Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 19 675 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
WildaLi | 2015-04-11 11:38 | |
![]() | Gnillot Kan inte se att jag skulle vara medaktör till hur någon annan tolkar vad jag skriver. MånsE Spela med öppna kort från början? Så för att ställa en fråga om hur andra har det måste jag alltså först berätta hur jag har det menar du? Nej det anser jag inte är ett krav alls. Jag kan ställa frågor om vad som helst utan att blotta mig själv totalt och det är alltid tillfrågades val att avgöra hur mycket de vill blotta. Och återigen, frågeställningen är inte OM och vilka områden som är no-go-zoner eller inte det jag söker är erfarenhet från de som bor i no-go-zoner med de problem eller glädje det tillför. En person har ju beskrivit sin glädje över att bo i en sån zon vilket även det är en erfarenhet. Jag "fiskar" alltså inte efter negativa erfarenheter. Huruvida zonerna finns eller inte är en totalt annan frågeställning och totalt off-topic så det kan vi lämna därhän i fortsättningen. | |
Måns_E | 2015-04-11 11:43 | |
![]() | Ok, jag har tydligen bott i två nogo zoner tidigare, Majorna och Norsborg och bor mitt emellan tre nogo zoner nu, Bagarmossen, Skarpnäck och Enskededalen. Av dessa ställen så kan man bara räkna Norsborg till ett socialt utsatt område. Så min erfarenhet av no go zoner, baserat på den polisrapporten som listar dessa områden är att de är som vilka andra områden som helst, rent av något tryggare och lugnare emellanåt. | |
WildaLi | 2015-04-11 11:52 | |
![]() | MånsE Ok Får man fråga hur länge sedan det är du bodde i de här områdena? Tidigare kan ju vara allt från 2-25 år och saker förändras ju med tid. | |
mz_lzrd | 2015-04-11 11:54 | |
![]() | Det är ju lite svårt att få folk att berätta att javisst, jag är WT och bor i ett patraskområde, för jag är en fullständig loser. För det är ju den bilden vi ska ha, de etniska svenskar som bor i patraskområden har sig själva att skylla, de är inte värda bättre. De är faktiskt en rejäl bit sämre än de barn till invandrare som bränner bilar och rånar åldringar, för barn till invandrare har ju i princip inget val! Så känner jag det iaf. Att vara tolerant och ivra för massinvandring har blivit en tydlig statusmarkör. | |
Måns_E | 2015-04-11 11:57 | |
![]() | Jag bor mellan/i och rör mig ju i tre stycken dagligen nu. Majorna flyttade jag ifrån för tolv år sedan, dock så vet jag att Majorna fortfarande är ett väldigt populärt område i Göteborg, där folk vill bo. I Norsborg bodde jag bara några månader, för fem-sex år sedan, där skulle jag nog inte bosätta mig igen. | |
WildaLi | 2015-04-11 11:57 | |
![]() | mz_lzrd Det är sällan nån som vill lyssna överhuvudtaget på någon som är svensk som bor i ett sånt område. Det bemöts mest med att man är vit, privilegierad och ska hålla käft ungefär | |
Måns_E | 2015-04-11 11:59 | |
![]() | Problemet är att bland dessa nogo zoner finns exempelvis Enskededalen och Täby-Vallentuna. Och den som försöker få dessa villaområden med villor runt tio miljoner till ghetton är ju dum i huvudet på riktigt. | |
Minta | 2015-04-11 12:10 | |
![]() | Haha, jag bor i en no-go-zon, majorna. Enligt mäklaren har majorna och masthugget Göteborgs högsta kvadratmeterpriser så folk skyr inte denna no-go-zon i alla fall. | |
überzitron - Ej medlem längre | 2015-04-11 12:10 | |
![]() | Poliser är väl inte dummare än att de begriper att hålla sig out of trouble. Låt dom jävlarna slå ihjäl varandra. | |
Måns_E | 2015-04-11 12:16 | |
![]() | Ja verkstadsdirektörerna och överläkarna får slåss fritt över häckarna i villaområdet i Enskededalen eller Täby utan att polisen griper in. Låt dom jävlarna slå ihjäl varandra. | |
WildaLi | 2015-04-11 12:27 | |
![]() | MånsE Som sagt så är jag ganska övertygad om att det insprängt i dessa no-go-zoner finns det lugna områden, än så länge i alla fall, så är det här också. Det finns nästan en linje på marken där man kliver in i no-go-zonen Villaområden och bostadsrättsföreningar ligger kloss i kloss med no-go-zonen fast det är inte tjänstemannayrken a´la överläkare och direktörer som befolkar de områdena det är uppblandat av alla möjliga människor. | |
Måns_E | 2015-04-11 12:29 | |
![]() | WildaLi, har du någon gång varit i Enskededalen, jag föreslår att du via google går runt lite i området så får du själv se. Det finns i princip bara villor i Enskededalen. | |
Måns_E | 2015-04-11 12:30 | |
![]() | Om du nu inte orkar googla så kan du följa den här länken www.google.se/maps/p...62 !6m1!1e1 Ungefär så där ser det ut i hela Enskededalen | |
WildaLi | 2015-04-11 12:35 | |
![]() | Jag förmodar som sagt att det nog ser ganska likartat ut i de här zonerna Skulle jag googla på Näsby och Gamlegården som ligger kloss i kloss med varandra så skulle jag troligen få upp två vitt skilda beskrivningar Det ena stället sätter man inte gärna sin fot på medan det andra kan upplevas helt ok | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-04-11 12:36 | |
![]() | Wilda. "Det är sällan nån som vill lyssna överhuvudtaget på någon som är svensk som bor i ett sånt område. Det bemöts mest med att man är vit, privilegierad och ska hålla käft ungefär" VA? Hur tänker du nu? Eller blev det bara svårt att låta bli att låta fördomarna få breda ut sig? Att få dina fördomar bekräftade var väl hela tanken med tråden, eller hur? | |
Måns_E | 2015-04-11 12:39 | |
![]() | Du kan gå runt i HELA Enskededalen, det är inte jättestort och du ser var gränsen går på länken jag skickade dig. Du kan inte ens med bästa vilja i världen få det till ett problemområde. Genomsnittsinkomsten ligger en bra bit över genomsnittet i Sverige. Det är svårt att hitta en villa till salu för under sex miljoner, de få bostadsrätter börjar runt 2 miljoner för en etta. Några hyresrätter tror jag inte existerar, de kan i så fall inte vara många. | |
Dammen | 2015-04-11 12:41 | |
![]() | WildaLi - jag anser att Du har all rätt att ställa Din fråga oavsett vad Du skall ha svaren till. Ännu så länge har vi yttrandefrihet i Sverige och vill man inte svara så låt bli då. Själv bor jag i en mycket bra del av Stockholm, men även här sker skottlossningar, stölder osv. Förra sommaren mitt på eftermiddagen blev jag slagen av en yngling vid Tekniska Högskolan - då jag ville hjälpa honom. Han föll ihop framför fötterna på mig och först fick jag ingen kontakt, talade om att jag jobbat inom vården och undrade om han hade diabetes eller ep - men fick inget svar. Plötsligt reser han sig upp och smockar till mig straxt under ögat, så solglasögonen gick sönder. Letade reda på några vakter som berättade att killen var drogpåverkad - tyvärr tog de inte hand om honom tills polisen kom, så risken fanns ju att fler skulle åka på stryk. Nästa gång går jag kanske bara förbi någon som verkligen behöver hjälp? En mycket trist utveckling... | |
Måns_E | 2015-04-11 12:44 | |
![]() | Dammen, hände det i en no-go-zon? Jag antar att det har mest relevans i den här tråden. | |
WildaLi | 2015-04-11 13:53 | |
![]() | Nora1 Jag undanber mig dina personangrepp och dina låga insinuationer på vad syftet med tråden är. Tack! | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-04-11 14:10 | |
![]() | wilda. Ok. Det var fel av mig. Ursäkta. Hur många ickesvenskar kan det bo i dessa no-go-zoner? | |