Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 302 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:46 | |
![]() | Hur ersättningen utgår har vi ju tydligen redan gått igenom, frågan är fortfarande hur man kan "vägra" arbeta mer än sin avtalade deltid. Undrar iofs också vilken bransch Nattis är i. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-21 21:46 | |
![]() | blasse Jag har rätt. En taxichafför ska ha 11 timmars dygnsvila, som får delas upp på minst 8 timmar sammanhängande vila. Vilket innebär att du får köra i 13 timmar. www.taxiforbundet.se...-s var.aspx Skälet till att jag kan detta är för att jag har taxikörkort. Sen är det såklart så att man ändå inte får köra om man är trött, men det är ju individuellt. 13 timmar är ju ingen konst att vara vaken. | |
| Nachteis | 2014-05-21 21:51 | |
![]() | Jag tror att branschen kallas för postoperatör? | |
| Little Sally | 2014-05-21 22:12 | |
![]() | Hur ser din semesterberäkning ut (75 eller 100%) pensionsinsättning? | |
| Sangria | 2014-05-22 12:54 | |
![]() | Blasse- även om man har ett avtal som säger att tjänsten man harär på tex sextimmar om dagen så räknas det ändå som deltid eftersom en heltidstjänstär 40 timmar. Så man får inte övertidsersättning förrän man passarar heltid dvs åtta timmar. Många arbetsgivare utnyttjar naturligtvis detta då det blir billigare än att anställa fler, | |