Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Mojäng | 2014-03-14 15:55 | |
![]() | Till Minta: Hur ska det faktum att rumänerna kommer hit kunna "tvinga" Rumänien att göra något? Rumänien skiter uppenbart i sina egna, varför skulle de bry sig om vad Sverige tycker? | |
Gloria56 | 2014-03-14 15:59 | |
![]() | ttiittii; och du är ingen hejare på att vara realist. Ska vi vara världens samvete så är det faktum att vi utarmar oss. Det är skillnad om dom vore flyktingar - självklart ska vi hjälpa men inom rimliga gränser. Vad är felet med att se till att vi behåller vår goda (?) standard - det vi byggt upp under generationer. Lycka till ni ungdomar som i framtiden ska betala "kalaset". | |
Gloria56 | 2014-03-14 16:03 | |
![]() | ttiittii 15:14: 800 lägenheter i Norrland där du ska inhysa Rumäner. Är det gratis i din värld? Vi får väl för tusan försörja dom! | |
Minta | 2014-03-14 16:06 | |
![]() | Mojäng, därför att de är med i EU och EU kan sätta press på andra EU-länder som inte följer regler och förordningar. Gloria, Den goda standard vi byggt upp i generationer har aldrig varit så bra som nu. Denna goda standard har invandrare varit med om att bygga upp. | |
Mojäng | 2014-03-14 16:06 | |
![]() | "Men det stora flertalet som har arbete, har det bra ekonomiskt. Klyftorna kommer inte att minska för att vi kastar ut romer eller förhindrar invandring. Det är ideologiska orsaker som ligger bakom klyftorna." MEN DET HAR JAG VÄL HELLER INTE PÅSTÅTT!!!! (Har f.ö. NÅGON här påstått det?) Varför svarar du hela tiden på annat än det man frågar? För att du inte själv heller får ihop det du säger? | |
Mojäng | 2014-03-14 16:07 | |
![]() | "Mojäng, därför att de är med i EU och EU kan sätta press på andra EU-länder som inte följer regler och förordningar." Okej, det var i alla fall ett tydligt svar och det är ju bra. Mitt svar på det blir iofs: Dream on. | |
Minta | 2014-03-14 16:18 | |
![]() | Du säger att Sverige håller på att utarmas och jag håller inte med dig. Det är inte svårare än så. Jag kan inte se några andra frågor från dig än de jag svarat på. | |
Minta | 2014-03-14 16:19 | |
![]() | Det finns inget annat sätt än att sätta press på Rumänien. Men du kanske vill förbjuda just romer att röra sig fritt i Europa. | |
Gloria56 | 2014-03-14 16:54 | |
![]() | Minta; Verkar som du till varje pris ska se till att vara tvärtemot och letar efter anledningar. Jag har inte sagt att jag är emot invandring. Plocka in men se till att dom försörjer sig själva såvida dom inte är asylsökande/flyktingar. Rumänerna är inte flyktingar och ska därför utvisas. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-03-14 17:02 | |
![]() | Rumänska romer är också EU-medborgare och som sådana kan de inte utvisas bara sådär. Gör man det gör man sig skyldig till rasism och särbehandling samt bryter mot lagarna om att kunna röra sig fritt inom EU-länder. | |
meramera | 2014-03-14 17:15 | |
![]() | Hela Norrland står tomt!!!! Man tar sig för pannan. Tomt är det bakom pannbenet möjligtvis. Zigenare o annat löst folk kan skickas med expressfart till respektive hemländer. Sverige måste inte vara hela världens samvete Meramera | |
Måns_E | 2014-03-14 17:20 | |
![]() | Fri rörlighet inom EU skall tydligen bara vara fri om man inte är rom? Precis som att tiggeri bara skall vara förbjudet om man är rom? Det luktar lite unket här i tråden. | |
Gloria56 | 2014-03-14 17:21 | |
![]() | Har jag helt missuppfattat det hela?? Trodde att när vi inom EU går över gränserna ska vi vara självförsörjande. Någon sa att dom inte kostar oss något men visst gör dom det. Hemresa, mat och husrum i väntan på den. Ni som är så välvilligt inställda till tiggarna. Bor ni - som jag - granne med dessa "kåkstäder"? Eller sitter ni i en by och har aldrig kommit i kontakt med detta - bara läst om det. | |
Bitte - Administratör | 2014-03-14 17:24 | |
![]() | Håller med Måns_e börjar stinks om tråden Bitte | |
Gloria56 | 2014-03-14 17:25 | |
![]() | Måns_E; Det förutsätter väl att man försörjer sej själv. Jag tror inte att jag kan vistas i annat EU-land och bli försörjd. | |
Gloria56 | 2014-03-14 17:30 | |
![]() | Självklart börjar tråden stinka. Det gör den alltid när man har en annan uppfattning än ni som anser er ha de rätta svaren. Det är det som kallas åsiktsfrihet?? | |
Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-03-14 17:36 | |
![]() | Oj, här haglar faktafelen... eur-lex.europa.eu/Le...12 3:SV:PDF Kapitel III, Artikel 6, 7 och 8 är mest relevant för det ni diskuterar. Men det är kanske roligare att bara hitta på vad man själv tycker att den fria rörligheten innebär? | |
Bitte - Administratör | 2014-03-14 17:37 | |
![]() | Åsiktsfrihet gäller inte på ett forum där gäller de regler som ägarna bestämt och vad jag vet är ett av dom att rasism inte är ok. Varje tråd som spårat ut med kränkande uttal om Romer har stängts tidigare så det blir väl samman med denna Bitte | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-03-14 17:41 | |
![]() | mera mera stäng av dig själv vettja,ditt utalande är det ruttnaste på länge | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2014-03-14 17:43 | |
![]() | Gloria: vem försörjer romerna, har du uppgifter på det? De försöker ju att försörja sig med arbetshugg här och där samt tiggeri. Det är inte så att de belastar samma sektor som betalar skolor och sjukvård. | |