Spelrum
Giraffen13
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 300

Forumkategorier

Användare Inlägg  
gnaget_165 - Ej medlem längre2014-04-04 19:33
Antal inlägg: 35

Uffew:
Spot on, svenska folket köper all skit som media skriver utan något som helst kritiskt tänkande. Man blåser upp saker till patetiska nivåer. Att man sedan inte knappt skriver en notis om tex diverse festivaler runt om i landet där det sker våldtäkter, misshandel, drogmissbruk e t c e helt sjukt.
Amper:
Självklart kan man göra saker p g a grupptryck det har du säkert gjort själv, men att ursäkta våldtäkter, misshandel, svinfyllor och annat skit som sker på krogen för att man eventuellt är själv det blir lite märkligt. Subkulturer har funnits i alla tider, just nu ere poppis att tillhöra en firma för en liiiitennn del av supportrarna, nästa gång är det något annnat. Men blanda inte ihop firmor med fanatiska supportrar, två helt olika saker.

Apburen:

Vad snackar du om? Hotad av vad? Jag ser en massa oinsatta fördomsfulla, jag vet minsann hur det är trots att jag aldrig går på en match människor som pissar på mitt och alla andras supporterskap. Vad förväntar du dig att jag ska skriva? Problemet är snarare att sådana som du blir lacka när när ni får mothugg på er pinsamma okunskap.
Du tror oxå att du känner mig ser jag, för info jag dricker inte, slåss inte men hata motståndare kommer jag alltid att göra. Jag nackar inte folk på gatan för det. Kultur inom fotbollen, ja du har uppenbarligen inte vart på krogen på länge va? Vad kostar det?Mord vilket mord? Mig veterligen är det en domstol som bedömer det. Du kan komma till hovet nu så får du se alla hemska huliganer.

moltom - Ej medlem längre2014-04-05 16:49
Antal inlägg: 84

Men varför dessa inslag av hat, våld o misshandel i samband med t ex fotboll?

Handlar det enbart om personer som bara söker tillfällen att misshandla o har fotbollen som täckmantel? Eller är man verkligen så förblindad av kärlek till en klubb att man måste hata motståndarna (förmodligen vet man inte vad hat egentligen innebär)?

amper sand - Ej medlem längre2014-04-05 16:55
Antal inlägg: 2879

Jag blandar inte ihop, och jag ursäktar ingenting. Läs ordentligt istället.

Contur2014-04-07 14:55
Antal inlägg: 69

Tramset om att den som inte är fotbolls- eller sportintresserad skulle ha sämre möjligheter att vara insatt i den problematik som omger fotbollen finns det ingen anledning att bemöta, det stupar på sin egen dumhet. Det är inte raketforskning det handlar om här.

Vad beträffar kostnader för fotbollen hänvisar jag bland annat till programmet Debatt från förra veckan, som jag också berörde i mitt förra inlägg.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?