Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 309 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jonne77- - Ej medlem längre | 2014-02-25 17:54 | |
![]() | "De ringer upp utan problem" Haha, ja inte är det de som har problem:) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-25 18:38 | |
![]() | Nej, det är jag eftersom dessa människor stjäl min tid. Ibland har man nån snabb fråga som just de kan svara på och så får man vänta hela dan. Btw, jag inleder också ofta med att fråga om jag stör. Gillar inte att stjäla folks tid. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-02-25 18:40 | |
![]() | Svarar du alltid när dom ringer tillbaka? Vad händer om du inte gör det? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-25 18:52 | |
![]() | Om jag inte skulle svara skulle det komma ett urskuldande mkt vänligt sms om varför de inte svarat och att de försökt ringa men inte lyckats och att vi borde ses snart. men jag svarar nästan alltid.:) | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-02-25 18:57 | |
![]() | Alltid redo :) känner igen mig själv i det. Jag har en kompis som aldrig svarar utan väljer att ringa upp själv efteråt. Jag vet att hon lider av ocd och har tänkt att det är därför. Men nu blir jag tveksam eftersom det är så många i den här tråden som struntar i att svara när det ringer. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-02-25 19:05 | |
![]() | Nora: Gud vad intressant, jag tror en av dessa personer har lite sån problematik. Hon har insinuerat det fast på ett skämtsamt sätt. Det lär hänga ihop. | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-02-25 19:15 | |
![]() | sylvia. Om du tror det så tycker jag att du gör rätt i att svara :) | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-02-25 19:21 | |
![]() | Nu blev jag tvunget att googla för att se vad det här "ocd" som man tydligen kanske har en släng av är för något. Såg fram emot något riktigt smaskigt, och så var det bara helt vanliga tvångstankar. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-02-25 19:21 | |
![]() | Eller tvångsbeteenden snarare. Sorry. | |
| mrperfect | 2014-02-25 20:47 | |
![]() | Jag håller med SP om allt hon säger i denna fråga ! | |
| Anna Ellie - Ej medlem längre | 2014-02-27 11:27 | |
![]() | ...irriterar mig! | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2014-02-28 20:47 | |
![]() | Många tycker alltså att det är väldigt jobbigt att svara resp prata i telefon och ändå vill alla ha en mobil. Men mobilen ska vara på ljudlöst så att man kan göra precis allt med den (nåja...) utom det som den från början var skapad för - nämligen att använda som telefon. it's a strange world... | |
| moltom - Ej medlem längre | 2014-02-28 21:16 | |
![]() | Nej, det är inte alls konstigt, men tanke på all funktionalitet som finns i dagens telefoner | |
| BenDavis | 2014-03-01 06:56 | |
![]() | Ett telefonsamtal kräver att jag släpper det jag gör. Att svara på ett sms kan jag göra i sömnen. Jag förstår inte varför alla som har en snabb fråga inte bara sms:ar. Ett sms kan jag svara på utan att behöva sänka musik, be eventuell polare jag är med att vänta, släppa allt jag har i händerna, avsluta min tankeverksamhet mitt i allt etc. I mina ögon är det egoistiskt att kräva en persons hela uppmärksamhet på det sättet om man behöver få svar på en snabb fråga. Folk ringer för mycket överlag :P | |
| Gloria56 | 2014-03-02 00:25 | |
![]() | Fy vad hemskt att vi håller på att tappa den mänskliga kontakten! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-03-02 00:43 | |
![]() | Gör vi? Instämmer helt med Ben Davis. Mobilerna styr för mycket. Jag kan komma på hundratals anledningar att inte besvara ett samtal omedelbart utan senare. | |
| Gloria56 | 2014-03-02 00:45 | |
![]() | Mobiler är ett skit - fram för fast telefoni! | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-03-02 00:52 | |
![]() | Tvärtom BenDavis, ogillar SMS av just den anledningen att det finns aldrig snabba svar. Man ställer en fråga; t.ex ska vi ses på X-plats kl. 17.00? Svar blir till 99%. Nej kan inte då Nja.. kanske måste jobba över Eller nån annan anledning att inte få ett direkt svar. Helt plötsligt måste man messa flera ggr fram o tillbaka för att få ett konkret svar om när, hur, var eller varför. Något som kan ta en halv evighet. Hellre ringa upp, få svar o bestämma ngt passande på 1-2 minuter. Jag använder min mobil till att svara på samtal, såvida det inte är en "snackepelle/maja" som ringer o jag inte känner för att lyssna på samma sak jag har hört 125 ggr förut. Mobilen är kanon på så sätt att jag kan ringa upp folk även om jag är ute på stan, eller kanske speciellt då. Eftersom jag får infall att ses om jag råkar va i närheten av en kompis hus eller jobb. Annars används den mest som klocka om jag ska vara ärlig. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-02 10:18 | |
![]() | sylvia dina vänner kanske har vikbara telefoner så dom inte ser vem som ringer,och därför inte svarar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-02 10:20 | |
![]() | sylvia eller så är du en timer som alltid ringer när folk sitter på muggen,så därför ringer dom när dom är klara | |