrivligt dumt. Verksamheten skadar mer än det gör nytta. De där fabrikerna exploderar inte så sällan, då stryker arbetarna med. Om man enbart tar hänsyn till människors möjligheter att försörja sig oavsett konsekvenserna kan man t o m försvara barnprostitution. Det är ju lönsamt och ger mat på bordet åt fattiga familjer, därför är det bra - eller? | |
| PowerYoga | 2014-01-02 11:39 | |
![]() | Dessa fyrverkerier är ett helvete för djuren. Har själv två hundar och den ena blir sjukt stressad av allt smällande. Ett säkert sätt att göra hunden skotträdd, så det vore ju på sin plats att folk tänker till liiiite och kanske går iväg en bit när det ska smällas än att göra det från sin balkong/altan!!! | |
| Dammen | 2014-01-02 13:08 | |
![]() | Tummen upp för Magnusito!!!! | |
| Kokonut | 2014-01-02 13:35 | |
![]() | Sa inget om att 10 miljoner gör smällare till sverige. Sa att så många människor i kina jobbar med detta. Mer än sveriges befolkning. Detta med raketer sker på påsk å nyår. Påsk tycker jag har minskat hur mycket dom helst. Visst blir djur rädda m.m å vissa inget alls. På vår gata tog grannarna ut sina hundar å beskådade himlen runt om. Dom sa inget. Värre med allt hundbajs som dräller. Va på lekplatsen med ungarna å dom trampade i hundskit vid gungorna. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-01-02 13:44 | |
![]() | Jag förstår inte varför den här diskussionen ballar ur varje år; varför hamnar det alltid i raketer vs hundskit? Jag har hund, han rår varken för att han är skotträdd eller gör sina behov utomhus; men som ansvarstagande matte ser jag såklart till att både lugna honom när det smäller och plocka upp efter honom. Tar man inte hand om sin hund när det skjuts på nyårsnatten kan man sluta gnälla, att det smäller lite närsomhelst är dock ett större ofog. Trams att dra in hundskit i det hela, det hör hemma i en debatt om pantade/lata djurägare. Möjligtvis lite positiv övervikt för ett förbud mot raketer; men då ffa för att kombinationen alkohol + explosioner + allmänt dåligt omdöme är tvärdum. | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2014-01-02 15:08 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt. Raketer vs hunskit. Då hundägarna har mage att klaga på att det skjuts raketer en gång per år. Då är det dags att påminna dem om att de låter sina älsklingar skita var som helst 365 dar/år. Fy helvete som det brukar se ut på våren då snön smälter, vad är lite raketskräp jämfört men en massa bruna äckelklimpar överallt. | |
| Megaherz | 2014-01-02 15:13 | |
![]() | Fast det finns väl även andra djur som lider . Har sett rådjur, älgar, harar springa omkribg i panik. Såg t.o.m. vildsvin i Berlin som flydde! Är tveksam till raketer. Visst är det fint och gör nyårsafton speciell, åh andra sidan lider jag med djuren. Skjuter inga själv, men det skulle fattas något på nyår om det försvann helt. | |