Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 385 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:12 | |
![]() | Fast den sista är ju inte ok öht. ;) | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:13 | |
![]() | Exakt | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:15 | |
![]() | Den första ser jag som en onödigt stor och otymplig väska som snarare används som handbagage på flyget än för att släpa runt vardagsbehoven i. Den sista ser jag framför mig i svart runt handleden på en taxichaufför. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:17 | |
![]() | Den första matchar nog mina vardagsbehov rätt bra. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:19 | |
![]() | Hm, man får ju med sig tält, sovsäck, primuskök, fiskespö och hela paketet i den ... | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:21 | |
![]() | Tyvärr ere så markoolio att ni män har ingen valfrihet när det kommer till väskor :) Den variant du använder andas väldigt mycket 90-tal, den går an, men knappt ;) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:33 | |
![]() | Men när man kommer till den storleken från Herr Judit/Sandqvist så benämns det väl snarare bara "väska" – och är helt accepterat för män. När det gäller mindre väskor, och sådana som är utan axelrem så blir det mer kontroversiellt. Men även det går naturligtvis att bära relativt snyggt och maskulint om man har lite finess. parisiangentleman.fr...h- Busy.jpg | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:36 | |
![]() | +1 | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:40 | |
![]() | Nu va det fråga om handväska, de som tjejerna med halva hushållet nämner kan inte vara av modell mindre så jag tog ett jämförande bidrag för män, som faktiskt är en "handväska" men som också kan bäras på ryggen. PS Mkt snyggare än ordinarie rygga, så byt gärna ut om ni har möjlighet grabbar. Sportvarianten med massa dinglande snören är gräsligt ful. | |
| gnagel - Ej medlem längre | 2014-05-29 12:42 | |
![]() | Väskor utan axelrem är så opraktiskt att det går bort helt. Hur ska man kunna cykla t ex? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 13:05 | |
![]() | Snyggt där, arbetslinjen. | |
| Nachteis | 2014-05-29 13:53 | |
![]() | Ursprungsfrågan kanske borde ha lytt "Vad har män i era handväskor?" och riktat sig till fruar istället. | |
| Nachteis | 2014-05-29 14:00 | |
![]() | Jag provade det där med väska ett kort tag. Jag tröttnade ganska omgående. Nackdelarna med att bära runt på en väska vägde betydligt tyngre än fördelarna. Den skuttar på baken när man går, den är jobbig att bära på, man känner sig begränsad i sitt rörelsemönster, man måste tänka sig för när man vänder sig i trånga miljöer. Har mycket hellre sakerna jag har med mig, vilket är väldigt få till antalet, i jackfickan. Behöver jag mer plats än fickorna på jackan tar jag ryggsäck. Mer plats och mer jämnt fördelad tyngd att bära på. | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-05-29 15:23 | |
![]() | Nä handväska skulle jag aldrig ha. Plånbok, mobil och nycklar är det enda som behövs och det ryms i fickor. Haft skötväska några år och visst märker man att det ibland kan va en fördel att ha en väska med. | |
| Kulspets - Ej medlem längre | 2014-05-29 16:02 | |
![]() | Jag har bara en "väska" och det är verktygslådan. Den är gjord i plåt, stor bucklig och ful, väger drygt 50 kg, fullpackad med allsköns verktyg och diverse reservdelar. Den får följa med i bilen då något ska fixas. annars stannar den hemma i garaget. Resväskor, handväskor och sånt håller frun reda på. Det är bäst så. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-05-29 19:59 | |
![]() | Japp, och där kom hår på ryggen, vedhuggning i bar överkropp och insläpning av klubbade kvinnor i grottan. Och plötsligt känner jag mig så omanlig som knappt orkar lyfta 50 kg eller har tillräckligt god relation med motsvarande vikt verktyg och reservdelar för att kunna göra något vettigt med dem. Har faktiskt inte ens garage, när jag tänker efter. Jösses, vilket syfte tjänar sådana som jag egentligen på jorden? | |
| bommarna | 2014-05-29 20:15 | |
![]() | Har män handväskor? Jag trodde de förvarade allt i sina fickor? | |
| Vännäs 2013 - Ej medlem längre | 2014-05-29 20:44 | |
![]() | Ja orkar du inte lyfta 50 kg då förstår jag att du har handväska.... | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-29 20:55 | |
![]() | Orkar kvinnor generellt inte lyfta 50 kg? | |
| Cozgubbe | 2014-05-29 20:58 | |
![]() | Har ryggsäck! :-) | |