Spelrum
Giraffen | 37 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 20 215 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-04 12:21 | |
![]() | Biblioteken har kvar tidningen vegetar som tyvärr upphört .mycket bra läsning i den | |
Sten_Saxpåse | 2015-01-04 12:27 | |
![]() | "Oroa dig inte för proteinbrist (köttätare får i sig för mycket)" Ja, jo. Alla köttätare får i sig för mycket proteiner. Det har absolut inget att göra med hur mycket kött du äter. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-01-06 13:36 | |
![]() | Att veganer vegetarianer framställs som att dom får brister hela tiden är märkligt När nackdelarna med att äta kött är så mycket större, Som tarm/ röv cancer Att kött framställs som ett av människans största behov av näring,Så har det varit för länge sedan men inte längre. kött är inget vi behöver ,Större är den brist vi får av att inte äta grönsaker | |
le-lou | 2015-01-06 14:10 | |
![]() | tittii, jag vet inte på hur många olika ställen du pratar om rövcancer här på betapet, är du lite fixerad kring det? | |
TotteBakar | 2015-02-02 16:04 | |
![]() | Jag vet egentligen inte om vi borde ta bort fisk (lax) och ägg. Det som håller fast tänderna är gjort av kollagen, men själv känner jag dock igen mig i tankarna kring djur och hur industrin är helt sjuk..Har läst jättemycket sista tiden och tror på en blandning av Paleo och raw. Paleo-anhängarna äter inte det som växer under jorden och det går inte direkt att ta till sig, däremot har de en poäng i att vi mer ser ut som samlare än tigrar och i och med hur vetet nuförtiden innehåller så mycket mer stärkelse pga förädling så finns en logisk koppling till folk med glutenintolerans och att diabetesrisken ökar. Vad gäller rawfood har vi dock inte samma metabolism och tänder som gorillor. Mjöl har jag läst om mycket och tror att mjölkens alla hormoner interagerar med vår kropp för mycket, t.ex sköldkörteln som styr hormoner. Ett barn eller en kalv dock funkar det bättre på där benstommen ska byggas upp. Varför vi har hög andel benskörhet i Sverige kan bero på högt intag av kalcium i förhållande till magnesium. Magnesiumet håller tydligen smidigheten medan kalcium förhärdar. Även har jag läst att A-vitamin kallar ur skelettet. Jag tror man ska äta fårost eller fet yoghurt om man ska äta mjölkprodukter. I kaffet...håller med, inget slår mjölk, men osötad cocosmjölk är gott och även havremjölken med choklad i...hm inte nyttigt dock d sista. Mina tips: Magnesiumbrus, chiafrön med omega3 - måste testas, Alla Renee Voltaires produkter finns numer på Ica. Vetegräspulver och hennes goji hampa och spirulinamix kanske låter dyrt, men man har bara i ca en tesked i tex en smoothie ( som du dricker med sugrör med tanke på tänderna) Man ska för övrigt ha balans. Många överdoserar rå spenat, rå grönkål och blomkål som är goitrogena ( i dessa hypertrendiga smoothies) och i längden och i stora mängder blockerar upptaget av jod. Det kan sen leda till sköldkörtelproblem. | |
TotteBakar | 2015-02-02 16:10 | |
![]() | Nu lät allt väldigt negativt märkte jag men poängen är iaf att alger innehåller ju även protein om man verkligen vill bli helvegan( samt innehåller alger jod för övrigt ) och chiafrön är vegetabilier med mycket omega3. Pyttesmå, dyra frön som expanderar i vätska och dem är dryga. Så har ni inte testat, testa :) | |
TotteBakar | 2015-02-02 16:26 | |
![]() | Jo jag kom på ett till fett tips..Sötpotatis ( äter de i okinawa, googla) Sötpotatis är orangea o innehåller en massa antioxidanter. De kan man ugns-baka. För övrigt det här med folk som bara ätit grönsaker och fisk och får cancer kan man börja undra över ev inverkan av bekämpningsmedel och t.ex fisk från Östersjön med tungmetaller o dyl. De livsmedel som innehåller mest bekämpningsmedel och som man iaf ska köpa ekologiskt är potatis, kaffe, vindruvor, paprika och bananer. Tomater, gurka och sallad är inte jag lika noga med. Vet inte om det är skrönor men har hört folk påstå att barn börjar tåla en del " frukter" de tidigare inte tålde när de börjar köpa eco...Hm.. Skulle nästan vilja vara lite allergisk så man kunde testa... | |