Spelrum
Giraffen | 11 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 7 |
Inloggade | 18 |
Mobilspel
Pågående | 19 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-16 09:50 | |
![]() | Japp,Skulle du kunna ta lite ansvar över din tråd,iaf någon gång | |
mz_lzrd | 2016-01-16 09:53 | |
![]() | Jag tror att han har fått så många fina och konstruktiva tips nu så han är nöjd, faktiskt. Redan tidigt i tråden tackade han så mycket. | |
magnusito | 2016-01-17 10:35 | |
![]() | Micro. Man kan vara oense om det mesta, men köket..: Separation. Hur ska mannen annars kunna sköta om sina surdegskulrurer, få till den senaste cross over middagen på lördagsbjudningen eller odla fram egen koriander om inte köket är anpassat efter detta. Hur ska llt detta annars kunna samsas med hennes vardagsknog? | |
magnusito | 2016-01-17 10:35 | |
![]() | surdegskulturer | |
CD II | 2016-01-17 11:33 | |
![]() | välfärdsproblem är svårlösta | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2016-01-17 12:26 | |
![]() | Jag tror att TS inte har tid att läsa här. Han renoverar köket. :P | |
mz_lzrd | 2016-01-17 12:55 | |
![]() | Hans fru kan ha låst in honom i ett köksskåp. | |
proposition | 2016-01-17 17:12 | |
![]() | Bumlinglampan kan du acceptera. Resten got to go. Hon får köpa ett torp i Jämtland att inreda efter eget tycke. För egna pengar. Annars får hon gå. | |
jaapcnorad | 2016-01-17 18:41 | |
![]() | Hej hej, Det har blivit en kompromiss. Det blir till exempel inte lutande överskåp med dragluckor ( www.google.se/search...R0 gUdWM%3A ) men jag har accepterat färgval -- ''smutsblå''. I och med att hon accepterar en klassisk diskbänk (tillsammans med virrvarr-bänkskiva) och inte ''underlimmad'' diskho, så har jag fått in en del rostfria vitvaror. Just eftersom diskbänken är rostfri, alltså. Det blir en spis från Smeg men jag sa nej till Smeg-kylar (ni vet, amerikanska), de är bara för mycket. Helt ok deal, men principiellt irriterad på hela förfarandet. Jag fick i princip kuppa in mina invändningar, genom att antyda att det skulle bli för dyrt (vilket förmodligen inte ens är sant, och även om det var det så handlar det inte om det). Att hela retrogrejen är ängslig, dagens ''vitt och fräscht'', gick inte att få in överhuvudtaget. ''Vad vet du om det?'' typ. Den överhängande principfrågan är i vilken utsträckning man skall tillmäta sin partner komparativa fördelar eller kunskaper de egentligen inte har bara för balansens skull. Bara för att hon jobbar med media tror hon att hon kan nåt om sånt här, pfft. | |
mz_lzrd | 2016-01-17 18:59 | |
![]() | Roligt att höra att ni har nått en överenskommelse! (och att din hustru har släppt ut dig ur köksskåpet igen.) Man ska alltid smickra sin partner och få denne/denna att tro att han/hon är extremt kvalificerad. Det är själva smörjmedlet i en relation. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-17 19:00 | |
![]() | "Att hela retrogrejen är ängslig, dagens ''vitt och fräscht'', gick inte att få in överhuvudtaget. ''Vad vet du om det?'' typ." Du kunde ha sagt "tycker jag" och stått på dig. Då hade du plötsligt haft stil, på samma gång som du hade sluppit att kompromissa. "Den överhängande principfrågan är i vilken utsträckning man skall tillmäta sin partner komparativa fördelar eller kunskaper de egentligen inte har bara för balansens skull." Du bör få frågor om ditt hem och ditt förhållande att handla mer om vad du tycker än vad andra tycker. Det är du värd. Det där komparativa är för ängsligt :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-01-17 19:01 | |
![]() | "Man ska alltid smickra sin partner och få denne/denna att tro att han/hon är extremt kvalificerad. Det är själva smörjmedlet i en relation." Nej, tricket är att skaffa en partner som man är imponerad av på riktigt :) | |
kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2016-01-17 19:12 | |
![]() | Jag tycker att det var bra jobbat, Jaap. Bra att kompromissa och hitta lösningar så båda kan känna sig nöjda. :) | |
Sote | 2016-01-18 19:40 | |
![]() | Å andra sidan har vi ju bara ena sidans version här. Frun kanske skriver i nåt annat forum och ger en helt annan bild av kompromissen. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-18 19:46 | |
![]() | Jag hejade på dig Jaap. Hellre vitt och fräscht än smutsblått (vilket mina tapeter förvisso är, men jag hatar det) och bumlinglampor. Kul att ni tillslut lyckades kompromissaiaf ! :-) | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-18 19:48 | |
![]() | En vit nyinköpt bumlinglampa är dock OK. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-22 09:09 | |
![]() | Vitt är inte fräscht det är kallt och opersonligt,bumlinglampa jag förstår inte grejen med dom morsan köpte en grön 1972. Jag föredrar kristallkronor antika i köket har jag en i fotogen som inte är elekrifierad .sovrummet har jag en från 1890- tal i salongen har jag en kristallkrona som tog mig 5 år att tjata till mig gav ett överpris men nu hänger den i min salong. Hejar på Dig japp.70 tal är fult jag går inte på flugor och mode.går 100% på känsla och på det som är vackert.Men så är mitt hem unikt skapat av mig inte någon kopia på någon annans hem,inget mode inget från Ikea bara en mix av det vackra | |
krysopras | 2016-01-22 10:38 | |
![]() | Fast IKEA är rätt bra. Har nu läst igenom tråden och tycker nog det var lite synd att du inte tog le-lous tips. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-01-22 12:19 | |
![]() | Jag har varit på Ikea men det finns inget där jag vill ha hur hederligt Ikea är får stå för henne. | |
Skötsam Pojk | 2016-01-22 12:38 | |
![]() | Var på en utställning med industridesign, för att ligga i framkant av trenden och imponera måste ni gå längre tillbaka i tiden. Det nya är vedeldad spis. Förmodligen blir steget efter en stenhäll. Ska man få det att harmoniera med inredningen är det läge att titta på några avsnitt av Familjen Flinta. | |